Bloomberg: Apple overweegt nieuw uiterlijk voor de Apple…

Pagina: 1
Acties:

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:08
Artikel: nieuws: Bloomberg: Apple overweegt nieuw uiterlijk voor de Apple Watch
Auteur: @EvelineM
Het is in de comments op dit soort artikelen al vaker genoemd, maar in dit geval valt het mij ook op: wat is de nieuwswaarde van dit artikel? Als ik het moet samenvatten dan is het ‘Apple bekijkt welke kant het uit moet met de Apple Watch lineup maar heeft daar nog geen keuzes in gemaakt’. Dat zou je m.i. op ieder moment over ieder product kunnen schrijven. Immers, elke R&D en marketing-afdeling van elk zichzelf respecterend bedrijf stelt zichzelf constant dit soort vragen.

Op Tweakers hebben we een professionele redactie die dit soort afwegingen maakt dus even de oprechte vraag: waarom hebben jullie dit bericht overgenomen, wat gaf de doorslag? Zie ik hier iets over het hoofd?

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:40

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
We schrijven inderdaad regelmatig artikelen over geruchten en ik weet niet wat ouder is: de artikelen, of de discussie die daarover gevoerd wordt ;)

Hier spelen een paar dingen mee. Ten eerste dat de discussie over de formfactor van de Apple Watch interessant is, dat is wel wat meer dan alleen een kleuraanpassinkje hier of daar. Ook is Mark Gurman hierin een bron die al vaker heeft bewezen correcte informatie te publiceren. Met andere woorden: als hij schrijft dat Apple hiernaar kijkt, dan is dat serieuzer dan 'ieder bedrijf doet dit wel'. En er speelt ook nog in mindere mate mee dat dit soort nieuws ondanks alles wel goed gelezen wordt en dat er doorgaans veel discussie onder ontstaat die ook ontopic blijft over Apple-producten.

Al die factoren bij elkaar maken dit wel nieuwswaardig. Er is niet één ding dat de doorslag geeft, maar een combinatie ervan.

Wilt u meer handtekeningen lezen, blijf dan aan de lijn.