'Gestolen gegevens van bol- en Bijenkorf-klanten staan…

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Artikel: nieuws: 'Gestolen gegevens van bol- en Bijenkorf-klanten staan te koop op dar...
Auteur: @Kevinkrikhaar

Gezien de opmerkingen in deze thread: XLord in ''Gestolen gegevens van bol- en Bijenkorf-klanten staan te koop op darkweb'' zou ik even kijken of de tijdlijn wel klopt, want er is nu wat onduidelijkheid. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:22

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ja de termijnen zijn wat raar. Want de mail die ik van bol kreeg ging over een bestelling van 26 juli. Ik kan overigens die mail delen met @Kevinkrikhaar , dan moet je me ff een DM sturen hier :)

• Kevinkrikhaar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11:14

Kevinkrikhaar

Redacteur
Hmm, RTL claimt dat het gaat om datalek uit mei, maar tot we het zeker weten heb ik de vermelding weggehaald :)

• g86
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:35

g86

Kevinkrikhaar schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:44:
Hmm, RTL claimt dat het gaat om datalek uit mei, maar tot we het zeker weten heb ik de vermelding weggehaald :)
@Kevinkrikhaar
Update RTL om 13.13 uur:
Ook ING meldt een datalek bij een 'logistieke partner' van het spaarprogramma van de bank, ING Punten genaamd. De bank benadrukt dat daarbij geen 'betaalgegevens, spaargelden, financiële gegevens of inloggegevens' zijn buitgemaakt.
https://www.ing.nl/partic...ke-partner-van-ing-punten

Het zijn hooguit de gegevens van klanten die via ING Punten een koffer, barbeque of ander artikel hebben besteld dat daadwerkelijk thuis bezorgd moest worden.

CEVA reageerde niet direct op een verzoek om commentaar. Het bedrijf, onderdeel van de Franse logistieke reus CMA CGM Group, meldt op de site dat het naast de twee genoemde bedrijven ook onder meer Zalando als klant heeft in Nederland.

[ Voor 21% gewijzigd door g86 op 06-08-2026 15:06 ]

• g86

g86

@Kevinkrikhaar
Ceva werd in 2025 ook al slachtoffer van Ransomware en dus een datalek waarbij de volledige database te koop stond.

Zie hier:
https://www.brinztech.com...bec-supply-chain-attacks/

• g86

g86

@Kevinkrikhaar
Als het lek dateert van mei: heeft Ceva dan wel de toezichthouder conform de wetgeving verwittigd en dit tijdig? Of werd alles in de doofpot gestoken?
Want gisteren nieuws over datalek bol.com en De Bijenkorf, en nu amper een dag later blijkt alles al te koop staan. Dat is bizar. Want tussen de hack en onderhandelen gaat veel tijd en niet slechts een dag of slechts 72 uren.

Dit moet allemaal toch eens goed onderzocht worden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Kevinkrikhaar suggestie: breidt het artikel uit met of de zaak al op haveibeenpowned staat plus een linkje zodat lezers zelf kunnen checken.

RTL berichtgeving overnemen prima, maar op T.net verwachten we zelf ook eigen onderzoek zeg maar ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• g86

g86

Kevinkrikhaar schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 14:44:
RTL heeft hun claim aangepast naar dit bericht. Iets wat ik daarnet al eerder hier meermaals deelde na zoekwerk.

"CEVA is 1 augustus slachtoffer geworden van een cyberaanval. Daarbij zijn gegevens buitgemaakt en systemen offline gegaan. Het gaat om acht Europese distributiecentra die zijn geraakt door de aanval. Het bedrijf wil niet zeggen om wat voor soort cyberaanval het gaat en of er losgeld is gevraagd.
Op het dark web wordt een database met CEVA-klantgegevens te koop aangeboden, blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws. Dat zou gaan om klantgegevens die in 2025 zijn buitgemaakt door cybercriminelen. CEVA is de afgelopen jaren meerdere keren gehackt."
https://www.rtl.nl/nieuws...-de-uitverkoop-op-darkweb

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-08 18:40
Ik heb zonet een mail gekregen van Ace and Tate (brillen) over een lek. Het gaat ook om een "logistics partner" en het bericht komt op hetzelfde neer als voor de anderen. Ik vermoed dat het dus ook om hetzelfde lek gaat.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
CEVA heeft acht e-commercelocaties in Nederland en beheert in Waalwijk zes magazijnen. Naast bol is het Deense kledingconcern BESTSELLER daar klant — het bedrijf achter Jack & Jones, Vero Moda, Only, Name It en ruim twintig andere merken. Daarnaast draait er in Waalwijk een multi-clientmagazijn met meerdere e-commerceklanten.
Voorheen was CEVA blijkbaar bekend als Ingram Micro (en dat is geen klein bedrijf). Ik ken hen ook als de logistiek partner van Simpel.nl, zij verzorgden de simkaarten en zorgden dus dat die bij de klanten thuis kwamen. Of ze dat anno 2026 nog doen weet ik dan weer niet.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 07-08-2026 13:33 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
nightgold schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:52:
Ik heb zonet een mail gekregen van Ace and Tate (brillen) over een lek. Het gaat ook om een "logistics partner" en het bericht komt op hetzelfde neer als voor de anderen. Ik vermoed dat het dus ook om hetzelfde lek gaat.
Kwam ook in de reacties op de frontpage al voorbij inderdaad: Quotient in ''Gestolen gegevens van bol- en Bijenkorf-klanten staan te koop op darkweb''

• wannaplay2009
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-08 13:59
Ook van Ajax een mail gekregen over CEVa en dit lek.

• Jaïr.exe
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-08 18:27
Meerdere kennissen hebben al inlogpogingen bij hun Bol account. Inlogpogingen uit Rusland, Oekraïne en Duitsland, zal wel VPN oid zijn. Zijn ook accounts die enkel voor bol zijn aangemaakt, dus niet elders gebruikt. Lijkt erop dat er wachtwoorden zijn gelekt....

• TrafalgarLaw
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-08 19:27
Jaïr.exe schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:58:
Meerdere kennissen hebben al inlogpogingen bij hun Bol account. Inlogpogingen uit Rusland, Oekraïne en Duitsland, zal wel VPN oid zijn. Zijn ook accounts die enkel voor bol zijn aangemaakt, dus niet elders gebruikt. Lijkt erop dat er wachtwoorden zijn gelekt....
Direct mijn wachtwoord gewijzigd want ik had er nog cadeaubonnen tegoed op staan. Alweer een ronde aan wachtwoordwijzigingen doen...
Pagina: 1