Pluggen steunen waterleiding uit muur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Woutera
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 20:02
Beste mensen,

Het houdt maar niet op met mijn keuken drama's. Ik heb al eerder gepost over een aantal dingen. Van de week is degene geweest die een jaar geleden de keuken heeft geïnstalleerd omdat er een knik zat in de flexibele warmwaterleiding naar de keukenkraan. Hij er een nieuw lang aan gezet, prima. Echter, toen hij weg was en ik de rommel aan het opruimen was zag ik ineens dat de steunen met plug en al uit de muur waren gekomen en ook wat stucwerk is er af gekomen. Hij had van die stalen wokkels gebruik omdat het een holle muur van vezelplaat is. Ik stuur bijgaand foto's. Ik heb nu met de grootste muren bij één steun de wokkel en schroeven eruit kunnen halen en ik had bij de bouwmarkt, na raadpleging internet, van die kunststof pluggen gekocht die uitklappen aan de achterkant. maar doordat er ook stuc af is komt het er nooit gelijk op te zitten omdat de helft op stuc en de onderste helft op de plaat zit. Heeft iemand enig idee hoe ik dit weer goed krijg? Ik krijg wel hulp volgende week, maar we zijn allebei qua water en elektra leken. Ik durf niet te veel aan die leidingen te zitten en als ik de steun richting de gaatjes duw voel ik wel dat er veel spanning op staat.

Alle suggesties zijn welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TqqreJ7_jYmBPayplxrZ3VYsrRk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKaxVKn2foXMo9bdKGGghyx0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZ3D-VCqSb1qKOKcGr7I71D83oY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRR0D86LeRVC3CBesFmtP02w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-SeuqexgkyCZY8RNNIf1wf42z70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZUAQXm5uq89TDmxrwlAkP6zT.jpg?f=fotoalbum_large

Christina.
...

Alle reacties

• hans electric
  • Registratie: Juli 2026
  • Nu online
Plankje hout erachter kitten met high tec kit en dan de muurplaat na een dag op het plankje vastschroeven

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03:04
Misschien zijn tuimelpluggen een optie?

iRacing Profiel

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12

Asteroid9

General Failure

hans electric schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:39:
Plankje hout erachter kitten met high tec kit en dan de muurplaat na een dag op het plankje vastschroeven
Precies dat.

Niet te druk om maken, dit kan momenteel weinig kwaad, komt geen noemenswaardige kracht of trillingen op te staan.

Als er binnenkort toch al iemand komt kijken gewoon zo laten voor nu.

Helemaal netjes is het niet maar voor lekkages hoef je echt niet bang te zijn.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• LtApocalypse
  • Registratie: Oktober 2025
  • Nu online
Ik zou een andere loodgieter inschakelen. Een goede zal dit niet zo achterlaten. Hier lijkt me van alles mis. Je stopcontact zo los bij de waterleiding lijkt me ook niet ok. Het lijkt me trouwens niet dat dat die hele plakaat stuk zo los is gekomen toch? Desnoods moet er een plaatje op de stuc waarop je de stopkraan vast kan schroeven in de plug. Eerst het oude gat dichtmaken en opnieuw voorboren.

• Woutera
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 20:02
Dank voor jullie meedenken. Ik denk inderdaad dat een plankje erachter de beste oplossing is. En ik denk dat ik het stopcontact laat verwijderen, heeft geen enkele functie.

• hans electric
  • Registratie: Juli 2026
  • Nu online
Geen dank fijne avond

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:15
Woutera schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:54:
Dank voor jullie meedenken. Ik denk inderdaad dat een plankje erachter de beste oplossing is. En ik denk dat ik het stopcontact laat verwijderen, heeft geen enkele functie.
Ik zou het stopcontact lekker laten zitten. Wie weet wil je er ooit een boiler plaatsen of een ander apparaat. Die zit niet in de weg toch?

• Langhe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:18
Kun je hem iets naar voren halen en naar boven dan op het keuken blok vast schroeven? De andere kant zit net zo vast en de extra kraan heeft ook geen muurplaatje.

• wilcohoitink
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:31
Stopcontact zit niet in de weg en kan handig zijn voor een boiler of Quooker ofzoiets inderdaad. Qua totaalplaatje is het niet heel netjes allemaal, maar ik zie niet echt risicos op een plek uit het zicht. Je kunt inderdaad een plaatje hout vastkitten (high tack met een A is het trouwens) als je het vaster wilt hebben, maar de echte noodzaak daarvoor ontgaat me.
Pagina: 1