Vraag

• Macuser
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-08 19:53
Mijn iPhone 13 mini wil niet meer aan. Dit is gekomen toen hij voor de tweede keer veel te warm is geworden in de zon. De eerste keer kreeg ik een waarschuwing dat hij te warm werd, toen heb ik hem uit gezet en op een koelere plek gelegd. Daarna was hij weer gewoon te gebruiken voor zeker een week. De tweede keer werd hij weer heel erg warm in de zon, toen ben ik naar binnen gegaan, maar daar hield hij er toch ineens mee op.

Ik heb hem een paar uur af laten koelen en heb daarna geprobeerd hem op te laden via lightning en draadloos, geprobeerd hem aan te zetten door de volume up -> volume down -> power on voor 30 seconden, maar het scherm doet niks.

Bij een GSM shop hebben ze gekeken of het zou helpen als er een nieuwe batterij in zou gaan, maar dat mocht ook niet baten. (De batterij is niet vervorm of bol). De monteur dacht aan een nieuw moederbord.

Mijn vraag aan jullie is nu, wat zou het kunnen zijn en is zo'n reparatie duur? Het gaat er me eigenlijk alleen maar om, om de data eraf te kunnen halen, omdat ik die nergens meer heb. Het is me wel wat waard, maar ook niet de hoofdprijs.

Alle reacties

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:59
Je zou contact op kunnen nemen met Apple Support. Zij zijn normaal heel behulpzaam, alleen durf ik niet te zeggen of ze dat nog doen nu een externe partij het toestel heeft open gemaakt.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:44
je bent am bij een gsm shop geweest , kon die monteur geen inschatting doen van de prijs van nieuw moederbord?

Overigens denk ik wel dat je data dan weg is, dat staat denk ik op het moederbord

CISSP! Drop your encryption keys!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:29
Je zou een donor toestel tweedehands op de kop kunnen tikken en een voor een onderdelen vervangen. Lukt het niet zet je die donor weer netjes in elkaar en verkoopt die weer.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:11
Misschien kun je het moederbord laten repareren. Volgens mij is dat de enige optie om je data te behouden. Verder is het toestel niet veel meer waard, dus ik zou dat alleen doen voor de data.

[ Voor 28% gewijzigd door NotSoSteady op 07-08-2026 23:01 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het gaat er me eigenlijk alleen maar om, om de data eraf te kunnen halen, omdat ik die nergens meer heb
Als je het moederboard laat vervangen dan ben je alle data sowieso kwijt dus dat is zeker geen optie. Anders als bij een pc zit de opslag geintegreerd op het moederboardje.

Misschien zou je eens in je iCloud kunnen kijken of er niet toevallig een kopie op staat waar nog al je data in staat ?
Pagina: 1