Goktransacties op bankafschriften bij hypotheekaanvraag – Ho

Pagina: 1
Acties:
  • 6.755 views

Vraag

• LeioThrix
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 05-08 16:26
Hoi allemaal,

Mijn vriendin en ik willen binnenkort ons eerste huis kopen, maar ik stel het hypotheekgesprek steeds uit. Ik zit namelijk met het volgende:
  • Inkomsten & Spaargeld: Vaste baan, nooit schulden/BKR gehad en ~55k spaargeld.
  • Het probleem: Afgelopen jaar veel gegokt. Na 4 maanden stop te zijn geweest, is er de afgelopen 2 maanden helaas weer zo'n € 2.500,- naar goksites gegaan.
Ik ben er nu definitief klaar mee en stop per direct, maar de transacties staan wel op mijn afschriften. Mijn vriendin weet hier niks van en ik schaam me kapot.

Mijn vragen:
  1. Hoeveel maanden kijken banken/hypotheekverstrekkers doorgaans terug op je afschriften?
  2. Is gokken (ondanks voldoende spaargeld en een vast contract) een directe reden voor afwijzing?
  3. Heeft iemand hier ervaring mee?
  4. Hoeveel kans maak ik dat het gewoon goed gaat en er geen probleem is?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hoi ;)

Je eerst topic hier zie ik :P Je zal eens moeten zoeken op het forum, want deze vraag komt hier dusdanig regelmatig voorbij dat eigenlijk alle vragen in andere topics al beantwoord zijn ;)

Check: zoeken naar 'gokken en hypotheek'

[ Voor 17% gewijzigd door RaZ op 05-08-2026 15:33 ]

Ey!! Macarena \o/

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
1. Bij mij ooit 6 maanden
2.nee
3. Vast wel
4. 90%
5. Vertel het aan je vriendin. Het komt toch wel uit. Nu heb je het geheim al 1 jaar. Laat dat niet meer oplopen. (Risico einde relatie loopt op met elke dag door het geheim te houden)
6. Gebruik de zoekfunctie op de term gokken en hypotheek...

[ Voor 14% gewijzigd door jack zomer op 05-08-2026 15:38 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

7. Open een gratis Revolut/Bunq/whatever rekening om dit soort transacties te doen :+
8. Doe dat niet en stop gewoon met die onzin.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 05-08-2026 15:43 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een nieuwe bankrekening openen bij een andere bank en daar al je geld naartoe overmaken. Daarna je oude rekening laten sluiten. Dan heb je weer schone afschriften. En voortaan alleen nog maar op goksites depositen via PayPal balance. Dan kan je lekker ongestoord verder gokken en zijn er alleen maar afschriften van €2500 richting PayPal.

Of je geeft gewoon eerlijk toe dat je een gokprobleem hebt en vertelt het aan je vriendin. Een huis kopen met een gokprobleem is sowieso twijfelachtig, als dit misgaat sleur je namelijk ook je vriendin de financiële malaise in.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

LeioThrix schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:30:
Mijn vriendin weet hier niks van en ik schaam me kapot.
Als je gezamenlijk iets wilt kopen, maar je wilt daarbij verzwijgen dat je 2,5K in twee maanden tijd vergokt hebt, dan lijkt het mij toch wel iets om te bespreken met je vriendin. Zij gaat een enorme financiele verplichting aan, met iemand die op financieel vlak niet 100% eerlijk tegen haar is. Je moet je afvragen hoe eerlijk dat is richting je vriendin....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-08 08:16
Je denkt nu vanuit de perspectief van de hypotheek verstrekker, maar je zou eens moeten denken vanuit perspectief van je vriendin.
Misschien wilt die helemaal geen huis kopen met iemand die maandelijks het hypotheekbedrag aan het vergokken is?

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:59
Als je samen geen vertrouwensbasis hebt moet je er ook niet aan beginnen om samen een hypotheek af te sluiten. Je zult eerst open kaart moeten spelen hoe moeilijk dat nu ook lijkt. Elke dag langer dat je dit niet doet ondermijnt het je relatie verder.

First things first, eerst met de billen bloot en dan kijken of je nog verder samen kunt en dan die hypotheek.

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
fsfikke schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:43:
7. Open een gratis Revolut/Bunq/whatever rekening om dit soort transacties te doen :+
8. Doe dat niet en stop gewoon met die onzin.
9. Zoek hulp bij bv https://www.agog.nl/

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:54
stin00 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:44:
Een nieuwe bankrekening openen bij een andere bank en daar al je geld naartoe overmaken. Daarna je oude rekening laten sluiten. Dan heb je weer schone afschriften.
Dit gaat niet werken, schat ik in. Als bank vraagt naar 3-6 maanden en jij geeft aan dat je sinds 2 maanden bij Revolut zit, dan vragen ze toch naar de afschriften van de bank die je voor die tijd had.

Op zichzelf is gokken niet iets waar een bank meteen bij afhaakt, maar als je daardoor schulden opbouwt, regelmatig rood staat én bijvoorbeeld op de dag van salarisuitbetaling alles opneemt of doorsluist, wordt er wel kritisch gekeken en heb je wat uit te leggen.
En dan kun je het beter inderdaad al aan je vriendin verteld hebben, hoe moeilijk ook. Beter hoort ze dit eerst van jou dan bij de adviseur aan tafel.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:31

Agent47

I always close my contracts.

Volgens mij vragen ze van de afgelopen 3 maanden / 6 maanden inzicht.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:10
Paar maanden terug mijn eerste hypotheek vast laten leggen. Ik vond ze onnodig streng (had wat gedoe met een salarisverhoging op het moment dat ik de hypotheek afsloot en dus meer verdiende dan ik aangegeven had).

