Ervaringen korting bij aankoop auto zonder inruil

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:53
Ik ben op zoek naar ervaringen bij een aankoop van een nieuwe of jong tweedehandse auto. Op dit moment rijd ik een Ford Kuga via Private Lease. Het contract van deze auto loopt af in februari 2028. De bedoeling is dat ik in februari 2028 de overstap ga maken naar volledig elektrisch. Gezien de hoeveelheid verschillende merken en type elektrische auto's is mijn wensenlijst inmiddels uitgegroeid naar 15 ev's/plug-in. Rekening houdende met levertijden ga ik rond juni volgend jaar de knoop doorhakken wat maakt dat ik rond oktober dit jaar ga starten met proefrijden met om en nabij 2 auto's per maand.

Ik heb chat gpt er al op nagevraagd hoeveel korting ik kan bedingen op een auto van rond de 40K zonder inruil. Hier geeft hij aan dat ik moet denken aan kortingen die tussen de 2K en 4K komen te liggen.

Klopt dit wel en zijn er mede-tweakers die hier ervaringen mee hebben?

Alle reacties

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:21

Bever!

3

Kijk eens op carwow.de voor een beeld van de kortingen, zeer afhankelijk van merk en Lifecycle.

Sowieso een aanrader om in Duitsland te bestellen voor een Ev

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Nou ik denk dat 4k / 10% korting wel erg ruim is. Zoveel korting krijg je echt niet; de ‘winst’ voor een dealer/handelaar zit er doorgaans vooral in met het doen van een matig inruilvoorstel, zelfs als je iets moois hebt te bieden.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:27

SeatRider

Hips don't lie

Bever! schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 07:05:
Kijk eens op carwow.de voor een beeld van de kortingen, zeer afhankelijk van merk en Lifecycle.

Sowieso een aanrader om in Duitsland te bestellen voor een Ev
Meestal gaat dat niet zonder slag of stoot. Dealers mogen van de importeur/fabriek vaak geen nieuwe auto's leveren aan het buitenland. Dan moet je hem eerst op naam laten zetten van een Duitser, en dan particulier overkopen. Ik heb me ;laten vertellen dat dit ergens in de Nordics (Zweden?) wel kan, daar zijn dit soort afspraken bij de wet verboden. Maar dan moet je weer iets verder rijden :+

Bron: ik heb vorig jaar geprobeerd een nieuwe Audi Q6 in Duitsland te kopen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Het makkelijkste is bij acties een auto aam te schaffen, Tesla hard vorig jaar veel korting op nieuwe modellen en bijvoorbeeld Ford heeft ook vaak kortingen..
Of (nog beter) een occasion van 1-2 jaar oud. Daar kun je wel wat aan onderhandelen is mijn ervaring, vooral in extra's gratis trekhaak oid.

Maar het is momenteel een slecht moment om een BEV te kopen... Als de benzine prijzen wat zakken zal de voorraad ook weer stijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 08-08-2026 08:09 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:03
15 auto's proefrijden? :o

Ik snap dat je met een aardige lijst start, die heb ik ook als ik voor een andere auto kijk. Maar als je bij die 15 auto's gaat kijken, voelen, zitten, etc, dan valt toch al minimaal de helft af mag ik hopen?

De korting die mogelijk is is niet meer of minder dan als je wel een auto inruilt. De "verpakking" is alleen anders. Verder is de korting ook gewoon erg afhankelijk van de auto en het moment zelf.

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:53
VidaR-9 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:54:
15 auto's proefrijden? :o

Ik snap dat je met een aardige lijst start, die heb ik ook als ik voor een andere auto kijk. Maar als je bij die 15 auto's gaat kijken, voelen, zitten, etc, dan valt toch al minimaal de helft af mag ik hopen?

De korting die mogelijk is is niet meer of minder dan als je wel een auto inruilt. De "verpakking" is alleen anders. Verder is de korting ook gewoon erg afhankelijk van de auto en het moment zelf.
Uiteindelijk moet er 1 overblijven ;) Als ik nu zie wat er allemaal als EV op de markt wordt gezet, ook diverse relatief nieuwe Chinese merken, zie ik de bomen door het bos niet meer. Het lijstje zal wellicht nog groeien maar ik vermoed dat ik ook niet alle auto’s zal proefrijden. Wat je zegt, door te kijken, voelen en indruk zullen er wellicht al wat afvallen.
Pagina: 1