Thinclient inzetten als NUC / Linux OS erop plaatsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views

Vraag

• PSVSupp1913
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-08 12:29
Ik heb een aantal thin clients liggen, die ik niet meer gebruik voor remote-access.
Is het mogelijk / logisch om deze in te zetten als een soort NUC? Voor basic kleine toepassingen?

Het betreft b.v. de HP T530 en HP T640.

Kan ik hier b.v. een Linux OS op zetten? Welke is hiervoor geschikt?

Alle reacties

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:04
PSVSupp1913 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:30:
Ik heb een aantal thin clients liggen, die ik niet meer gebruik voor remote-access.
Is het mogelijk / logisch om deze in te zetten als een soort NUC? Voor basic kleine toepassingen?

Het betreft b.v. de HP T530 en HP T640.

Kan ik hier b.v. een Linux OS op zetten? Welke is hiervoor geschikt?
Even Google geraadpleegd voor de T530 en eerste hit die ik kreeg zegt eigenlijk dat het probleemloos mogelijk is. Heb verder niet gezocht voor de T640.

Maar... je hebt ze liggen, waarom niet even uitproberen? Da's toch weinig meer werk dan hier de vraag stellen, zou ik denken?

• PSVSupp1913
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-08 12:29
Gaat mij vooral hierom: Is het mogelijk / logisch om deze in te zetten als een soort NUC? Voor basic kleine toepassingen?

Kortom: Ik hoor graag van ervaringsdeskundigen of het de moeite waard is. Voordat ik er uren in ga stoppen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:27

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Je mag alles vragen op het forum mits je maar aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat er onduidelijk is. Zie ook de Huisregels. en de standaard template die naar voren komt als je een topic opent.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande, waarbij je ook al naar de laatste vraag moet kijken. Bij het openen kan je dan opsommen wat je gevonden hebt en waar je nog over twijfelt. Vragen naar ervaringen zijn niet toegestaan, omdat je die immers makkelijk zelf kunt vinden :).

Dit topic is gesloten.