Ze waren streng op spaargeld, minder streng op DUO en rekeningafschriften heb ik ze niet hoeven geven. Heb dus ook geen vragen gehad over transacties. Wel afgesloten bij mijn huisbank, dus wie weet hebben ze (zonder toestemming) gekeken, maar volgens mij gaf de adviseur aan dat dat niet nodig was.

[ Voor 43% gewijzigd door Ypuh op 05-08-2026 17:04 ]

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:42
eigenlijk stap 1...

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Try SCE to Aux

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Je moet dit echt aan je vriendin vertellen. Je bent iemand nu bewust aan het misleiden terwijl er een grote gezamenlijke beslissing op stapel staat. Vind je het eerlijk haar zo'n beslissing te laten nemen op basis van onvolledige informatie?
Ik zou me als ik jou was niet druk maken om die bankafschriften. Blaas de koop van dat huis even af en ga aan je gokverslaving werken. Als je samen een toekomst wil hebben moet daar de prio liggen in plaats van manieren te zoeken samen dit huis te kopen terwijl je iets belangrijks achterhoudt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoi allemaal,

Mijn vriendin en ik willen binnenkort ons eerste huis kopen, maar ik stel het hypotheekgesprek steeds uit. Ik zit namelijk met het volgende:
  • Inkomsten & Spaargeld: Vaste baan, nooit schulden/BKR gehad en ~55k spaargeld.
  • Het probleem: Afgelopen jaar veel gegokt. Na 4 maanden stop te zijn geweest, is er de afgelopen 2 maanden helaas weer zo'n € 2.500,- naar goksites gegaan.
Ik ben er nu definitief klaar mee en stop per direct, maar de transacties staan wel op mijn afschriften. Mijn vriendin weet hier niks van en ik schaam me kapot.

Mijn vragen:
  1. Hoeveel maanden kijken banken/hypotheekverstrekkers doorgaans terug op je afschriften?
  2. Is gokken (ondanks voldoende spaargeld en een vast contract) een directe reden voor afwijzing?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Voor zover ik mij kan herinneren hadden ze bij mij de afschriften vooral nodig voor een check of er een stabiele inkomstenstroom was en het salaris overeen kwam met loonstrook/werkgeversverklaring.

Lijkt mij overigens niet dat een bank zich druk maakt over waar jij de rest van je geld aan besteedt, zolang jij de hypotheeklasten kan betalen en de lening in verhouding tot onderpand is moet het wel goed komen. En uiteraard geen schulden/BKR/wanbetalingsgeschiedenis hebt, maar dat had je al in je post aangegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door spone op 05-08-2026 18:44 ]

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:02

Het probleem: Afgelopen jaar veel gegokt. Na 4 maanden stop te zijn geweest, is er de afgelopen 2 maanden helaas weer zo'n € 2.500,- naar goksites gegaan.

Dat zeggen alle verslaafden, op welk vlak dan ook. Vertel het je vriendin en zoek hulp.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

stin00 schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 15:44:
Een nieuwe bankrekening openen bij een andere bank en daar al je geld naartoe overmaken. Daarna je oude rekening laten sluiten. Dan heb je weer schone afschriften. En voortaan alleen nog maar op goksites depositen via PayPal balance. Dan kan je lekker ongestoord verder gokken en zijn er alleen maar afschriften van €2500 richting PayPal.

Of je geeft gewoon eerlijk toe dat je een gokprobleem hebt en vertelt het aan je vriendin. Een huis kopen met een gokprobleem is sowieso twijfelachtig, als dit misgaat sleur je namelijk ook je vriendin de financiële malaise in.
Nieuwe rekening lost niks op, want de bank wil gewoon je bankafschriften, ook van een oude of nieuwe rekening. Afschriften van €2500 naar een tussenrekening roepen ook echt wel meer vragen op.
Schone afschriften faken is fraude.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

zolang het geen illegale transacties waren lijkt mij dat de bank niet kijkt naar de hobbies van mensen maar alleen naar de wat grotere verplichtingen die maandelijkse terugkomen? zoals een afbetaling van een lening bij een andere geldverstrekker wat verzwegen is.
[discl.: gedachte uit boerenverstand, geen ervaring mee eerlijk gezegd]

d:)b :henk d:)b

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:02
De afgelopen 2 maanden is er zo'n 2500 euro naar goksites gegaan. TS geeft niet aan hoeveel hij nog meer heeft vergokt het afgelopen jaar. Eenzelfde bedrag of een veelvoud daarvan?

Het zijn geen kleine bedragen wat TS vergokt heeft, als dat ooit uitkomt voor de vriendin kan het best vervelend worden.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

nvm

[ Voor 104% gewijzigd door evilution op 05-08-2026 20:19 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Mijn vragen:
Onze hypotheeknemer heeft buiten een inkomensverklaring nergens om gevraagd, de enige die onderbouwing wilde over de bankafschriften was de notaris vanwege een dividenduitkering.

En als de eerste geldverstrekker je aanvraag afwijst, probeer je toch gewoon de volgende?

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:53
  • Het probleem: Afgelopen jaar veel gegokt en verloren. Na 4 maanden stop te zijn geweest, is er de afgelopen 2 maanden helaas weer zo'n € 2.500,- naar goksites gegaan.
Kleine aanpassing.

En ja, dit vertellen aan je vriendin is de eerste stap die je moet nemen.
Als er bij een hypotheekgesprek een vraag hierover gesteld wordt, en het is de eerste keer dat je vriendin ervan hoort, dat zou pas awkward en genant - voor beide - zijn.

