9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 3X2TB M.2 SSD | 1 TB SATA SSD | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro | ASUS ROG Strix XG27AQWMG | LG 27GL850-B
Goeie vraag! Het besturingssysteem is natuurlijk een vrij belangrijk onderdeel van een pc, maar de adviesprijs van 120 euro voor Windows 11 blaast wel een flink gat in het 'budget' voor het artikel. Ik vond het wat flauw om daarom dat bedrag te pakken, maar het leek me ook gek om helemaal niets te zeggen over Windows. Daarom koos ik voor deze tussenvorm. Maar ik noem ook bewust geen sites, om het zo 'neutraal' mogelijk te houden. Het is zeker niet mijn bedoeling om bij elk Windows-artikel keysites te noemen, maar bij dit specifieke artikel vond ik het wel gewaarborgd.nzall schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:15:
Artikel: review: Wat voor game-pc koop je voor de prijs van een console?
Auteur: @Hayte
Iets valt me wel op in dit artikel: waarom wordt er hier gesproken over het bestaan van keysites, in de context van een goedkope Windows 11 licentie? Ik had altijd begrepen dat het ter sprake brengen van dit soort grey market resellers ergens een legaal grijs gebied was dat Tweakers liever vermijdt, zowel in hun artikels als op het forum.
Dus vanzelf nu is in het in het aankoopadvies sub forum toegestaan key sites te bespreken als iemand een budget (game) pc wil samenstellen?
Het besturingssysteem is inderdaad relevant en moet dus wel benoemd worden. Maar om dan direct de grijze markt als alternatief te vermelden is dan wel een stevige stap. Je benoemt daarmee wel ineens een onderwerp waar in het verleden al heel wat moderatie mee gemoeid is geweest volgens mij, zeker in de context van Windows.Hayte schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:46:
[...]
Goeie vraag! Het besturingssysteem is natuurlijk een vrij belangrijk onderdeel van een pc, maar de adviesprijs van 120 euro voor Windows 11 blaast wel een flink gat in het 'budget' voor het artikel. Ik vond het wat flauw om daarom dat bedrag te pakken, maar het leek me ook gek om helemaal niets te zeggen over Windows. Daarom koos ik voor deze tussenvorm. Maar ik noem ook bewust geen sites, om het zo 'neutraal' mogelijk te houden. Het is zeker niet mijn bedoeling om bij elk Windows-artikel keysites te noemen, maar bij dit specifieke artikel vond ik het wel gewaarborgd.
Ik zou zelf eerder Linux vermeld hebben als goedkoper alternatief voor Windows, met de kanttekening dat je dan beter een AMD kaart kiest.
9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 3X2TB M.2 SSD | 1 TB SATA SSD | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro | ASUS ROG Strix XG27AQWMG | LG 27GL850-B
Of inderdaad Steam OS (al heb ik daar geen ervaringen mee)
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nee dat is het niet. De redactie heeft meer vrijheden om over sommige zaken te publiceren en kiest zelf haar onderwerpen.Arie- schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:51:
Dus vanzelf nu is in het in het aankoopadvies sub forum toegestaan key sites te bespreken als iemand een budget (game) pc wil samenstellen?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Komt op mij nogal inconsequent over en ik vermoed dat ik niet de enige ben.Bor schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:08:
[...]
Nee dat is het niet. De redactie geeft meer vrijheden om over sommige zaken te publiceren en kiest zelf haar onderwerpen.
Nu zijn er overigens zat topics over de grijze sleutels en worden de meeste adviezen al zonder licentie gemaakt omdat iedereen toch wel weet waar eea te halen.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Pagina: 1