welk merk 3fase thuisbatterij 10 of 15kwh prijs/technisch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Driessie.
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 08-08 13:44
na wat ge Googled te hebben overweeg ik om een 3fase Kstar Bluespark thuisbatterij 10 of 15kwh aan te schaffen.

of zijn er prijs/ technisch betere of vergelijkbare systemen?
ik heb 10 zonnepanelen die op jaarbasis ongeveer 4200kw leveren en heb een elektrische auto, met een slimme laadpaal aan huis.
momenteel nog een vast energiecontract zonder terug leverkosten tot 02-2028. door afschaf van het salderen overweeg ik om eerder een dynamisch energiecontract te nemen en dan de BTW terug te kunnen vragen en vervolgens de opgewekte stroom te verhandelen en goedkopere stroom te kopen als die laag is.

ik zoek nog even het juiste moment van aanschaf en overstap.

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:26
Ik denk dat je even terug naar af moet om te kijken of 10 - 15kWh zinvol is en als geld een rol speelt. Je zou op energienerds.nl kunnen kijken voor een keuzehulp maar er zijn natuurlijk meer sites die je op weg kunnen helpen en kunnen voorkomen om in valkuilen te trappen.

PV 11.87kWp, EV 64kWh, PIB 6kWh

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:07
Driessie. schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 13:44:
na wat ge Googled te hebben overweeg ik om een 3fase Kstar Bluespark thuisbatterij 10 of 15kwh aan te schaffen.

of zijn er prijs/ technisch betere of vergelijkbare systemen?
ik heb 10 zonnepanelen die op jaarbasis ongeveer 4200kw leveren en heb een elektrische auto, met een slimme laadpaal aan huis.
momenteel nog een vast energiecontract zonder terug leverkosten tot 02-2028. door afschaf van het salderen overweeg ik om eerder een dynamisch energiecontract te nemen en dan de BTW terug te kunnen vragen en vervolgens de opgewekte stroom te verhandelen en goedkopere stroom te kopen als die laag is.

ik zoek nog even het juiste moment van aanschaf en overstap.
Even opgezocht, dan hebben we het over een thuisbatterij van tussen de 4000 en 5000 Euro. Je hebt niet een hele grote PV set met een opbrengst van 4200 kWh. Gemiddeld verwacht je dat je hier 30% direct van verbruikt en met de EV die thuis geladen kan worden, kan dat nog aanzienlijk meer zijn, mits de EV regelmatig overdag thuis staat. Laten we conservatief rekenen met 30% direct verbruik van je PV stroom, dan blijft er nog 2940 kWh over die je teruglevert op dit moment. Haal je de efficiency van de thuisbatterij er vanaf dan blijft daar nog 2350 kWh van over die je daadwerkelijk kunt gebruiken. Dat levert je een besparing van 660 Euro per jaar op met de huidige prijzen van 0.28 Euro per kWh. Ik heb echter nergens gecorrigeerd voor het feit dat op zonnige periodes de accu veel te klein is om alles op te slaan, dus die 2350 kWh ga je niet volledig uit je accu krijgen, waardoor de jaarlijks besparing aanzienlijk lager uitvalt. Oftewel je kijkt tegen een TVT aan die al snel boven de 10 jaar komt.