Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het nieuwe systeem voornamelijk gamen. Ik heb een dual monitor setup waarmee ik meestal op 1 monitor game, en op de andere tergelijkertijd YouTube en/of andere browsers open staan heb. Mijn huidige desktop begint op zowel GPU als CPU vlak stilaan iets minder te worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een specifiek plafond, maar ik ga bijvoorbeeld geen 2000euro extra betalen voor minimale prestatieverbetering.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige desktop heb ik in 2020 gekocht op basis van de BBG die op dat moment gemaakt was.
Huidige desktop:
-G.Skill Ripjaws V 32GB DDR4 K2 32GVKC 3600 (2x16GB) C16
-Corsair RM750x PC Voeding
-AMD Ryzen 7 3700X Processor
-Nzxt H710 Atx Mid-Tower Behuizing
-ASROCK X570 Steel Legend
-NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER
Ik denk niet dat er hier nog componenten bij zitten die relevant zijn voor het nieuwe systeem, maar ik zet ze voor de zekerheid hier toch even neer
Monitors:
-LG 27Gl850-B.Aeu 27" (als 2e monitor)
-GIGABYTE MO27Q2A OLED Gaming Monitor 2K QHD 27 inch (mijn gaming monitor)
De laatste monitor heb ik deze maand gekocht op basis van de aanbevelingen op dit forum.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten voor mijn nieuwe PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet per se merkvoorkeuren, alle onderzoek die ik gedaan heb was met behulp van Google Gemini (uitgebreid weliswaar). Ik heb op basis hiervan een systeem samengesteld aangezien ik niet de grootste computerkenner ben. Ik post echter graag het resultaat van dit onderzoek hier neer, aangezien ik weet dat AI fouten maakt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb onlangs een SecretLabs MAGNUS PRO gekocht met bijhorende PC Mount. Hierdoor moet ik bij het kiezen van een case rekening houden met de maximum hoogte en breedte:
-Breedte: max. 300mm
-Hoogte: max. 543mm
-Gewicht: max. 25kg
Ga je overklokken?
Aangezien ik hier weinig verstand van heb, en schrik heb voor de extra slijtage aan de componenten die dit mogelijks teweegbrengt, ben ik niet geneigd om te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral een high-end gaming desktop waar ik meerdere jaren mee verder kan. Prijs speelt geen rol, maar ik ga natuurlijk geen onnodig geld verspillen, waarmee ik bedoel 1000euro extra betalen voor 1% extra prestaties. Aangezien mijn persoonlijke kennis vrij beperkt is, gooi ik hier graag even neer wat ik zelf heb kunnen samenstellen.
Ik heb deze setup opgesteld via de PC Builder van Alternate.be. Ik zet hier even de link naar deze PC Builder neer voor de volledigheid (Ik weet niet of ik alles perfect heb overgenomen in de price watch): https://www.alternate.be/configurator.xhtml?csh=WzEwMDEwMjM4NCwxMDAxNjMyNzIsMTAwMTA4OTQ3LDE5MjQ0OTUsMTg5OTU1MCwxNzk4NDcwLDE4ODcwNzgsMTAwMTc4ODg2LDEwMDEyNDU2MiwxMDAwMDMxNjdd
Tenslotte geef ik graag mee nog volgende puntjes mee:
-Ik overweeg sterk om de PC te laten bouwen door Alternate
-Het liefste zou ik 64GB RAM hebben. De prijzen lijken momenteel echter ENORM hoog? AI garandeerde mij dat 32GB momenteel ruim voldoende is, en ik perfect achteraf nog kan upgraden naar 64GB. Wat denken jullie hierover?
-AI bleef volhouden dat ik voor de SSD beter PCIe 4.0 neem dan PCIe 5.0. De argumentatie was dat PCIe 5.0 duurder is voor 0% verschil als gamer. Bovendien zouden PCIe 5.0 SSD's heel warm worden waardoor ze luidruchtige koelblokken nodig hebben. Wat denken jullie hierover?
Het zou fantastisch zijn om van jullie:
1) Te horen of alle componenten in dit systeem wel compatibel zijn. Zijn er onlogische of onmogelijke combinaties aanwezig in deze setup?
2) Advies te krijgen van jullie. Zijn er dingen die jullie anders zouden aanpakken? Hebben jullie suggesties om betere prestaties te bekomen en/of kostenefficiënter te zijn?
