Toon posts:

C partitie wordt niet meer gezien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een probleem met de harde schijf. Deze bestaat uit een C en D partitie. Ik heb de opdracht gegeven beide partities te defragmenteren, maar toen hij bij de D schijf was kreeg ik een foutmelding en heb moeten afbreken. Sindsdien is de C schijf, die dus zonder problemen is gedefragmenteerd, niet meer te lezen. Deze partitie wordt nu gezien als een niet geformatteerde schijf.
Ik heb al het een en ander geprobeerd om te schijf te redden, maar zonder resultaat. Heeft iemand mischien een oplossing? Momenteel heb ik de schijf in een andere PC gestopt en kan er dus allerlei programmas op los laten. Het liefst wil ik uiteraard de schijf weer helemaal in zijn oude staat terugbrengen. Het zou echter ook fijn zijn als ik in ieder geval een paar bestanden kan veiligstellen. Mischien weet iemand hier een (gratis) programmatje voor.

wie kan helpe?
thx alvast
Niek

Verwijderd

ik denk dat je hd stuk is

Verwijderd

Kun je de schijf, als je me een bootfloppy opstart, nog wel benaderen ?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 21:10 schreef Trancer het volgende:
Kun je de schijf, als je me een bootfloppy opstart, nog wel benaderen ?
ja dat lukt wel, de D kan ik ook gewoon lezen, maar het dos commando dir werkt op de C dus niet, omdat ik em moet formatteren volgens de computer. Ik denk dus ook niet dat de HD stuk is

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 21:13 schreef mentos het volgende:

[..]

ja dat lukt wel, de D kan ik ook gewoon lezen, maar het dos commando dir werkt op de C dus niet, omdat ik em moet formatteren volgens de computer. Ik denk dus ook niet dat de HD stuk is
Hmmm en als je dan via de bootflop fdisk intoetst en vervolgens partitiegegevens weergeven doet, zie je dan ook echt daadwerkelijk 2 partities ?

Wat je ook nog kunt doen is ff scandisk laten draaien en eventueel nog een virusscanner er overheen laten lopen.

Verwijderd

Enneh, is deze partitie hidden? Kan namelijk wel primary zijn EN hidden.

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan. Programma kost normaal geld, maar ze schijnen het nu gratis aan te bieden. Misschien dat de serial op een gegeven moment niet meer werkt maar dat is een probleem voor dan

http://www.powerquest.com/APC/lf/

Zelf ook wel eens mee gewerkt gehad op een schijf waar dus echt oorspronkelijk niets was terug te vinden. Werkte perfect. Duurde wel de nodige tijd, maar was nog een oude versie misschien is ie wel verbeterd ondertussen.

In ieder geval succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 september 2001 22:00 schreef Trancer het volgende:

[..]

Hmmm en als je dan via de bootflop fdisk intoetst en vervolgens partitiegegevens weergeven doet, zie je dan ook echt daadwerkelijk 2 partities ?

Wat je ook nog kunt doen is ff scandisk laten draaien en eventueel nog een virusscanner er overheen laten lopen.
ja, ik zie 2 partities. Alleen wel een beetje vreemd, ik zal even beschrijven wat ik zie:

partitie 1: geen station, geen status, type EXT DOS, geen volumenaam en systeem, gebruik 50%
partitie 2: station C:, status: A, type: PRI DOS, geen volumenaam, systeem: UNKNOWN en gebruik ook 50%

verder staat er dat de uitgebreide DOS partitie logische DOS stations bevat. Bij het weergeven daarvan zie ik station D, 51320 MB(!?!), fat32 systeem en gebruik 100%. Onderaan staat dan: Totale uitgebreide DOS-partitie: 4024 Mbytes

Mischien kun je hier wat mee, mischien is dit oko wel normaal, ik weet het niet. Scandisk heb ik al vaker gedaan, maar C: ziet ie niet, dus scant ie ook niet.
bedankt vast
Pagina: 1