Outdoor camera advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-08 14:29
ivm aankomende vakantie maar ook onderzoeken van wat vreemde zaken in de tuin, ligt soms beetje overhoop(dieren?) Wil ik graag een camera gaan ophangen.

Het mag er 1 met Solar panel zijn maar voorkeur voor 1 aan direct stroom. Kan zijn dat ik hem onder de overkapping ga hangen waar daglicht is maar geen echt zonlicht.

Voorkeur voor een goed werkende en betrouwbare app. ook liefst een zwart model. Wifi is de enige mogelijkheid voor mij dus dat is ook een vereiste.

wat zouden jullie adviseren? Action heeft bv zwarte modellen gehad van het merk LSC. Ik vraag mij alleen af hoe betrouwbaar je opgeslagen data dan is e.d.?

Budget liefst onder de 60 euro.

wat zouden jullie adviseren?

Alle reacties

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:37
Vast aan stroom is 60 euro echt wel te doen, ik zou gaan voor iets van Reolink.
Geen onnodige cloud zaken die via china lopen en het werk allemaal echt lekker.

de Reolink W320-B bijvoorbeeld

[ Voor 52% gewijzigd door skai21 op 10-08-2026 16:36 ]

16 x Aiko 460Wp | 7360Wp | AlphaESS G3-T10 | Nibe F2050-10 | SMO S40

• crazyjopje
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:34
Hier ook een setje reolink aan een ntr hangen... Wel poe maar moet zeggen dat ze erg goed beeld geven ook in de nacht ( hebben de infrarood uitstaan) .

Voeding en data over een utp dus een kabel is wel vereiste maar dat heb je toch nodig voor voeding.

Evt een oplaadbare zoals je aanhaalt van lsc hebben we hier ook maar die is toch snel leeg en zonder sd kaart geen opslag ( of betaald cloud) .. live of terug kijken ging best maar 2weken vakantie vieren en na dag of 3 a 4 afhankelijk hoeveel hij registreert de accu leeg is ook niet handig.

Afhankelijk van de lunch en het diner is gasloos the way!

• Dirk0s
Magicam

Deze nu gevonden , helaas niet zwart (waarom moeten de meeste wit zijn??)

Voor mijn doeleinde misschien wel een goede optie. Makkelijk te verplaatsen, ik hoef geen 4K kwaliteit en compact.

Krijgt ook best prima reviews.

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik zou toch voor reolink gaan, itt tot wat @crazyjopje lijkt te zeggen hebben die ook gewoon wifi varianten. die werken eigenlijk allemaal met laagspanning + adapter. maar als je berijd bent iets extra uit te geven werken ze dan ook met een solar panel...

nadeel van solar is wel dat ze juist wel in de zon moeten hangen ipv onder een overkapping. terwijl je varianten met een voeding gewoon lekker droog onder een dakje kunt hangen.

voorbeeld: uitvoering: Reolink Argus B330 Wit + Solar Panel 2 - werkt ook heel goed met home assistent

[ Voor 18% gewijzigd door i-chat op 13-08-2026 14:35 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Die Reolink Magicam lijkt te doen wat ie moet doen in jouw geval. Voor de zekerheid zou ik nog even de handleiding doornemen hoe ie eventueel op permanente stroom aangesloten kan worden zou je dat later alsnog willen doen.
Bij de action een SD kaartje kopen (dis zijn wel goed genoeg voor dit gebruik lijkt me) en gaan.
Ben tzt wel benieuwd wat je gaat zien aan beestjes.
Alternatief kan een wild camera zijn op batterijen.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je dieren wilt spotten doet die Magicam alleen weinig. De AI engine is toegespitst op mensen herkennen lijkt het, wat je wil is een trigger op dieren. Let op: "bewegingsdetectie" (zonder herkenning van mens/dier/auto) kan met name in het buitengebied/een drukke tuin leiden tot tientallen/honderden triggers op een nacht, dan ben je alsnog veel aan het scrollen/analyseren.

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 13-08-2026 14:44 ]

• Dirk0s
Hm, leek me mooi ding om makkelijk te verplaatsen naar garage als er ineens veel poepjes liggen daar. Gewoon om te kijken wat er loopt :)

Stroom kan ik wel makkelijk regelen waar ik hem hoofdzakelijk wil gebruiken. Een internet kabel wordt wat lastiger aangezien dan de hele tijd wss open moet, tenzij 1 van de loze pvc buizen in de meterkast ergens achter in het huis eruit komt maar dat krijg ik nog niet gevonden helaas.

• Tweaker_Ruwy
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18-08 21:01
Wellicht dat het V&A gedeelte van tweakers in de gaten houden een optie is? Hier komen ook Reolink modellen voorbij.

Persoonlijk adviseer ik de E1 Outdoor: Deze is te voeden via 12v of POE, maar beschikt ook over een wifi verbinding. Daarnaast 3x zoom en horizontale tracking. Nieuw boven budget, maar 2ehands wellicht een mooie vangst binnen budget.

Wil je iets goedkoper dan zou ik de genoemde Lumus modellen proberen. Houd er wel rekening mee dat deze enkel via een NVR, App of windows client te benaderen zijn. Home assistant werkt alleen als je een NVR verbindt en deze een stream naar home assistant laat leveren. (typische reolink quirks. :) )

Let op: De reolink website is behoorlijk knudde. :)

• crazyjopje
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:34
i-chat schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 14:33:
ik zou toch voor reolink gaan, itt tot wat @crazyjopje lijkt te zeggen hebben die ook gewoon wifi varianten. die werken eigenlijk allemaal met laagspanning + adapter. maar als je berijd bent iets extra uit te geven werken ze dan ook met een solar panel...

nadeel van solar is wel dat ze juist wel in de zon moeten hangen ipv onder een overkapping. terwijl je varianten met een voeding gewoon lekker droog onder een dakje kunt hangen.

voorbeeld: uitvoering: Reolink Argus B330 Wit + Solar Panel 2 - werkt ook heel goed met home assistent
Die hebben idd ook wifi...

Zelf geen ervaring mee anders dan de voorgenoemde LSC camera..

Vandaar niet verder op ingegaan en beschreven wat ik van reolink heb en dat bevalt prima ( ook in de nacht zonder infrarood erg goed en helder beeld)

Afhankelijk van de lunch en het diner is gasloos the way!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik ben het overigens met je eens dat poe de voorkeur heeft ook voor een deurbel

Maar in mijn geval heb ik inmiddels ruim een jaar ervaring met reolink buitencams over wifi met en zonder de reolink homebase

En ik deel je positieve ervaringen

Enige wat me is overkomen dat de accu van de deurbel stuk ging nadat ik hem aan een 7v beltrafo had hangen is onder garantie vervangen en nú gebruik ik een wat betere adapter
Pagina: 1