Alvast oprecht bedankt voor elke vorm van input :)
Ik wil met het nieuwe systeem voornamelijk gamen. Ik heb een dual monitor setup waarmee ik meestal op 1 monitor game, en op de andere tergelijkertijd YouTube en/of andere browsers open staan heb. Mijn huidige desktop begint op zowel GPU als CPU vlak stilaan iets minder te worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een specifiek plafond, maar ik ga bijvoorbeeld geen 2000euro extra betalen voor minimale prestatieverbetering.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige desktop heb ik in 2020 gekocht op basis van de BBG die op dat moment gemaakt was.
Huidige desktop:
-G.Skill Ripjaws V 32GB DDR4 K2 32GVKC 3600 (2x16GB) C16
-Corsair RM750x PC Voeding
-AMD Ryzen 7 3700X Processor
-Nzxt H710 Atx Mid-Tower Behuizing
-ASROCK X570 Steel Legend
-NVIDIA GeForce RTX 2080 SUPER
Ik denk niet dat er hier nog componenten bij zitten die relevant zijn voor het nieuwe systeem, maar ik zet ze voor de zekerheid hier toch even neer
Monitors:
-LG 27Gl850-B.Aeu 27" (als 2e monitor)
-GIGABYTE MO27Q2A OLED Gaming Monitor 2K QHD 27 inch (mijn gaming monitor)
De laatste monitor heb ik deze maand gekocht op basis van de aanbevelingen op dit forum.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten voor mijn nieuwe PC.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet per se merkvoorkeuren, alle onderzoek die ik gedaan heb was met behulp van Google Gemini (uitgebreid weliswaar). Ik heb op basis hiervan een systeem samengesteld aangezien ik niet de grootste computerkenner ben. Ik post echter graag het resultaat van dit onderzoek hier neer, aangezien ik weet dat AI fouten maakt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb onlangs een SecretLabs MAGNUS PRO gekocht met bijhorende PC Mount. Hierdoor moet ik bij het kiezen van een case rekening houden met de maximum hoogte en breedte:
-Breedte: max. 300mm
-Hoogte: max. 543mm
-Gewicht: max. 25kg
Ga je overklokken?
Aangezien ik hier weinig verstand van heb, en schrik heb voor de extra slijtage aan de componenten die dit mogelijks teweegbrengt, ben ik niet geneigd om te gaan overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil vooral een high-end gaming desktop waar ik meerdere jaren mee verder kan. Prijs speelt geen rol, maar ik ga natuurlijk geen onnodig geld verspillen, waarmee ik bedoel 1000euro extra betalen voor 1% extra prestaties. Aangezien mijn persoonlijke kennis vrij beperkt is, gooi ik hier graag even neer wat ik zelf heb kunnen samenstellen.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9850X3D Boxed | € 435,99 | € 435,99 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 5080 GAMING OC 16G | € 1.449,- | € 1.449,- |
| 1 | Behuizingen | Lian Li O11 Dynamic EVO RGB Zwart | € 146,70 | € 146,70 |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (NL, OEM) | € 126,09 | € 126,09 |
| 3 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 A-RGB (Black) | € 31,90 | € 95,70 |
| 1 | Case fans | ARCTIC P12 Pro Reverse A-RGB, 3-pack, Zwart, 120mm | € 23,34 | € 23,34 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 536,90 | € 536,90 |
| 1 | Voedingen | MSI MPG A1000G PCIE5 | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 389,- | € 389,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.617,67 | ||
Tenslotte geef ik graag mee nog volgende puntjes mee:
-Ik overweeg sterk om de PC te laten bouwen door Alternate
-Het liefste zou ik 64GB RAM hebben. De prijzen lijken momenteel echter ENORM hoog? AI garandeerde mij dat 32GB momenteel ruim voldoende is, en ik perfect achteraf nog kan upgraden naar 64GB. Wat denken jullie hierover?
-AI bleef volhouden dat ik voor de SSD beter PCIe 4.0 neem dan PCIe 5.0. De argumentatie was dat PCIe 5.0 duurder is voor 0% verschil als gamer. Bovendien zouden PCIe 5.0 SSD's heel warm worden waardoor ze luidruchtige koelblokken nodig hebben. Wat denken jullie hierover?
Het zou fantastisch zijn om van jullie:
1) Te horen of alle componenten in dit systeem wel compatibel zijn. Zijn er onlogische of onmogelijke combinaties aanwezig in deze setup?
2) Advies te krijgen van jullie. Zijn er dingen die jullie anders zouden aanpakken? Hebben jullie suggesties om betere prestaties te bekomen en/of kostenefficiënter te zijn?
Alvast oprecht bedankt voor elke vorm van input :)