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:02
Ga hulp zoeken, je bent verslaafd. Sterkte

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:29
Kudos voor het eerlijk plaatsen van je verhaal hier. Vind ik echt knap. Je zoekt duidelijk (al dan niet onbewust), hulp.

Met hetzelfde gemak had je de hypotheek gesprekken verder uit kunnen stellen of een nieuw account aan kunnen maken, of wat dan ook om je gok gedrag te verdoezelen richting anderen. Deze dingen kon je makkelijk zelf verzinnen allemaal. Genoeg wegen die naar Rome leiden... Toch kies je ervoor om hier bij ons je verhaal te vertellen.

Probeer eens haarfijn aan jezelf uit leggen waarom je je in hemelsnaam schaamt voor je gok gedrag. Het is toch jou geld en jou leven? Antwoordt Is waarschijnlijk moeilijker en interessanter dan je denkt.

Ik bewonder je insteek en zie je graag nog meer/concrete hulp zoeken...

Dat is namelijk stap 1 voor jou.

I wish u alle the best Captain.

• r6aw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:34
Gewoon eerlijk zijn ik heb toevallig net een hypotheek afgesloten. Maar je mag alles aanleveren en ze zien ook alles en je kan ook vragen krijgen over waarom je zulke betalingen gedaan hebt ;)

En heel eerlijk wees blij dat een bank zo is. De bank wil zekerheid dat iemand betrauwbaar is kwa betalingen en als jij hele tijdt gokt…

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

JJ Le Funk schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 18:57:
zolang het geen illegale transacties waren lijkt mij dat de bank niet kijkt naar de hobbies van mensen maar alleen naar de wat grotere verplichtingen die maandelijkse terugkomen?
Dat denk ik ook. De ene geeft het geld uit aan het onderhoud of restauratie van zijn oldtimer, pokemonkaarten of geeft een kapitaal uit aan luxe uit eten gaan. Controle op afschriften zal voornamelijk gaan of er toch geen relevante uitgaven zijn, zoals een onderhandse lening of een studieschuld.

Het stuk waar TS mee worstelt is dat áls de bankafschriften boven tafel komen, de kans groot is dat zijn vriendin als mede-aanvrager van de hypotheek inzage krijgt in hetgeen TS probeert te verbergen voor haar. Dat lijkt mij alleen maar meer reden om open kaart te spelen, al hoe lastig dit ook voelt.
Nachoman schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 23:50:
Ik bewonder je insteek en zie je graag nog meer/concrete hulp zoeken...
Eens. :) TS zit in een wat lastig parket, en het aanpassen van gedrag is moeilijk. Heel veel succes aan TS in elk geval!

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:37
Nachoman schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 23:50:

Probeer eens haarfijn aan jezelf uit leggen waarom je je in hemelsnaam schaamt voor je gok gedrag. Het is toch jou geld en jou leven? Antwoordt Is waarschijnlijk moeilijker en interessanter dan je denkt.
Wat is dit nou weer voor een mindfulness antwoord?

Ex gokverslaafde hier bijna 27 jaar er van af gewoon kappen met die onzin het maakt levens kapot klaar

Een verslaving is gewoon een ziekte de ene heeft er meer aanleg voor dan een ander gewoon met je billen bloot dat werkt het beste

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:26
Ik verbaas me een beetje over de reacties......want niemand stelt de vraag die in dit geval het relevantste is (naar mijn mening)

Wat is je inkomen?
Want als je netto 15k per maand binnenhaalt is die 2,5k gokken peanuts.
Als je 3k netto per maand binnenhaalt is het wel problematisch.
(Nog even buiten het feit dat je vriendin van niets weet)

Eric, Signing off !!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:29
bie100 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:26:
[...]

Wat is dit nou weer voor een mindfulness antwoord?

Ex gokverslaafde hier bijna 27 jaar er van af gewoon kappen met die onzin het maakt levens kapot klaar

Een verslaving is gewoon een ziekte de ene heeft er meer aanleg voor dan een ander gewoon met je billen bloot dat werkt het beste
Knap van je dat je jouw verslaving zo in een klap onder controle hebt gekregen! Jij als ervaringsdeskundige kunt TS misschien nog wel het beste begrijpen en adviseren in deze.
Eric H schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:26:
Ik verbaas me een beetje over de reacties......want niemand stelt de vraag die in dit geval het relevantste is (naar mijn mening)

Wat is je inkomen?
Want als je netto 15k per maand binnenhaalt is die 2,5k gokken peanuts.
Als je 3k netto per maand binnenhaalt is het wel problematisch.
(Nog even buiten het feit dat je vriendin van niets weet)
Dat komt denk ik omdat een dergelijke verslaving nooit acceptabel/gewenst is. Ook niet als je er ruim genoeg geld voor hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door Nachoman op 06-08-2026 08:43 ]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18:37
Nachoman schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:39:
[...]

Knap van je dat je jouw verslaving zo in een klap onder controle hebt gekregen! Jij als ervaringsdeskundige kunt TS misschien nog wel het beste begrijpen en adviseren in deze.
Dat zou ik geen probleem vinden hij kan contact opnemen

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:42
"ik ben er nu definitief klaar mee" --> dat zegt elke verslaafde en zo makkelijk is het vaak niet helaas. Ik wens je veel sterkte en raad je aan vooral met je vriendin te praten en hulp te zoeken. Gokverslaving maakt levens kapot helaas en is wat serieuzer dan "ja ik stop er gewoon mee en klaar".

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:59
[...]b]Het probleem:[/b] Afgelopen jaar veel gegokt. Na 4 maanden stop te zijn geweest, is er de afgelopen 2 maanden helaas weer zo'n € 2.500,- naar goksites gegaan.[/li]

Je hebt geen hypotheek probleem maar een relatieprobleem.

