Vraag

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo Tweakers,

ik heb een wat bijzondere situatie, namelijk in onze woning hebben we 1 vloerverwarmingsgroep die een te hoge aanvoer temperatuur krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezf8IOvLnUeTfcyJBc6GnQavrpo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1XpkGPGQcXTY88KfBVaD7B05.png?f=fotoalbum_large

(Alles is parallel aangesloten.)

Dit komt doordat de groep vlak achter de CV ketel zit en de rest vele male langere aanvoer en afvoer leidingen heeft. Het verlagen van de aanvoer temperatuur was één van de eerste dingen die de installateur voor ons heeft gedaan met als gevolg dat het goed gaat op de tweede verdieping maar de rest niet meer genoeg warmte krijgt.

nu heb ik al wel een mengkraan gevonden die op de aan en afvoer van de vloerverwarming op de tweede verdieping geplaatst zou moeten worden en dat het daarmee de aanvoer temperatuur verlaagd wordt.

Afbeeldingslocatie: https://benem.nl/media/bss/webp/media/catalog/product/cache/5f3a1bfb7e4e64b3da3c605619e25f24/5/2/520261.webp

Thermostaat kraan

Zou deze mijn probleem oplossen als ik dit op de tweede verdieping laat plaatsen ?

Alle reacties

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Wat voor verdeler is er toegepast? Meest logisch oplossing zou een mengverdeler met pomp zijn, want die kan retour water bijmengen om zo de temperatuur van het water wat de vloer in gaat te drukken.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Je kan die groep toch gewoon knijpen op doorvoer? Dan krijgen de andere groepen vanzelf meer warm water.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
BCC schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:08:
Je kan die groep toch gewoon knijpen op doorvoer? Dan krijgen de andere groepen vanzelf meer warm water.
Vergeten te benoemen. Die eerste verdeler kan niet meer verder geknepen worden .

Doorstroom staat al zo laag mogelijk

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb je misschien (een) pomp loze vloerverwarming verdeler(s) vanwege een "Warmtepomp Installatie"? Zonder te weten wat er voor een verdeler(s) in de woning aanwezig zijn is er niet veel zinnigs te melden, nú.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

ronald92 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 17:13:
[...]

Vergeten te benoemen. Die eerste verdeler kan niet meer verder geknepen worden .

Doorstroom staat al zo laag mogelijk
Wat gebeurt er als je hem dichtzet?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1