Melding als een gesubmitte URL is geplaatst als nieuws

Pagina: 1
Acties:

• Netburst
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 25-08 21:48
1. Welk probleem ervaar je?

Ik submit nieuws maar hoor dan niets terug
2. Waarom is dat een probleem?

Da's niet leuk
3. Hoe vaak loop je er tegenaan?

Elke keer dat ik iets submit en het wordt geplaatst
4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?

Een hook als er nieuws wordt gepost: notificatie naar de submitter. De data is er toch al en wordt weergegeven 😁

Als bonusfeature wellicht ook iedereen een bericht sturen die de URL opstuurde ondanks dat hij al gesubmit was.

Zou submitten nog leuker maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Netburst op 05-08-2026 17:35 ]

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Je krijgt een DM als ik het mij goed herinner (@TijsZonderH?)

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben.
@Technomania: We zijn niet allemaal zo perfect als Bas170

• Netburst
Zeker niet (meer).

• Netburst
Bas170 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:05:
Je krijgt een DM als ik het mij goed herinner (@TijsZonderH?)
Ik snap deze edits niet 👀

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-08 15:01
Van wat ik begrepen heb zijn de notificaties, als een nieuwsbericht is geplaatst op basis van jouw submit, handwerk.

Deze worden dus niet automatisch gegenereerd. Zou ik eerlijk gezegd ook zonde vinden, is namelijk wel leuk als er een personal touch aan vast zit. Ook omdat het voor ons ook handwerk is.

Zonet even in mijn geschiedenis gekeken, en sinds 23-07 geen berichtje meer gekregen. Terwijl er inderdaad wel artikelen zijn geschreven op basis van mijn submits. Nu kan ik me zomaar voorstellen, gezien deze berichtjes eigenlijk alleen van @TijsZonderH en @YannickSpinner kwamen, dat beide heren op vakantie zijn en er dus niet iemand anders momenteel aanwezig is die deze berichten stuurt.

• Netburst
Persoonlijk is leuk maar op zich niet nodig wmb... Handwerk is wel lief. Denk nog nooit een berichtje gehad na plaatsen (dat is geen persoonlijk verwijt). Maar was wel leuk geweest 😁

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:25

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik had deze even gemist, excuses @Netburst!

We horen inderdaad vaker de feedback dat tips in een zwart gat lijken te verdwijnen en dat erken ik. Tegelijkertijd is daar niet heel veel aan te doen. In de maandelijkse artikelen over submitcijfers kun je zien dat we zo'n 1300 meldingen per maand krijgen, het is voor ons onhaalbaar om te reageren op iedere tip die we verwijderen. Ook dat (deels) automatiseren is technisch tijdrovend en ingewikkeld.

Zoals anderen al zeggen zijn we vorig jaar als compromis begonnen met het DM'en van users waarvan we wél tips hebben opgepakt. Dat is inderdaad handmatig: ik (of een collega, maar meestal ik) ga iedere ochtend even door alle berichten van de dag ervoor heen en stuur dan een generiek copypastebericht naar iedereen die een submit stuurt. Dat is inderdaad handwerk maar kost gelukkig weinig tijd en dat heb ik er graag voor over :)

En omdat het handwerk is, kan het soms zijn dat ik het een dag niet doe omdat ik het dan druk heb en het erbij inschiet.

Wilt u meer handtekeningen lezen, blijf dan aan de lijn.

• Netburst
Dank voor je inzichten @TijsZonderH .

Toch zou ik denken dat een haakje on_post() wel haalbaar moet zijn. Tijdrovend en ingewikkeld zet ik mijn vraagtekens bij. De data is er. Er moet ergens een stuur_bericht(user,bericht) zijn. Die hoeft bij on_post() van een artikel alleen ff naar de submitter...

Denk echt dat het alles leuker maakt :)

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:25

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dat laat ik hier toch liefst aan de devvers om te kijken of dat op de roadmap past - ik heb lang geleden geleerd niet aan ontwikkelaars te vragen iets te doen 'want hoeveel werk kan dat nou helemaal zijn?' :P

Wilt u meer handtekeningen lezen, blijf dan aan de lijn.

• Netburst
Ja 'zo lastig kan het niet zijn' is een gevaarlijke, eens 😁.

Hoe komt deze vraag bij devs terecht? Lezen die mee?
Pagina: 1