Een huis kopen doe je niet op stel en sprong, een hypotheek aanvragen komt daarna. Je hebt t over de "afgelopen 2 maanden", da's dus in de periode dat je samen met een huis bent bezig geweest.

Wat de reden ook is om geld te verspelen: je vriendin verdient het om dit te weten! Dit gaat een keer boven tafel komen inclusief het tijdvak waarin dit speelt/speelde. Je vriendin zal zich genaaid voelen en je relatie komt misschien wel tot een einde.

Vertel haar het HELE verhaal van begin tot einde, bespreek hoe hoe jullie hier SAMEN mee verder gaan en denk heel goed na of dit wel het moment is om je voor lange tijd financieel te binden. Misschien moet je wel een strak mijn en dijn samenlevingscontract/huwelijkse voorwaarden gaan opstellen. Je stelt je vriendin namelijk - potentieel - bloot aan een mogelijk finaniceele last die ze niet kan dragen.

Zoek hulp en wacht daar niet mee, gezien je situatie beter vandaag dan morgen. Als je nu hulp zoekt kunnen die misschien ook helpen het gesprek met je vriendin aan te gaan maar wacht niet tot het "te laat" is.

• henri86
Nachoman schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:39:

Dat komt denk ik omdat een dergelijke verslaving nooit acceptabel/gewenst is. Ook niet als je er ruim genoeg geld voor hebt.
Als je 15k/maand binnenharkt en 2,5k/maand aan gokken uitgeeft zie ik het eerder als een 'gecontroleerde (erg dure) hobby'.
Hetzelfde wanneer je 2k/maand verdient en maandelijks €100 aan gokken besteedt. Dan kan je toch wel stellen dat je je 'hobby' in de hand en onder controle hebt.
Of moet iedere systematische niet-essentiële-maar-veroorloofbare uitgave als verslaving bestempeld worden? Je Netflix abonnement, je etentje buiten de deur, je sportabonnement, je snacks, je tankbeurt, je..... ;)

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31
henri86 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:51:
[...]
Of moet iedere systematische niet-essentiële-maar-veroorloofbare uitgave als verslaving bestempeld worden? Je Netflix abonnement, je etentje buiten de deur, je sportabonnement, je snacks, je tankbeurt, je..... ;)
Zeg dat je verslaving niet snapt zonder te zeggen dat je verslaving niet snapt. :+

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Als je 15k/maand binnenharkt en 2,5k/maand aan gokken uitgeeft zie ik het eerder als een 'gecontroleerde (erg dure) hobby'.
Als je er niet mee kunt stoppen is het een verslaving, en dus een probleem, en niet meer alleen een dure hobby.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54
[...]

Hetzelfde wanneer je 2k/maand verdient en maandelijks €100 aan gokken besteedt. Dan kan je toch wel stellen dat je je 'hobby' in de hand en onder controle hebt.
Het probleem met gokken is dat je niet weet of het bij 2500 per maand blijft... dat is het vervelende met verslavingen, die kunnen nogal uit de hand lopen.

Er zullen weinig mensen zijn die dwangmatig steeds meer Netflix-abonnementen gaan afsluiten; er zijn genoeg (nou ja, te veel natuurlijk) mensen die steeds meer en meer gaan gokken, tot op het punt dat het wél echt een groot probleem is.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
vassago schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:01:
[...]

Zeg dat je verslaving niet snapt zonder te zeggen dat je verslaving niet snapt. :+
Waaruit concludeer je dat hier sprake is van een verslaving?

Dat iemand baalt dat hij € 2500 heeft verloren is begrijpelijk maar het zegt niets over of iemand verslaafd is.

• migchiell
Wolly schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:15:
[...]

Waaruit concludeer je dat hier sprake is van een verslaving?

Dat iemand baalt dat hij € 2500 heeft verloren is begrijpelijk maar het zegt niets over of iemand verslaafd is.
Uit de topicstart:
Het probleem: Afgelopen jaar veel gegokt. Na 4 maanden stop te zijn geweest, is er de afgelopen 2 maanden helaas weer zo'n € 2.500,- naar goksites gegaan.
TS heeft, naar eigen zeggen, geen controle over zijn gokgedrag. Of heeft dat in de afgelopen maanden in in ieder geval niet gehad, wat geen goed teken is voor de komende maanden/jaren.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

migchiell schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:11:
[...]

Het probleem met gokken is dat je niet weet of het bij 2500 per maand blijft... dat is het vervelende met verslavingen, die kunnen nogal uit de hand lopen.

Er zullen weinig mensen zijn die dwangmatig steeds meer Netflix-abonnementen gaan afsluiten; er zijn genoeg (nou ja, te veel natuurlijk) mensen die steeds meer en meer gaan gokken, tot op het punt dat het wél echt een groot probleem is.
Dat dus. Bij veel verslavingen is het zo dat men steeds verder moet gaan om dezelfde kick nog te krijgen totdat je op het punt komt dat het gedrag echt problematisch wordt. Zo te horen is TS nog schuldenvrij. Mooi moment om nu hulp te zoeken en niet te wachten tot er echte problemen ontstaan.

• Wolly
  • Niet online
migchiell schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:19:
[...]

Uit de topicstart:

[...]

TS heeft, naar eigen zeggen, geen controle over zijn gokgedrag. Of heeft dat in de afgelopen maanden in in ieder geval niet gehad, wat geen goed teken is voor de komende maanden/jaren.
Is het een verslaving als je baalt van een verlies na eerder verloren te hebben? Er wordt hier snel gestrooid met de term, maar het kan net zo goed een hobby zijn waarbij je achteraf bedenkt dat je het geld beter had kunnen uitgeven aan een vakantie (of aan je huis).

