Lopend internet abonnement stopzetten bij verhuizing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BigBossJamie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:50
Ik woon momenteel ergens waar ik ongeveer 5 maanden internet thuis nodig heb. Bij de meeste contracten zie ik een looptijd van 1 of 2 jaar staan voordat deze maandelijks opzegbaar zijn. Ik heb echter van zowel KPN als Odido medewerkers begrepen dat je bij een verhuizing (bijvoorbeeld naar het buitenland) je abonnement alsnog kan opzeggen?

Ik heb er verder niet naar gevraagd maar ik vraag me nu toch wel af hoe dit mogelijk is. Vooral met abonnementen waar je het eerste jaar met korting betaald. Het lijkt me sterk dat je ze je loslaten binnen het eerste jaar waar de korting loopt.

Is er in de eerste plaats geen maandelijks opzegbaar internet voor thuis? Buiten 5g om dan.

Alle reacties

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:44

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Odido klik en klaar. maandelijks opzegbaar. edit lezen is een vak apart.. :D

tis wel 5gg maar je gebruikt het als vast internet.

[ Voor 21% gewijzigd door Hubert op 04-08-2026 13:09 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

BigBossJamie schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:06:
Bij de meeste contracten zie ik een looptijd van 1 of 2 jaar staan voordat deze maandelijks opzegbaar zijn. Ik heb echter van zowel KPN als Odido medewerkers begrepen dat je bij een verhuizing (bijvoorbeeld naar het buitenland) je abonnement alsnog kan opzeggen?

Ik heb er verder niet naar gevraagd maar ik vraag me nu toch wel af hoe dit mogelijk is. Vooral met abonnementen waar je het eerste jaar met korting betaald. Het lijkt me sterk dat je ze je loslaten binnen het eerste jaar waar de korting loopt.
In principe kan je je adreswijziging doorgeven, en loopt het abonnement door op het nieuwe adres. Maar het kan natuurlijk voorkomen dat de internetaanbieder de dienst niet kan leveren op het nieuwe adres. Bijvoorbeeld omdat er nog geen glasvezel ligt, of dat je verhuist naar het buitenland. In dat geval kan het contract niet meer voortgezet worden, en is het mogelijk om met goedkeuring van beide partijen het contract voortijdig stop te zetten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• BigBossJamie
Niet echt te doen voor online gamen denk ik, maar het zou de beste oplossing kunnen zijn als niets anders werkt.

• BigBossJamie
Onbekend schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:13:
[...]

In principe kan je je adreswijziging doorgeven, en loopt het abonnement door op het nieuwe adres. Maar het kan natuurlijk voorkomen dat de internetaanbieder de dienst niet kan leveren op het nieuwe adres. Bijvoorbeeld omdat er nog geen glasvezel ligt, of dat je verhuist naar het buitenland. In dat geval kan het contract niet meer voortgezet worden, en is het mogelijk om met goedkeuring van beide partijen het contract voortijdig stop te zetten.
Ik zie nu ergens een abonnement staan voor 15 euro in het eerste jaar. Als ik die na 5 maanden af moet zeggen vanwege de verhuizing dan lijkt het me niet dat ze dat zomaar zullen accepteren?

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:45
BigBossJamie schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:19:
[...]

Ik zie nu ergens een abonnement staan voor 15 euro in het eerste jaar. Als ik die na 5 maanden af moet zeggen vanwege de verhuizing dan lijkt het me niet dat ze dat zomaar zullen accepteren?
Waarom niet? Er bestaat zoiets als overmacht, als jij ergens naartoe gaat waar ze de service niet aanbieden kan er weinig anders gedaan worden dan opzeggen.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:44
Bij KPN kun je gewoon een maandelijks opzegbaar contact afsluiten via de website. Zover ik weet kan dat ook bij Ziggo, maar alleen telefonisch. Je krijgt dan uiteraard geen cadeautjes.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
batumulia schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:22:
[...]

Waarom niet? Er bestaat zoiets als overmacht, als jij ergens naartoe gaat waar ze de service niet aanbieden kan er weinig anders gedaan worden dan opzeggen.
Hooguit kans dat ze met wat berekeningen je voordeel ook weer verrekenen. Stel dat je 6 maanden korting krijgt op een jaarcontract. Als je dit na 6 maanden opzegt door een verhuizing, dat je dan ook maar 3 maanden korting verrekend krijgt. Maar ik zou gewoon bellen en het (hypothetische) verhaal voorleggen, dan weet je het zeker

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

KPN heeft maandelijks opzegbaar maar alleen krijg je geen korting en betaal je iets meer.

Si vis pacem, para bellum

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Als je nu 1 of 2 jaar contract hebt gaat verhuizen en ze kunnen niet het identieke leveren op nieuwe adres kun je het kosteloos ontbinden. Als bewijs wel je nieuwe huur of koopovereenkomst aanleveren om te bewijzen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

Pagina: 1