Excel sluit zichzelf na een paar seconden af

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Fokke 55
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 12-08 14:07
Mijn vraag

Ik heb sinds kort een nieuwe computer. Ik heb daarop Office 2021 pro geïnstalleerd. Bij de installatie werkte alles perfect. Ik heb de computer ook geprobeerd in een thuisnetwerk op te nemen wat mij tot op heden niet is gelukt; misschien heb ik daarin een fout gemaakt??

In elk geval startte ik op een goed moment excel op en laadde een bestaand bestand in. Dat bestand opende zich, werkte gedurende een kwart minuut en sloot daarna zonder mededeling af. Dit blijft hij tot op heden doen, ongeacht wel bestand in inlaad, met of zonder macro's. In de veilige modus werkt het overigens wel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Office 2021; windows 11 pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Via ChatGPT heb ik een aantal suggesties gevolgd, helaas zonder resultaat. Ik heb: XL start leeggemaakt (stond niets in), hardwareversnelling uitgeschakeld (via het register), in het register de map Excel opnieuw laten aanmaken, alle invoegtoepassingen uitgevinkt, in het register gezocht naar excel /options/open(1,2,3 enz.), die bleken niet te bestaan, een andere gebruiker invoeren in mijn windows (bleek onmogelijk), services heb ik laten controleren en gewijzigd waar ai dat bedacht, een online herstel laten uitvoeren en ik ben vast nog wel iets vergeten.

Ik hoop dat iemand snapt wat hier nou aan de hand kan zijn!

Alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er gaat al zoveel mis met je Windows (thuisnetwerk, andere gebruiker) dat daar al mogelijke problemen zitten. Gaat het hier om legale versies van de software (Windows en Office)?

Doe eens een schone installatie van Windows, en dan een schone installatie van Office.

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 09-08-2026 15:52 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Fokke 55
Het zijn allebei legale versies

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan eerst je Windows in orde krijgen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:10

franssie

Save the albatross

@Fokke 55 wat bedoel je precies met opnemen in een thuisnetwerk?

Edit: en nieuwe computer, zelfbouw of kant en klaar?

[ Voor 29% gewijzigd door franssie op 09-08-2026 16:47 ]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:57
Office verwijderen en opnieuw installeren.
Kan zijn dat de registratie van de huidige licentie code niet goed is waardoor excel afsluit

• Fokke 55
Het is een nieuwe computer, kant en klaar
Office is online opnieuw geïnstalleerd. Dat is feitelijk een nieuwe installatie want alle bestanden worden overschreven

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Kijk eens hier naar:
[q]
The Excel XLStart folder is typically located in your user profile app data directory at C:\Users\<Username>\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART or within your Office program files installation path.[/]

Als daar iets staat in die map, gooi het weg, en probeer excel weer te starten ;)

#spuit11 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door RaZ op 09-08-2026 18:01 ]

Ey!! Macarena \o/

• franssie

franssie

Save the albatross

Xl start was al leeg.

Is het alleen bij die ene bestand? Die is dan ook wel verdacht.

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 09-08-2026 18:01 ]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fokke 55 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 17:52:
Het is een nieuwe computer, kant en klaar
Office is online opnieuw geïnstalleerd. Dat is feitelijk een nieuwe installatie want alle bestanden worden overschreven
Geef nou eens wat meer specifieke informatie. Als je al geen nieuwe user account kan aanmaken of een netwerkverbinding, dan is je Windows niet goed geinstalleerd (of jij doet iets fout). Alleen zeggen dat het niet werkt is niet zo nuttig.

• Fokke 55
Wat wil je specifiek hebben?

Ik heb windows niet zelf geïnstalleerd; dat heeft compugear (detailhandel) gedaan.

Een nieuwe gebruiker introduceren geeft een grijs (helemaal...) vakje te zien waarin verder niets gebeurt. Een thuisnetwerkverbinding (workgroup) laat op de andere computer wel zien dat deze computer er is maar ik kan er niet inkomen. Ik moet een wachtwoord opgeven (delen met wachtwoord heb ik overigens uitgezet) maar als ik het mijn bekende Microsoft wachtwoord opgeef krijg ik de melding dat de toegang tot deze comp niet toegestaan is. Wat wil je nog meer weten? Geef anders aan wat je vragen hierbij zijn, dan kan ik gericht antwoord geven!

• franssie

franssie

Save the albatross

Die Windows installatie klopt dus niet lijkt het, heb je nog een andere computer om een nieuwe installatie USB stick te maken?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als Compugear dat gedaan heeft, dan ook naar hun teruggaan. Je kunt trouwens niet zomaar in een andere computer komen, maar heb je schijven gedeeld?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Toegang tot die andere computer doe je met naam en wachtwoord van de gebruiker. Dat hoeft niet hetzelfde te zijn als die van je Microsoft account.

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:57
Oftewel installeer Windows opnieuw
Zorg dat je Microsoft account is gekoppeld als gebruiker
Installeer office

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:08

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kreeg je Office 2021 gratis bij je computer?
Heeft Word of PowerPoint hetzelfde probleem?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Fokke 55
Ik heb inmiddels Windows opnieuw geïnstalleerd. Hij werkt nu stabiel... ;)
Pagina: 1