Beste dockingstations

Pagina: 1
Acties:

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:37

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Artikel: Best Buy Guide: Beste dockingstations
Auteur: @Tomas Hochstenbach

HP USB-C 100W G6 Dock (zakelijk model)
Prijs bij publicatie: €118,00
Op 22 juli € 117,95
Actueel laagste prijs: €122,50

HP Thunderbolt 4 100W G6 Dock
Prijs bij publicatie: € 139,00
Op 21 en 22 juli € 139,00
Actueel laagste prijs: € 156,50

Dell Pro Thunderbolt 4 SD25TB4
Prijs bij publicatie: € 232,-
Vanaf 21 juli € 231,90
Actueel laagste prijs: € 230,45

Kensington SD5000T5 EQ
Prijs bij publicatie: € 334,-
Vanaf 18 juli: €333,99
Actueel laagste prijs: € 333,99

Caldigit TS5
Prijs bij publicatie: € 440,-
Vanaf 14 juli: € 440,00
Actueel laagste prijs: € 440,00

iVANKY FusionDock Ultra
Prijs bij publicatie: € 650,-
Geen prijzen bekend

i-tec USB 3.0 / USB-C / Thunderbolt 3 Dual Display Docking Station Gen2 + Power Delivery 100W
Prijs bij publicatie: € 169,-
16 t/m 22 juli: € 169,00
Actueel laagste prijs: € 163,88

Uit dit kleine 'onderzoekje' blijkt dat het artikel op 22 juli geschreven is, maar we zijn nu 17 dagen verder. Dat maakt dat de prijzen: "Prijs bij publicatie" niet meer altijd kloppen.

Zoals bij bij HP Thunderbolt 4 100W G6 Dock is de prijs nu 12,6% duurder. Wat dus invloed kan hebben op jullie advies. Aangezien dat gebaseerd is op de prijs van 22 juli.

Is er niet een mogelijkheid om de 'Prijs bij publicatie' te automatiseren met de prijs op het moment van online zetten? Of als een artikel al veel eerder geschreven is zoals in dit geval om aan te geven dat het artikel gebaseerd is op een bepaalde prijs?
"Advies gebaseerd op prijs: € ..."

Dich bis echt unne foëzen haas

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:59

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
@slaay Ik heb de 'prijs bij publicatie' geactualiseerd. Het Thunderbolt-dock van HP is ook nu de prijs weer iets gestegen is een aanrader; de 139 euro was als je het prijsverloop bekijkt ook wel echt een uitzonderlijke aanbieding.

Best Buy Guides worden iedere twee weken geactualiseerd en daarbij gebruiken we de 'prijs bij publicatie' eigenlijk als de 'prijs bij de laatste check', waarvoor we het product dus een aanrader vonden. Vanaf nu check ik dat dus iedere twee weken, en pas ik de adviezen aan mocht daar aanleiding toe zijn (beter product beschikbaar, prijswijzigingen etc).

Het lijkt me niet handig om de pbp te automatiseren, want dan kan er dus een prijs staan waarbij geen redacteur heeft geverifieerd of het voor die prijs wel een aanbeveling is.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
"en pas ik de adviezen aan mocht daar aanleiding toe zijn"

Kun je die belofte waar maken, vraag ik mij af? Je doet eenmalig het onderzoek met de weging van de prijs en resultaten. Je gaat dan toch niet het advies aanpassen als een van de producten in het review een andere prijs heeft gekregen?

Jullie hebben 2300 productreviews? En je werkt daar ook het advies van bij ahv twee wekelijkse prijs veranderingen?

Als ik een review van een jaar oud lees; verwacht ik totaal niet dat hij dan actueel is ... straks is er een product uit de review niet leverbaar; pas je dan ook het review aan?

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:59

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
@Blasterxp Haha, nee gelukkig proberen we niet om het complete reviewarchief van Tweakers up-to-date te houden. Dat is het wezenlijke verschil tussen een review of round-up, die een datum heeft, en een Best Buy Guide, die geen datum heeft en continu het beste advies toont. Reviews passen we niet met terugwerkende kracht aan, Best Buy Guides wel.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Helder!