cd ripper veiligheidswaarschuwingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• l.vaneijck
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:09
Mijn vraag
hallo, ik heb een cd gekocht omdat die niet te downloaden was, en hij blijft happeren bij afspelen, het makkelijkste is rippen lijkt me, ik gebruik linux zorin, is dit dan een goede ripper en downloadlink? http://www.littlesvr.ca/asunder ? ik krijg veiligheidswaarschuwingen bij instaleren,

Relevante software en hardware die ik gebruik
...dell vostro 3559

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
bovenstaande

[ Voor 3% gewijzigd door l.vaneijck op 08-08-2026 00:42 ]

Beste antwoord (via l.vaneijck op 08-08-2026 08:09)

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:53
Asunder is prima software.
Ik weet niet hoe je asunder probeert te installeren, maar ik raad je daarvoor Zoring software store (software manager) te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door freyk op 08-08-2026 07:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:53
Asunder is prima software.
Ik weet niet hoe je asunder probeert te installeren, maar ik raad je daarvoor Zoring software store (software manager) te gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door freyk op 08-08-2026 07:53 ]

• l.vaneijck
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08:09
dank je wel! gelukt

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:42
Asunder is goede software ik gebruik die al jaren, converteren naar FLAC en OGG voor mobiel, kwaliteit kun je aanpassen. Ook makkelijk met de album/artist naam gelijk goed te hebben.

Ignorance is bliss

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:11

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het heel punt met Linux is dat je niet meer naar individuele sites hoeft te gaan om software te downloaden. Je kan er heen gaan om te leren wat het voor programma is, maar je primaire bron is dan alsnog je software repositories.

Je zegt ook niet welke waarschuwingen je precies krijgt en gaat er vanuit dat het veiligheidswaarschuwingen zijn.

Hopelijk is het resultaat van het rippen van de cd wel in orde, want als het afspelen al niet lekker gaat, kan het resultaat ook problematisch zijn.

Commandline FTW

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:05
de beste gratis software is exact audio copy (EAC) en is nog iets beter dan Asunder. Voor linux is hij wat lastiger om geïnstalleerd te krijgen.

Eenmaal werkend kan je er de meest nauwkeurige ongecomprimeerde rips mee maken.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:21
asunder gebruikt cdparanoia voor het rippen van audio. cdparanoia komt heel dicht in de buurt van EAC. Ik zou er persoonlijk geen wine voor optuigen en gewoon een cdparanoia ripper gebruiken.

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:46
Ik kan het niet laten: ABCDE :)

Lang geleden.......

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12:05
_JGC_ schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 11:21:
asunder gebruikt cdparanoia voor het rippen van audio. cdparanoia komt heel dicht in de buurt van EAC. Ik zou er persoonlijk geen wine voor optuigen en gewoon een cdparanoia ripper gebruiken.
Volgens mij neem je dan gecomprimeerde bestanden op de koop toe en voor ongecomprimeerd heb je EAC nodig.
Pagina: 1