[Forum] Word-wrap in code-tags

Pagina: 1
Acties:

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
1. Welk probleem ervaar je?
Soms post iemand hele lange regels in [code]-tags. Dit past niet en daarom is er een 'uitklapknopje' boven het blok om het blok te verbreden naar de totale breedte. Het probleem kan dan echter zijn dat je meters horizontaal moet scrollen om de hele breedte te zien. Erg oncomfortabel, zeker als de bewuste tekst prima afgebroken had kunnen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGsrBEweptWw3l0otGEFY4Vw9SI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ff9G89II1VCGDlVrp80CEwYv.png?f=fotoalbum_large

2. Waarom is dat een probleem?
Zeker als het erg lange regels worden, moet je continu van links naar rechts en het leest gewoon onprettig.

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Regelmatig. :)

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Ik zou graag, naast de 'klap uit'-knop, ook een 'wrap'-knop hebben, waarmee je word-wrap in en uit kunt schakelen. Dit maakt het prettiger om te lezen.
offtopic:
Een bug is trouwens dat het eind van de regel niet eens zichtbaar is omdat deze achter de sidebar valt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvQxnNDRj4w0S0KSVVOMFzu62yQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aA4mzK0Vj9eJzTlv00kduT9d.png?f=fotoalbum_large

Koop al mijn ads!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Anderzijds, in jouw voorbeeld misbruikt de poster de code tag voor iets dat niks met code te maken heeft. Als het specifiek om het (monospace) lettertype gaat, is er de mono-tag.

Er zijn situaties waar wrapping zeker handig kan zijn, maar in dit specifieke geval moet de schrijver een klap krijgen en geen code-tag gebruiken. Het slaat nergens op in die context.

Commandline FTW

• Room42
  • Niet online
I know, maar ik heb geen invloed op de post van een ander, dus dan liever gewoon een UI optie om de fout van een ander te corrigeren. ;)

Koop al mijn ads!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gebruiker een DM sturen dat z'n post onleesbaar is door het verkeerd gebruik van tags. Worst case een TR inschieten om te vragen of een mod het kan aanpassen als de gebruiker niet reageert. En als laatste middel: negeren.

Dit in geval het verzoek niet wordt uitgevoerd uiteraard. Maar een vriendelijke DM is altijd een optie.

Commandline FTW

• Room42
  • Niet online
Óf, en hear me out, we plaatsen een mooi knopje boven het code-block, netjes naast het expand-knopje, dat word-wrap activeert. Hoe vind je die!? :o

Koop al mijn ads!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:40

Reptile209

- gers -

Room42 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 00:46:
Óf, en hear me out, we plaatsen een mooi knopje boven het code-block, netjes naast het expand-knopje, dat word-wrap activeert. Hoe vind je die!? :o
Ik weet niet hoe een code-blok achter de schermen werkt, maar helemaal triviaal is die word-wrap niet. Je moet dan ook iets met de regelnummering gaan doen bijvoorbeeld (zoals Notepad++ dat bijvoorbeeld doet met witruimte ipv een nummer bij de gewrapte regels). En dan werkt copy-paste van de code opeens niet meer, omdat er overal newlines tussen zitten. Mogelijk is het één grote library en is dat allemaal al gedekt, maar als het handwerk is om dat zelf te implementeren, dan zijn er vast wel meer dringende dingen te doen :).

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1