• Oon
  • Niet online

Oon

Wolly schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:23:
[...]

Is het een verslaving als je baalt van een verlies na eerder verloren te hebben? Er wordt hier snel gestrooid met de term, maar het kan net zo goed een hobby zijn waarbij je achteraf bedenkt dat je het geld beter had kunnen uitgeven aan een vakantie (of aan je huis).
TS geeft zelf aan 4 maanden gestopt te zijn en toen helaas weer veel geld weggegooid te hebben, dan spreek je toch echt wel van het patroon dat bij een verslaving hoort.

En bij transacties aan een gokwebsite staat een bank ook in hun recht om een héél andere risico-analyse te doen en evt. meer vragen te stellen dan als het om een andere hobby zou gaan. De reden dat iemand blijft gokken in plaats van dat ze na de eerste keer zeggen 'nee daar was niks aan' is ook exact de reden dat het zo extreem risicovol is.

• Wolly
  • Niet online
Oon schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:27:
[...]

TS geeft zelf aan 4 maanden gestopt te zijn en toen helaas weer veel geld weggegooid te hebben, dan spreek je toch echt wel van het patroon dat bij een verslaving hoort.
Hij geeft niet aan dat er 'veel geld' is weggegooid. Hij geeft aan dat er 'helaas weer' geld is weggegooid.
Dat is een hele andere betekenis. Veel geld is ook nog eens relatief.
En bij transacties aan een gokwebsite staat een bank ook in hun recht om een héél andere risico-analyse te doen en evt. meer vragen te stellen dan als het om een andere hobby zou gaan. De reden dat iemand blijft gokken in plaats van dat ze na de eerste keer zeggen 'nee daar was niks aan' is ook exact de reden dat het zo extreem risicovol is.
Als zijn inkomen het kan lijden is er weinig aan de hand. Een ander geeft het uit bij de Gall&Gall, de Wallen of aan een oldtimer. De taak van de bank is om te kijken of het inkomen voldoende is, niet om de hobbies van aanvrager langs een morele lat te leggen.

• migchiell
Wolly schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:32:
[...]

Hij geeft niet aan dat er 'veel geld' is weggegooid. Hij geeft aan dat er 'helaas weer' geld is weggegooid.
Dat is een hele andere betekenis. Veel geld is ook nog eens relatief.

[...]

Als zijn inkomen het kan lijden is er weinig aan de hand. Een ander geeft het uit bij de Gall&Gall, de Wallen of aan een oldtimer. De taak van de bank is om te kijken of het inkomen voldoende is, niet om de hobbies van aanvrager langs een morele lat te leggen.
De bank doet aan risico-analyse. Heeft niets met moraliteit te maken maar simpelweg met geld. Zij lenen je een enorme bak geld, ze willen graag zeker weten dat ze dan ook weer terug zien.

Een potentieel gokprobleem is in die analyse écht wat anders dan een hobby.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:44
migchiell schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:34:
[...]

De bank doet aan risico-analyse. Heeft niets met moraliteit te maken maar simpelweg met geld. Zij lenen je een enorme bak geld, ze willen graag zeker weten dat ze dan ook weer terug zien.

Als je ziet wat ik maandelijks uitgeef aan circuitdagen en motorbanden ed. dan valt die 2500 aan gokken nog wel mee O-) .

Bank kijkt gewoon er komt x bedrag binnen en gemiddeld gaat er y bedrag uit waardoor er z overblijft dus hoog/laag risico

• Wolly
  • Niet online
migchiell schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:34:
[...]

Dus als je 15k per maand binnenharkt is er geen enkel probleem.

• migchiell
squashedraven schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:40:
[...]

Als je ziet wat ik maandelijks uitgeef aan circuitdagen en motorbanden ed. dan valt die 2500 aan gokken nog wel mee O-) .

Bank kijkt gewoon er komt x bedrag binnen en gemiddeld gaat er y bedrag uit waardoor er z overblijft dus hoog/laag risico
Een hobby is echt fundamenteel iets anders dan een verslaving.
Wolly schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:43:
[...]

Dus als je 15k per maand binnenharkt is er geen enkel probleem.
Een ( potentieel) gokverslaafde heeft nogal de neiging om steeds meer te gaan gokken. Dus ja, er is wel degelijk een (potentieel) probleem voor de bank.

[ Voor 17% gewijzigd door migchiell op 06-08-2026 10:55 ]

• nihilissimis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 17:49
Als het gokken een verslaving is -en daar lijkt het uit je verhaal ernstig op- is de kans dat je dit in je eentje overwint erg klein. Zoek dus echt hulp. Vooral de steun van je directe omgeving is hierbij belangrijk. Schaamte is volkomen begrijpelijk, maar staat je ook in de weg bij het oplossen van je verslaving.
Als je het kan opbrengen is het direct aan je vriendin vertellen natuurlijk het beste.
Als dat nu nog een stap te ver is ga dan naar je huisarts en praat erover.
Veel sterkte!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-08 09:56

PinusRigida

I put the p in pool.

[...]

...mijn zwager rookt 1 pakje sigaretten per week, nooit meer, nooit minder, dit is al vele jaren zo...

...hij heeft dit dus onder controle en vermits hij als bedrijfseigenaar goed verdient, is het ook veroorloofbaar...

...maar het blijft een verslaving...

• nihilissimis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 17:49

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-08 10:42
Tja, wanneer je een "hobby" geheim houdt voor de persoon waar je een toekomst mee wil opbouwen dan lijkt mij dat de kans dat het geen hobby maar een verslaving is redelijk groot.

