Caravan opknappen, verbouwen en isoleren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:17
Ik heb een caravan met voortent in bezit, deze staat in Oostenrijk. Voortent is geïsoleerd, maar ik wil de caravan gaan aanpakken.

Idee is om de caravan te verbouwen. Blijft tot de dag dat hij afgedankt wordt of camping stopt daar, dus de botte bijl kan er in. Idee is om de caravan van binnen aan te passen. Ik wil er een wc in maken (heb vast water). En wat wandjes en vaste bedden zodat er wat ‘slaapkamers’ ontstaan.

Ben op zich wel handig, maar wat dingen waar ik me van afvraag of mensen tips hebben;
- hoe zet ik een wandje in een caravan? Schroeven is lastig denk ik?
- ik wil de vloer isoleren maar heb heel weinig hoogte. Iemand tips? Bijv een vloertje waar wat goeie isolatie aan vast zit?
- ik wil 2 schuifdeuren en een gewone deur, maar het liefst super licht en dun materiaal allemaal, bijvoorbeeld wat er in een stacaravan zit. Daar zitten zelfs hele dunne deurkozijnen in, ipv dat het een wanddikte vereist die ik helemaal niet ga halen (houten rachels van 44 ofzo denk ik aan)

Iemand wat tips mbt dit idee?

Ps; uitdagingen met water en vorst snap/ken ik, dat komt goed
Ps2; ik vervang de caravan niet door een goedkope stacaravan/aanbouw of unit 😬

Alle reacties

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:00
Als hij alleen op de zelfde plek blijft staan, waarom dan niet vanuit onder isolatie toebrengen ipv binnen?