Toon posts:

Silverado niet stil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds enkele dagen silverado en als ik mijn computer net heb opgestart is ie nog wel stil, maar naar enkele minuten begint ie een hoop meer lawaai te maken. Is dit normaal of kan er iets mis zijn. Volgens motherboard monitor is sensor 2 stressed ook rond de 75 graden en idle rond de 65 graden, maar de heatsink is gewoon koel.
heb er standaard koelpasta tussen zitten en er zitten geen verdere fans in de kast.

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tering nou dat is niet echt koel zegmaar, ik zou er een case fan inhangen, een aanzuig een een afzuig.

Je mobo regelt het toerental op afhankelijk van je temperatuur van je procesor.
Dus in het begin is je procs koel en namate hij warmer wordt regelt hij het toerental op om meer koeling te krijgen.

Maar in jou geval is je kaste temp denk ook vrij hoog duzz zal hij wel op volle toeren blazen omdat de lucht die hij eroverheen blaast eigenlijk te warm is om goed te koelen.

Rob

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

das vaag.... misschien dat die herrie komt doordat er een draadje tegen de ventilator aan komt? anders zou ik het ook niet echt weten...

bij mij draait ie op 12V en ik vindt hem redelijk stil....

en over je temps, ik zat eerst ook heel hoog, (rond de 60 tot 70 graden stressed), zonder casefans...
nu heb ik er 4 casefans inzitten, en als ik die allemaal voluit laat draaien, zit ik rond de 40 tot 45 graden stressed...

je koelblok kan nog zo geweldig zijn, maar als ie alleen maar warme lucht circuleert, dan wordt je proc echt niet koeler...
want wat is je casetemp??

Verwijderd

Weet je zeker dat het niet je voeding is die harder gaat draaien?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02

Epsilon

je koeler zit duidelijk NIET goed tegen je core aan. je moet echt een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje pasta erop doen(een veegje is genoeg). Want je blok wordt automatisch ook warmer al je proc warmer wordt (als het goed is natuurlijk)

maar daar zit het probleem.
Je kan een silverado ook op 10v laten lopen enzo, probeer dat es.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Veel te heet!!! Zet 'm nog eens op de CPU, gebruik GEEN spacer, en gebruik WEL de 4 rubber ringetjes, gebruik WEL arctic silver II. Mijne is op 1.5Ghz idle 45 graden, stressen 50, met maar 2 extra fans, en de silverado op 8 volt. Het kan dus wel degelijk!

Succes

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
hmm er werd gevraagd wat mijn casetemp was, dat weet ik niet zeker, Motherboard monitor geeft nog twee temperaturen aan, namelijk eentje van rond de 25 en eentje van rond de 35 graden. Die van 35 graden is sensor 3, ofwel Via686B-3.
Ik zal wel ff een ander voltage proberen en ff met een ventilator die verse lucht aanvoert, ff kijken wat de temp dan doet.

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 10:28

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Bij mij is hij zonder casefans ook maar 46 idle en 51 full.
Bij een goede montage zie ik vaker dat er maar 5 graden verschil is in full en idle.
Kijk eerst maar eens of de zilvere schijf niet op het opstaande randje van de socket rust.

Specs

Pagina: 1