En dan geldt dus wat al een aantal keer in dit topic geschreven is, TS heeft geen hypotheek, maar een relatieprobleem. Eerst eerlijkheid naar vriendin, dan nadenken over huis en hypotheek, dat is de enige vorm die gaat werken. Liegen over dit soort risicovolle persoonlijke issues zou ik meer dan een klein karakterprobleempje noemen namelijk.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Je hebt in ieder geval niet al je spaargeld er doorheen gejast, maar het aanmaken van het topic, het uitstellen van het hypotheekgesprek, en het verzwijgen voor je vriendin geeft wel aan dat het een probleem vormt.

Na 4 maanden stoppen en toch weer 2500 vergokt is niet goed, ook niet met een hoog inkomen.

Dus open kaart spelen, niet alleen stoppen maar inschrijven bij crux dan kom je er ook echt niet meer bij.

• squashedraven
migchiell schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:46:
[...]

Een hobby is echt fundamenteel iets anders dan een verslaving.

[...]

Een ( potentieel) gokverslaafde heeft nogal de neiging om steeds meer te gaan gokken. Dus ja, er is wel degelijk een (potentieel) probleem voor de bank.
en waar leg je de grens. Mijn hobby geeft mij een goed gevoel. Ik sta het liefst ieder weekend op een circuit en baal als een stekker als dat niet mogelijk is.

Gokken als geldverslindend tijdsverdrijf is per definitie een verslaving en bijvoorbeeld veel geld over de bank gooien voor een Lego hobby weer niet?

• henri86
Oon schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:27:
[...]

Laten we vooropstellen dat het in het geval van TS inderdaad als een probleem klinkt.
Maar we weten bijv. niet of TS die 2,5k/maand.
- a) goed kon missen en b) in één keer naar de goksite heeft overgemaakt, vergokt heeft, dacht "kut" maar vervolgens niet meer bijgestort heeft. Of
- a) eigenlijk niet kon missen en b) begon met €10, verloren, €25 erbij, verloren, €50 erbij, verloren, €100 erbij, verloren, ...., €2500 totaal verloren.

In het algemeen kan je niet stellen dat iedere gok-uitgave wijst op een verslaving en al helemaal niet op een problematische verslaving. Daarvoor is veel meer informatie nodig.
Het ludieke voorbeeld: iemand met 20 miljoen op de bank en 100k maandinkomen die uit verveling en niet weten wat met z'n geld te doen maandelijks één 2,5k gokje waagt kan ook flink balen deze 2,5k weggegooid te hebben. Probleem? Nee. Verslaafd? Nee / niet per sé.

• henri86
PinusRigida schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:49:
[...]

...mijn zwager rookt 1 pakje sigaretten per week, nooit meer, nooit minder, dit is al vele jaren zo...

...hij heeft dit dus onder controle en vermits hij als bedrijfseigenaar goed verdient, is het ook veroorloofbaar...

...maar het blijft een verslaving...
Maar dus geen 'ongecontroleerde' en daarmee 'problematische' (afgezien van de gezondheidsrisico's) verslaving.
Dan heb ik persoonlijk liever dat iemand dat systematisch aan gokken uitgeeft, waarmee hij geen tientallen medemensen dagelijks tot last is, als hij die controle kan houden.

Internet-/Telefoonabonnement is voor vrijwel heel Nederland (heel de wereld) een verslaving (gelukkig gaat daarvan met de jaren de hoeveelheid data die je krijgt voor dezelfde prijs omhoog zodat de verslaving naar meer betaalbaar blijft :P) .

Gokken heeft uiteraard wel neiging mensen te laten denken 'hun verlies goed te kunnen maken' en is daardoor gevoeliger voor een problematische verslaving met exponentieel toenemende uitgaven die op een gegeven moment niet meer verantwoord zijn.

• migchiell
squashedraven schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:03:
[...]

en waar leg je de grens. Mijn hobby geeft mij een goed gevoel. Ik sta het liefst ieder weekend op een circuit en baal als een stekker als dat niet mogelijk is.

Gokken als geldverslindend tijdsverdrijf is per definitie een verslaving en bijvoorbeeld veel geld over de bank gooien voor een Lego hobby weer niet?
Een paar posts hierboven is de site van Jellinek gelinkt, daar staat uitgelegd wanneer je hobby overgaat in een verslaving :)

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-08 10:42
[...]

De crux zit in de geheimhouding voor zijn partner, niet in de hoeveelheid geld. Moeilijker is het niet

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-08 10:07
[...]

Op het moment dat je denkt "als ik nou nog een keertje inzet, dan kan ik het verlies beperken", dan ben je over de grens gegaan.
Jezelf laten gaan/belonen/verwennen met een dag op het circuit, nieuwe banden of alles wat je daarbij kan bedenken valt onder een hobby, totdat je op het punt komt dat je het niet meer kan veroorloven en verschillende manieren gaat zoeken om toch die kick te krijgen.

Ook als je zaken geheim gaat houden (grote uitgaves) kom je in de gevarenzone van een mogelijke verslaving

Wat je benoemt is je hobby en kan je functioneel goed mee uit de weg. Zodra het dysfunctioneel wordt, dan wordt het een ander verhaal.
Gokken an sich is geen verslaving. Het is pas een verslaving als je er niet meer mee kan stoppen.

• Oon
  • Niet online

Oon

henri86 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:06:
[...]

Laten we vooropstellen dat het in het geval van TS inderdaad als een probleem klinkt.
Maar we weten bijv. niet of TS die 2,5k/maand.
- a) goed kon missen en b) in één keer naar de goksite heeft overgemaakt, vergokt heeft, dacht "kut" maar vervolgens niet meer bijgestort heeft. Of
- a) eigenlijk niet kon missen en b) begon met €10, verloren, €25 erbij, verloren, €50 erbij, verloren, €100 erbij, verloren, ...., €2500 totaal verloren.

