Kindle Scribe Colorsoft - Sterke rivaal voor reMarkable…

Pagina: 1
Acties:

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:47

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Artikel: review: Kindle Scribe Colorsoft - Sterke rivaal voor reMarkable Paper Pro
Auteur: @PiweD
Wil je ook boeken lezen, dan kun je beter voor de Kindle kiezen. ReMarkable ondersteunt EPUB-formaten wel, maar iets basaals als een virtueel boekenleggertje tussen twee pagina's leggen kan niet. In eerdere reviews ben ik daar al dieper op ingegaan.
Jelle, wat bedoel je hiermee? In je vorige review begreep ik dat namelijk ook al niet.
Ik kan bij mijn PDF's per pagina een "tag" aanhangen. Die tag kan ik zelfs groeperen. Op de overzichtspagina van het boek kan ik de in het boek aangemerkte tags aanklikken en dan krijg ik alle pagina's met die tag. Daarmee is het voor mij een soort heel krachtige boekenleggerfunctie die niet alleen één pagina duidt maar meerdere met context.

Ik ken de andere variant niet en daarom begrijp ik de opmerking misschien ook niet maar qua boekenleggerfunctionaliteit "mis" ik niets op mijn Remarkable.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Het klopt dat je tags kunt toevoegen op de reMarkable en op de manier waarop jij hem gebruikt klinkt het als een goede manier om die functionaliteit te gebruiken. Op e-readers zoals de Kindle, of Kobo, die echt voor het lezen van boeken bedacht zijn druk je rechtsboven in het scherm en bij de Kindle verschijnt er dan een virtueel boekenleggertje. Op de Kobo vouw je virtueel het hoekje van de pagina om, zodat je weet waar je gebleven bent. Op beide e-readers worden die boekenleggers ook gegroepeerd, zodat je ze terug kunt vinden.

Wat niet in het artikel staat, maar wat ik in reviews van reMarkables wel vaker benoemt heb, is dat je niet echt een epub leest, maar dat hij converteerd wordt naar een pdf. Dat houdt ook in dat als je het lettertype, of de lettergrootte aan wilt passen, de hele pdf opnieuw gegenereerd moet worden, wat tijd kost. Bij een Kobo of Kindle is dat niet het geval.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:47

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Dank je wel! :)

Dat 'trager' boeken aanpassen herken ik wel.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~