Vraag

• Lightfeet078
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 15:41
Hi Allemaal,

Heeft iemand hier op het forum eens een vervangende laptop van Lenovo gehad (vanwege meerdere dure reparaties op het originele model)?

Ik heb mijn Legion 9i (die 18") laatst terug moeten sturen om een nieuwe te krijgen, welke vandaag ontvangen is maar daar zijn wat dingetjes mee;
  • Garantie niet zichtbaar binnen Lenovo Vantage / Legion Space
  • SN niet bruikbaar op Lenovo.com site (kan niets vinden)
Mijn vraag is dus vooral:
  • Meer mensen die vanuit Lenovo een vervangende laptop hebben ontvangen?
  • Klopte jou SN met degene die je moest terug sturen?
  • Heb je een nieuw SN gehad, met daarbij de garantie die je hoort te hebben (dus bijvoorbeeld als je originele laptop 8 maanden oud was, dus je "nieuwe" exemplaar op 16 maanden over stond - er van uitgaande dat je 24 maanden garantie hebt)?
Loop hier zelf toch wel tegenaan, mocht ik hem over een periode willen verkopen gaat dat in praktijk een lastig verhaal worden gezien garantie niet aanwezig is én je via Lenovo.com ook de specs (überhaupt niets te vinden) kan inzien. Als ik dit als 2dehands koper zou zien, zou ik denken dat het hier om een fraude gevalletje gaat namelijk - is nu niet het geval daar hij echt vanuit Lenovo gemaakt én verstuurd is.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Alle reacties

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik niet, maar mijn eerste vraag zou zijn wat is hierover de uitleg van Lenovo zelf?

Wat voor antwoord je hier ook zou krijgen, ik zou dat zelf ook eens bij Lenovo gaan navragen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:35
Waar heb je de oorspronkelijke laptop gekocht - bij Lenovo zelf, of bij een andere winkel?

(want: garantie heb je op de oorspronkelijke laptop bij de oorspronkelijke winkel, lijkt mij)

• Lightfeet078
Fraggert schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:37:
Ik niet, maar mijn eerste vraag zou zijn wat is hierover de uitleg van Lenovo zelf?

Wat voor antwoord je hier ook zou krijgen, ik zou dat zelf ook eens bij Lenovo gaan navragen.
Ik heb de Lenovo Premier Care support gesproken, en die weten het ook allemaal weer niet.
Lijkt me niet dat dit normaal is, maar was vooral even benieuwd of iemand anders dit al eens eerder heeft mee mogen maken.

Tnx voor je reactie! :)

• Lightfeet078
vanaalten schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 14:02:
Waar heb je de oorspronkelijke laptop gekocht - bij Lenovo zelf, of bij een andere winkel?

(want: garantie heb je op de oorspronkelijke laptop bij de oorspronkelijke winkel, lijkt mij)
Die kwam bij Megekko vandaan, maar omdat je bij Lenovo (in ieder geval met de vorm van garantie die dit ding heeft) direct support moet aanmaken voor o.a. defect moederbord heeft MeGekko hier verder niets mee gedaan (en weten het dus ook niet dat laptop met SN X aangeschaf op datum Y vervangen is door Lenovo).

Case-Build-Up was als volgt, waardoor ik nu dus een nieuwe heb gekregen;
  • Fan Defect (nieuwe fans gekregen)
  • Brightness niet meer aan te passen (nieuw moederbord gekregen)
  • Laptop wordt warm terwijl idle (nieuwe heatsink)
  • Brightness doet het nog steeds niet (zou 2e moederbord of scherm worden)
  • Fans weer defect (lopen aan)
Laatste twee meldingen zijn in één call gedaan, wat uiteindelijk replacement proces heeft gestart direct via Lenovo (waarbij ik wel de factuur van MeGekko heb moeten delen met ze).

Al met al vooral benieuwd (naast dat het inderdaad Lenovo is die dit moet oplossen, ik heb nu immers een Chinese-markt-laptop gehad) of dit vaker gebeurt bij Lenovo (Legion) of dat ik een vreemd eendje in de bijt heb gekregen. :)
edit:
Zodra ik op de Lenovo.com site de pop-up negeer dat hij voor de Chinese markt is kom ik in ieder geval wel op de driver pagina en kan ik de specs zien, alleen garantie mist en dat is "gewoon" iets wat Lenovo moet fixen voor dit device. Ik gooi het topic dicht, thanks beide voor de reacties!

[ Voor 10% gewijzigd door Lightfeet078 op 10-08-2026 14:24 ]