In het algemeen kan je niet stellen dat iedere gok-uitgave wijst op een verslaving en al helemaal niet op een problematische verslaving. Daarvoor is veel meer informatie nodig.
Het ludieke voorbeeld: iemand met 20 miljoen op de bank en 100k maandinkomen die uit verveling en niet weten wat met z'n geld te doen maandelijks één 2,5k gokje waagt kan ook flink balen deze 2,5k weggegooid te hebben. Probleem? Nee. Verslaafd? Nee / niet per sé.
Mijn punt is ook zeer zeker niet dat de bank gaat zeggen 'Oh jij gokt? Nee dan geen hypotheek voor jou'. Mijn punt is dat ik er vanuit zou gaan dat de bank hier vragen over gaat stellen en dat hun risico-afweging hiermee anders wordt. Je komt dan gewoon in een andere formule terecht dan bij een dure hobby of bij een verslaving die niet letterlijk spelen met geld is.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-08 10:07
Oon schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:11:
[...]

Mijn punt is ook zeer zeker niet dat de bank gaat zeggen 'Oh jij gokt? Nee dan geen hypotheek voor jou'. Mijn punt is dat ik er vanuit zou gaan dat de bank hier vragen over gaat stellen en dat hun risico-afweging hiermee anders wordt. Je komt dan gewoon in een andere formule terecht dan bij een dure hobby of bij een verslaving die niet letterlijk spelen met geld is.
... en als de bank vragen gaat stellen dan zal je vriendin deze vragen ook te zien krijgen.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:39

de Peer

under peer review

Ga (na het opbiechten aan vriendin, want dat is stap 1) naar een onafhankelijk adviseur. Die kan vervolgens adviseren welke banken het beste benaderd kunnen worden. Niet alle banken zijn even streng in hun controles/analyses.

Het is dus niet 'de bank', nee je stuurt je hypotheekaanvraag naar 3 banken bijvoorbeeld en je kiest (of zij kiezen) met wie je doorgaat.

Ik meen ook te herinneren dat ik eigenlijk alleen de saldi (totaal van af- en bijschrijvingen) van afgelopen maanden hoefde te tonen, en dat maskeren van de inhoud van de afschriften dus toegestaan was. Maar dat zal dus per bank verschillen.

[ Voor 13% gewijzigd door de Peer op 06-08-2026 11:14 ]

• henri86
CuBras schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:11:
[...]

Op het moment dat je denkt "als ik nou nog een keertje inzet, dan kan ik het verlies beperken", dan ben je over de grens gegaan.
Jezelf laten gaan/belonen/verwennen met een dag op het circuit, nieuwe banden of alles wat je daarbij kan bedenken valt onder een hobby adrenaline-kick verslaving, totdat je op het punt komt dat je het niet meer kan veroorloven en verschillende manieren gaat zoeken om toch die kick te krijgen.

Ook als je zaken geheim gaat houden (grote uitgaves) kom je in de gevarenzone van een mogelijke problematische verslaving

Wat je benoemt is je hobby verslaving en kan je functioneel goed mee uit de weg. Zodra het dysfunctioneel wordt, dan wordt het een ander verhaal.
Gokken an sich is geen verslaving. Het is pas een verslaving als je er niet meer mee kan stoppen.
:P

• MKWS
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21-08 10:40
Eigenlijk is de hele vraag van TS ook weer een gok: kom ik er mee weg, richting bank en vriendin, of niet?
Dit is niet een vraag naar het goede, maar een vraag naar het opportune. TS lijkt wel te weten of aan te voelen wat het goede is, namelijk opbiechten, maar is bang voor eventuele vervelende consequenties.

• squashedraven
MKWS schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:46:
Eigenlijk is de hele vraag van TS ook weer een gok: kom ik er mee weg, richting bank en vriendin, of niet?
Dit is niet een vraag naar het goede, maar een vraag naar het opportune. TS lijkt wel te weten of aan te voelen wat het goede is, namelijk opbiechten, maar is bang voor eventuele vervelende consequenties.
korte antwoord is dan Bank=Ja, Vriendin=Hoogstwaarschijnlijk niet makkelijk

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:59
@LeioThrix Het zou mij niet verbazen dat je na alle reacties hier zo geschrokken bent dat je niet meer gaat/wilt reageren. Begrijpelijk.

Toch, het feit dat je een account hebt aangemaakt om de vraag te stellen geeft aan dat je bereid bent je kwestbaar op te stellen. Da's een positieve eerste stap.

Nu, besluit hoeveel je relatie je waard is. Ga het gesprek met je vriendin aan, eventueel met (relatie)hulp en zoek hulp bij je drang om te gokken. De enige die altijd verdient met gokken is de dealer - gemiddeld zul jij altijd verliezen, in jouw situatie verlies je mogelijk meer dan alleen geld.

Heel veel sterkte!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:25

Xanquezer

DPC Chef-kok :)

Hoi,

Nee, je zal geen problemen mogen hebben met de aanvraag van de hypotheek.
Wel goed dat je er over durft te praten, de meeste durven het niet (ik heb in casino`s gewerkt).
Zolang je niet BKR of schulden hebt, is er niks aan de hand.
Je hebt netjes voldoende gespaart, met je eigen kapitaal mag je doen en laten wat je maar wilt. ("als je het maar verstandig gebruikt" )

Daarnaast, mijn ervaring, vlak voordat we een hypotheek aanvroeg voor ons 2de huis had ik ruim €30K in crypto & aandelen geduwd, ook dat gaf geen problemen bij het aanvragen van de hypotheek.
Zo`n € 2,5K zou theoretisch helemaal geen probleem moeten zijn.

