Mijn vraag. Ik wil een Philips HUE Bedrade aan-uitschakelaar gebruiken maar dan zonder schakelaar. Ik heb philips gevraagd en die wijst het af. Ik wil hem gebruiken om een niet philips HUE lamp te kunnen schakelaar. We zijn bezig een huis te bouwen en kan dus nog kiezen wel of geen schakelaars. Nijg naar geen schakelaars. Normaal zou je hem achter de schakelaar inbouwen. Ik wil hem echter in de centraaldoos plaatsen en dan de fase draad op de plek waar je normaal de schakeldraad zou plaatsen. Volgens mij beredenering zou de Hue schakelaar dan denken dat de schakelaar aan staat en kun je met de app de lamp aan en uitschakelen. En ja ik weet dat ik hem dan niet meer kan bedienen met de schaakelaar. Heeft iemand hier ervaring mee?
Vraag
Alle reacties
Waarom persé Hue?
Is iets als Sonoff Zigbee niet een veel handiger keuze? Goedkoper, veelzijdiger en Zigbee compatible.
Is iets als Sonoff Zigbee niet een veel handiger keuze? Goedkoper, veelzijdiger en Zigbee compatible.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Vreselijk irritant om steeds een app erbij te moeten pakken of tegen de assistent te moeten schreeuwen.
Shelly is mooi compact en universeel, past achter de meeste schakelaars en schakelaar behoud de functie.
Trouwens is de HUE wandschakelaar module GEEN relais, het seint alleen door of de schakelaar wordt bedient en past daarmee de schene/status van hue producten aan.
Shelly is mooi compact en universeel, past achter de meeste schakelaars en schakelaar behoud de functie.
Trouwens is de HUE wandschakelaar module GEEN relais, het seint alleen door of de schakelaar wordt bedient en past daarmee de schene/status van hue producten aan.
Robshop heeft hue compatibele zigbee relais voor als je geen plug kan gebruiken.
https://www.robbshop.nl/r...ee-inbouwschakelaar-3680w
https://www.robbshop.nl/r...ee-inbouwschakelaar-3680w
Ongeacht de keuze of het dan Hue, Sonoff of Shelly zou moeten zijn. Zou ik persoonlijk altijd schakelaars in een huis willen. Iets met ouderwetse gewoonte en gemak.BertSch schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:18:
Mijn vraag. Ik wil een Philips HUE Bedrade aan-uitschakelaar gebruiken maar dan zonder schakelaar. Ik heb philips gevraagd en die wijst het af. Ik wil hem gebruiken om een niet philips HUE lamp te kunnen schakelaar. We zijn bezig een huis te bouwen en kan dus nog kiezen wel of geen schakelaars. Nijg naar geen schakelaars. Normaal zou je hem achter de schakelaar inbouwen. Ik wil hem echter in de centraaldoos plaatsen en dan de fase draad op de plek waar je normaal de schakeldraad zou plaatsen. Volgens mij beredenering zou de Hue schakelaar dan denken dat de schakelaar aan staat en kun je met de app de lamp aan en uitschakelen. En ja ik weet dat ik hem dan niet meer kan bedienen met de schaakelaar. Heeft iemand hier ervaring mee?
Afgelopen week een Hue wall switch on/off geïnstalleerd. Dit werkt WEL als een relais. Het schakelt niet hue lampen. Dus gewone lampen dmv stroom aan/uit. Hoorbaar klik geluid maakt deze. Of die zonder schakelaar aan te sluiten werkt weet ik niet. Niet geprobeerd. Zou ik morgen kunnen proberen als je het zeker wilt weten.
Edit: Aangezien het zondag is en ik wat tijd over had. Even een test opstelling gemaakt. Het is mogelijk om een niet-hue lamp te schakelen middels de hue wired on/off module. Dit werkt ook zonder er een schakelaar tussen te plaatsen. Zodat die enkel via de hue app te bedienen is. (of Apple Home/Google Home, etc).
Edit: Zelf heb ik een wired on/off switch 2 channel getest. Maar dit zou ook moeten werken met de 1 channel variant.
Zie bijgevoegde foto’s.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 53% gewijzigd door TheKerremenke op 02-08-2026 16:30 ]
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
:strip_exif()/f/image/O3BjWqxqrghISY5EJykYnob8.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/nmVxud63DDHlPT99najwtU16.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/uaQYV2jCTFXOzALSLHByDaYe.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/BZ8iIuYDc9lfQmhfSlZTp91X.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RSU0z1wgumL4scAajI4dtAvB.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/aCyWvwUxYeQ2eiclbyVzeJni.png?f=fotoalbum_tile)