Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na 12 jaar wil ik weer een pc bouwen (niet echt een goede tijd, maar ik heb het besluit genomen). Ik wil hier voornamelijk (nieuwere) games op spelen op 1440p en waar mogelijk 4K. Dit hoeft bij 4K niet op de hoogste grafische settings, maar ik wil wel duidelijk een sprong maken tov mijn xbox series X. Verder wil ik de PC ook gebruiken voor eenvoudig video editing werk, en potentieel voor het experimenteren met verschillende AI modellen (maar dat is niet een eis).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totaal bedrag bedraagt 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Gigabyte RX 9070 XT 'liggen' als uitgangspunt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een huidige lijst samengesteld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet niet te groot zijn. Ik wil een esthetisch mooi gesloten systeem die niet te veel geluid maakt. Het moederbord moet wifi hebben. Verder geen specifiek eisen (geen RGB etc).
Ga je overklokken?
Indien de componenten het toelaten wil ik hier wel graag het maximale uithalen. Maar het systeem moet in de basis als voldoende snel zijn.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al een lijst samengesteld met componenten die ik op het oog heb. Als uitgangspunt ook de BGG genomen. De gigabyte RX9070 XT staat vast. Ik heb duidelijk concessies gedaan mbt geheugen (16GB), de SSD (slechts 1TB) en de processor om binnen mijn budget te blijven.
Mijn vragen:
1. Zijn er evt. problemen met deze configuratie?
2. Zijn er nog besparingen mogelijk?
3. En stel ik heb nog 100 of 200 euro extra te besteden, wat kan ik op basis van deze configuratie het beste eerst upgraden: De processor (ryzen 7 7800X3D, +80eur), 32GB DDR5 (+200 euro) of 2TB SSD (+100 euro).
Ik kom er niet helemaal uit. Alvast bedankt!
Na 12 jaar wil ik weer een pc bouwen (niet echt een goede tijd, maar ik heb het besluit genomen). Ik wil hier voornamelijk (nieuwere) games op spelen op 1440p en waar mogelijk 4K. Dit hoeft bij 4K niet op de hoogste grafische settings, maar ik wil wel duidelijk een sprong maken tov mijn xbox series X. Verder wil ik de PC ook gebruiken voor eenvoudig video editing werk, en potentieel voor het experimenteren met verschillende AI modellen (maar dat is niet een eis).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het totaal bedrag bedraagt 1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Gigabyte RX 9070 XT 'liggen' als uitgangspunt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een huidige lijst samengesteld.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet niet te groot zijn. Ik wil een esthetisch mooi gesloten systeem die niet te veel geluid maakt. Het moederbord moet wifi hebben. Verder geen specifiek eisen (geen RGB etc).
Ga je overklokken?
Indien de componenten het toelaten wil ik hier wel graag het maximale uithalen. Maar het systeem moet in de basis als voldoende snel zijn.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al een lijst samengesteld met componenten die ik op het oog heb. Als uitgangspunt ook de BGG genomen. De gigabyte RX9070 XT staat vast. Ik heb duidelijk concessies gedaan mbt geheugen (16GB), de SSD (slechts 1TB) en de processor om binnen mijn budget te blijven.
Mijn vragen:
1. Zijn er evt. problemen met deze configuratie?
2. Zijn er nog besparingen mogelijk?
3. En stel ik heb nog 100 of 200 euro extra te besteden, wat kan ik op basis van deze configuratie het beste eerst upgraden: De processor (ryzen 7 7800X3D, +80eur), 32GB DDR5 (+200 euro) of 2TB SSD (+100 euro).
Ik kom er niet helemaal uit. Alvast bedankt!
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 167,71 | € 167,71 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 9070 XT GAMING OC 16G | € 719,90 | € 719,90 |
| 1 | Behuizingen | XPG VALOR MESH Zwart | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 23,43 | € 23,43 |
| 1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV516G60C30 | € 234,09 | € 234,09 |
| 1 | Voedingen | NZXT C850 Gold Core | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Interne ssd's | Kingston NV3 M.2 2280 (retail) 1TB | € 148,45 | € 148,45 |
| Totaal | € 1.564,43 | |||