Krakende flexibele slang keukenkraan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Woutera
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 20:02
Beste mensen,

Ik heb in mijn een jaar oude keuken een kraan met flexibele slang die in de kraan geïntegreerd is en niet demonteerbaar of verder uittrekbaar. Ziet foto's. De kraan heeft al een jaar prima gefunctioneerd,maar van de week maakte de slang bij het heen en weer draaien een vreselijk krakend geluid. Ik heb in mijn onkunde de slang bovenin ingespoten met wd 40 en dat hielp grotendeels. Las later echter dat dit giftig is en rubber uitdroogt. De kraan kan niet gedemonteerd worden buiten het onderdeel aan de uiteinde van de slang, zeg maar de sproeier waar het water. uitkomt. Wat kan ik hier nog aan doen verder mocht het geluid terugkomen. Ik las dat je onderdelen kunt invetten met kraanvet, maar als gezegd kan ik dat gedeelte niet demonteren en weet ik ook niet wat de oorzaak is. Kan ik een eventuele volgende keer iets van siliconen spray o.i.d. gebruiken? Ter verduidelijk foto's bijgesloten van kraan.\

Alvast dank
...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCb9qYB_EvFyVdjsw2KuZJejrKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyKwBTkZtngLoFo1d0iuSq3A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNZVCNLUnmAy2xA5au4wr8jvSHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AzSor4uQcPOLP6nc1AKSZKAQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVa_nGDZk27heYv-2sEWzG9PaZE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9696BJFhpYtNBax6M5iSZN2s.jpg?f=fotoalbum_large

...

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:59
een jaar oud? wat denk je van de verkopende partij bellen en ze een oplossing laten aandragen?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Woutera
Ik heb hem gekocht bij Karwei. Zou betekenen dat ik kraan er af moet halen, naar Karwei. Hebben ook niet meteen een oplossing, moeten overleggen etc. Gaat allemaal tijd overheen en ondertussen zit ik zonder kraan. Zie ik niet zo zitten, slechte ervaringen met dat soort zaken, zeker niet al er eventueel een simpelere oplossing voor is.

• P. Rullenmand
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08 08:29
Woutera schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:07:
Ik heb hem gekocht bij Karwei. Zou betekenen dat ik kraan er af moet halen, naar Karwei. Hebben ook niet meteen een oplossing, moeten overleggen etc. Gaat allemaal tijd overheen en ondertussen zit ik zonder kraan. Zie ik niet zo zitten, slechte ervaringen met dat soort zaken, zeker niet al er eventueel een simpelere oplossing voor is.
Dan nog kun je met deze vraag gewoon naar de servicebalie gaan. Ze hoeven het niet zelf op te lossen, je wilt gewoon onderhoudsadvies bij iets wat ze verkopen. Is er ook geen handleiding waar er iets over in staat? Persoonlijk lijkt mij siliconenspray de beste optie. WD40 is niet heilig itt wat veel mensen denken/beweren.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Als je de slang even uithaakt en dan de gehele veer beetpakt en linksom draait, komt deze dan niet los?

• Woutera
Dank voor jullie meedenken. Nee, de slang zit echt geïntegreerd, gaat er niet uit, helaas. Het gaat tot nu toe goed, afwachten maar. Er heet misschien iets tussen gezeten wat nu weg is, geen idee.
Pagina: 1