Welke hosting voor kleinere websites

Pagina: 1
Acties:

• Meerkater
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-08 20:27
Hoi,

Sinds verschillende jaren heb ik hosting en domeinnamen voor kleinere projecten. Initieel gestart met Antagonist, maar omwille van prijsverhogingen ben ik een aantal jaar terug overgestapt naar Vimexx. Ook deze prijzen ondertussen flink gestegen. Daarnaast lees ik regelmatig dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van de mailserver en hosting lager scoort dan andere aanbieders (vb mijn.host).

Waar wil ik de hoster voor gebruiken:
  • Parkeren van domeinnamen
  • Een 2-tal domeinnamen zullen gekoppeld zijn aan een website (vb Wordpress). Geen high traffic.
  • Enkele domeinen zullen enkel gebruikt worden voor mails. Bij sommige aanbieders heb je hier hosting voor nodig. Bij andere aanbieders is e-mail standaard voorzien als je een domeinnaam registreert.
Ik ben op zoek naar een stabiele, betrouwbare en betaalbare partij. Ik ben niet op zoek naar prijsspelers die eerst klanten binnentrekken om vervolgens de prijzen te verhogen. Bij voorkeur blijf ik verschillende jaren bij dezelfde firma aangezien verhuizen eveneens werk en risico’s met zich meebrengt.

Indien mogelijk registreer ik de domeinnamen bij dezelfde partij als de hosting om het geheel overzichtelijk te houden. Het beheer gebeurt in mijn vrije tijd dus ik hou het graag snel en eenvoudig.

Welke partijen stellen jullie voor? Ik zag Mijn.host reeds naar boven komen. Deze zou eveneens op technisch niveau beter presteren dan Vimexx. Hebben jullie hier ervaring mee?

Is het de moeite waard om te verhuizen naar een andere aanbieder?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Meerkater

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb alles overgezet van de zeer premium TransIP naar Mijn.host en ik heb geen enkele klacht. Support reageert heel snel, vaak zelfs 's nachts, en de performance is top.
Veel controle, SSH toegang, vrijwel alles is mogelijk binnen DirectAdmin.

Ze zijn ook actief op Tweakers onder @mijn.host, die betrokkenheid vind ik zelf ook wel belangrijk :)

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Zelfde als @Oon - ik doe niet veel met mijn domein en hosting, maar alles wat staat werkt gewoon goed en inderdaad altijd snelle support! Dik tevreden met @mijn.host

per aspera ad astra

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Enkele domeinen zullen enkel gebruikt worden voor mails. Bij sommige aanbieders heb je hier hosting voor nodig. Bij andere aanbieders is e-mail standaard voorzien als je een domeinnaam registreert.
Als je bedoelt zoals Antagonist het doet zoals doorsturen dan kan dat bij Intention.

Bij mijn.host dient dat aan het hosting pakket te worden gekoppeld en zit niet dat doorsturen bij domein zoals je bedoelt net als Antagonist.

* RobbyTown is ook weggegaan van Antagonist omdat het nogal prijzig werd. Ben naar Intention gegaan stabiel en geen klachten de combinatie die ik nodig had onderaan de streep tikje voordeliger dan mijn.host die ook scherp is met prijzen en goede reviews.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:33
Ik ben zelf erg tevreden over Theory7. Super snelle support en iets goedkoper dan Mijn.host.
De eigenaar is oud oprichter van Vimexx voor de overname, dus dat zit ook wel goed.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06-08 22:13
Gaat het om mail verzenden of mail ontvangen? Ik heb een (goedkope) domeinregistratie met voor sommige webhosting op een eigen Raspberry Pi, anderen hebben geen site. In alle gevallen gebruik ik (gratis) Cloudflare als DNS en daar kun je voor binnenkomende mail routering aanzetten. Alle binnenkomende mail voor al mijn domeinen wordt doorgestuurd naar mijn eigen email adres. Verzenden vanuit die domeinen zal met het inrichten van DKIM, DMARC, SPF of wat niet al ook wel mogelijk zijn maar da's voor mij niet relevant.

Totale kosten (€32,- voor 5 jaar voor een NL domein) zijn alleen de domein registratiekosten die tot 2035 zijn vooruit betaald ;) Ik gebruik https://www.namecheap.com/domains/full-tld-list/
Pagina: 1