*aai over de bol, even gerust stellen en aanvragen die hap!

Maarrruuhh, liever niet meer gokken, je wint het nooit meer terug.

Netonafhankelijk sinds 2022

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 21:13
Hoi, als je slim ben. Geef het nu aan. Je heb nu allebei geen hyptheek. En je kan nu allebei er nog uit. Als zei dalijk zegt, ik wil eruit zitten jij en zij diep in de shit. Geef aan, ik heb gegokt, en ik ben er nu klaar mee. Sterker nog ik ben er definitief klaar mee, en dat zeg ik niet zomaar. Ik heb zelfs hulp gezocht bij een psycholoog. En ik wil dat niet alleen doen, maar samen doen.

Als ze zegt exit, prima. ook een antwoord, als ze zegt we gaan dit samen doen. Dan heb je je antwoord :)

How are you doing?

• de Peer

de Peer

under peer review

stftweaker schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:48:
Hoi, als je slim ben. Geef het nu aan. Je heb nu allebei geen hyptheek. En je kan nu allebei er nog uit. Als zei dalijk zegt, ik wil eruit zitten jij en zij diep in de shit. Geef aan, ik heb gegokt, en ik ben er nu klaar mee. Sterker nog ik ben er definitief klaar mee, en dat zeg ik niet zomaar. Ik heb zelfs hulp gezocht bij een psycholoog. En ik wil dat niet alleen doen, maar samen doen.

Als ze zegt exit, prima. ook een antwoord, als ze zegt we gaan dit samen doen. Dan heb je je antwoord :)
Exit lijkt me nogal overdreven. Ik ga er vanuit dat TS gokt met zijn eigen geld en niet het gezamenlijke geld. Moet hij lekker zelf weten.

we moeten het ook niet groter maken dan het is.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

TS heeft nog niet gereageerd sinds zijn first post, denk dat verder speculeren weinig nut heeft totdat hij zijn gedachten heeft gedeeld over de diverse invalshoeken die gegeven zijn (er vanuit gaande dat het geen bewuste hit en run of trol-actie was).

[ Voor 15% gewijzigd door JJ Le Funk op 06-08-2026 18:21 ]

d:)b :henk d:)b

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-08 21:13
de Peer schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 18:01:
[...]

Exit lijkt me nogal overdreven. Ik ga er vanuit dat TS gokt met zijn eigen geld en niet het gezamenlijke geld. Moet hij lekker zelf weten.

Een verslaving hebben. Erover liegen, verzwijgen, nu verdoezelen. Dat is een serieus probleem. Misschien volgens jouw normen en waarde. Maar denk bij de meeste wel.

How are you doing?

• de Peer

de Peer

under peer review

stftweaker schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 18:19:
[...]

Een verslaving hebben. Erover liegen, verzwijgen, nu verdoezelen. Dat is een serieus probleem. Misschien volgens jouw normen en waarde. Maar denk bij de meeste wel.
Allemaal aannames, dus niet op de zaken vooruit lopen.

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-08 08:16
[...]

Weet niet of het overdreven is, maar denk dat er behoorlijk veel mensen zijn die geen relatie voort willen zetten met een gokverslaafde. Vooral als je een grote aankoop gaat doen.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:59
kx22 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 18:30:
[...]

Weet niet of het overdreven is, maar denk dat er behoorlijk veel mensen zijn die geen relatie voort willen zetten met een gokverslaafde. Vooral als je een grote aankoop gaat doen.
Een verslaving bij een partner kunnen veel mensen nog wel toleren, zolang hier openheid en eerlijkheid over is en er aan gewerkt wordt en er dus perspectief is. Het is de vertrouwensbreuk van het verzwijgen waar relaties op eindigen, omdat je niet meer weet wat je moet geloven en wat niet.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:37
[...]

o dit kunnen we wel als subregel onder het tweakers logo zetten, als geheugensteuntje
Tweakers
We moeten het niet groter maken dan het is
:*)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Wolly
  • Niet online
No Hands schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 21:14:
[...]
o dit kunnen we wel als subregel onder het tweakers logo zetten, als geheugensteuntje
Tweakers
We moeten het niet groter maken dan het is
:*)
Ik gok dat Tweakers dan snel uitgespeeld is :Y)

• rtownz251
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08 06:56
ik heb zelf recent een huis gekocht (1,5 maand geleden) en heb ook een gokverleden. Dit had verder geen invloed op mijn hypotheekaanvraag. Ben nu 1,5 jaar “in herstel” (zo noemen ze dat, ik noem het gewoon clean).

Mijn tip: meld je aan bij cruks en bezoek een GA meeting bij jou in de buurt: https://www.gamblersanonymous.nl

je kunt online hieraan deelnemen maar persoonlijk ben ik van mening dat in persoon naar een meeting gaan beter is. Verder raad ik je aan open en eerlijk hierover te zijn tegen je vriendin. Ik was altijd bang voor de reactie van mijn omgeving maar uiteindelijk helpt dit je juist.

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door rtownz251 op 07-08-2026 10:19 ]

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:04
Niet weer om 'that guy' te zijn maar...

Nieuw account op Tweakers, plempt een vraag neer. Krijgt waarschijnlijk niet of wel het antwoord wat hij/zij zoekt. Geeft geen reactie na x aantal dagen! topic wordt 4-12 pagina's lang en ontspoort met een advocaat zetten op die vriendin om alles via de notaris vast te zetten.

Wellicht slotje tot dat te weer reageert?

12,4kWp zon: Z.O. 6300WP Z.W. 6160WP |Balans energie 48,2kWh batterij |

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:39

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Deze gaat dicht: TS gaat niet meer reageren
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.