Heuy mensen, hier een vraag van een newbie 
Ik wil mijn werkgeheugen uitbreiden van 64MB naar minimaal 256MB. Een vriend raadde me aan om SANDRA te downloaden. Dit heb ik gedaan en ik kwam tot de schokkende ontdekking. Mijn moederbord schijnt niet meer als 256MB aan te kunnen (???). Hierbij heb ik even wat informatie opgezocht:
Ik wil mijn werkgeheugen uitbreiden van 64MB naar minimaal 256MB. Een vriend raadde me aan om SANDRA te downloaden. Dit heb ik gedaan en ik kwam tot de schokkende ontdekking. Mijn moederbord schijnt niet meer als 256MB aan te kunnen (???). Hierbij heb ik even wat informatie opgezocht:
Chipset
Gebaseerd op de Intel® 82440ZX 100 PCIset, die bestaat uit:
82443ZX PCI/AGP controller (PAC), voor bus-besturing, adres- en datapaden voor verbinding tussen host-bus, PCI-bus, Accelerated Graphics Port (AGP) en werkgeheugen.
82371EB PCI/ISA IDE Xcelerator (PIIX4E) apparaat, voor multifunctionele verbinding tussen PCI en ISA, USB-controller, geïntegreerde tweekanalige IDE interface, enhanced DMA-controller, interrupt controller gebaseerd op 82C59, power management logica en real-time clock.
Ondersteunt bussnelheden van 66 MHz en 100 MHz.
324-pins BGA package
ISA Bus compatibel.
Plug & Play compatibele PCI IDE.
PCI bus control (tot 4 masters, plus de host & bridge).
2 onafhankelijke bus mastering PCI IDE interfaces.
Ondersteuning voor PIO Mode3, PIO Mode 4, ATA-33 (Ultra DMA-33) en ATAPI-apparaten.
Local bus IDE, USB.
Memory/Cache control.
Super I/O Interface.
Systeemgeheugen
Ondersteunt 3,3 V SDRAM DIMM.
Ondersteunt 2 geheugenbanken met 2 168-polige ongebufferde DIMMs.
Ondersteunt tot 256 MB systeemgeheugen (zowel de DIMM-specificaties voor PC100 als PC66 kunnen worden gebruikt; bij een CPU met een 100 MHz bus moeten DIMMs van 100 MHz worden gebuikt).
Het moederbord detecteert automatisch de snelheid, technologie (pariteit) en grootte van het gebruikte geheugen.
Betekent dit dat ik alleen maar 2 modules van 128MB in mijn computer kan zetten en dat ik dus geen 256MB DIMM kan aansluiten??? Dit zou heel erg zuigen want ik wil veel geheugen hebben zodat ik veel met grafische programma's aan de slag kan (zoals 3D Studio Max). Kan iemand mij meer vertellen???Number of memory slots: 2
Maximum installable Memory: 256MB
Maximum module size: 128MB