Is dit dakbeschot asbest?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik ben bezig een (15-jaar oude) vochtplek te fixen die op het schuine dak van een huis uit 1980 zit. De vochtplek zit in een, zo lijkt het, een houtvezelplaat (met daarachter weer iets van purschuim of isolatieschuim). Het is een bruine plaat met heel veel houtsnippers wat redelijk makkelijk losgaat op de vochtplek. Maar toen ik even pauze nam, ging ik Googlen en kwam ik erachter dat men in de jaren tachtig ook dakgeschotten maakten van asbest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qzc3fajMPELJntav-GUo5LnIe64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWzkiM9cytyaAurZVYY8Ftka.jpg?f=fotoalbum_large
Maar omdat het bruin is, lijkt mij dit geen asbest? Asbest dakbeschotplaten zijn toch altijd grijs?

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ja Nee misschien

Bestel een test setje en test...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Houtsnippers dus geen asbest.

• WhatsMyUsername
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22:54
Steek een stukje in brand dan weet je meer.

(Wel buiten doen)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Lijkt mij eerlijk gezegd ook geen asbest want zoals je zelf al schrijft is asbest meestal grijs van kleur, althans ik ben ook nog geen andere kleuren tegen gekomen. Maar inderdaad om helemaal zeker te zijn, probeer eens een pluk aan te steken en ja, terrecht opgemerkt door @WhatsMyUsername , buiten dus. Zou dit dan wel doen met mondmasker want je weet nooit wat ze daar in gemengd hebben.

Als het gewoon pure houtsnippers zijn dan vliegt het meteen in de fik maar als er asbest bij zit dan zal het denkelijk gaan gloeien.

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Was het maar asbest, dan had je nu geen vochtprobleem gehad. Of in ieder geval geen rottende afwerkplaat.
Pagina: 1