Vraag
Alle reacties
Wat voor nieuwe vloer komt erop? Dat maakt nogal uit, in hoe goed het verwijderd moet/hoeft te worden. Als er weer nieuwe tegels overheen komen, kan de nieuwe tegellijm best wel wat oneffenheden opvangen.VSG schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:08:
Ik heb van mijn vloer tegels verwijderd, nu zit er nog hardnekkige oude lijm, hoe krijg ik dit het makkelijkste weg?
Maar als het echt weg moet wordt het afbikken (al dan niet handmatig), of met een betonfrees.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Plamuurmes + hamer.
Of er gewoon overheen tegelen.
Of er gewoon overheen tegelen.
Het was een oude toiletruimte, die komt niet terug, hier komt een pvc vloer.
Dan ga je sowieso egaliseren met een paar mm egaline neem ik aan, dus het hoeft niet perfect glad. Wel kritisch kijken voor en na het egaliseren dat er niks meer uitsteekt boven de bovenkant van de egaline.VSG schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 15:49:
Het was een oude toiletruimte, die komt niet terug, hier komt een pvc vloer.
Weghalen hangt er vanaf hoe vast het zit en hoeveel zweet of geld je er in wil stoppen: hamer met plamuurmes/beitel/schroevendraaier kan. Een elektrische tegelbeitel gaat makkelijker. En een betonschuurmachine nog makkelijker... Dus net wat je hebt en wil.
Zo scherp als een voetbal!
Zo'n ongelijke vloer met Egaline gladmaken gaat niet lukken, tenzij je er een flink dikke laag overheen doet.
Anders ga je die ribbels min of meer terugkrijgen, alleen wat vloeiender.
Anders ga je die ribbels min of meer terugkrijgen, alleen wat vloeiender.
Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren
eigenlijk heb je 3 opties.
1. egaline. krijg je de vloer prima strak mee. maar als er 4mm verschil in je vloer zit moet je wel minimaal 6mm gaan toepassen. en stel het verschil tussen links en rechts is 15mm dan moet je idd een shitload aan egaline gaan gebruiken.. wat niet goedkoop is
2 schuren. huur een beton schuurmachine bij een verhuurbedrijf. liefst met afzuiging.
3. handwerk.
1. egaline. krijg je de vloer prima strak mee. maar als er 4mm verschil in je vloer zit moet je wel minimaal 6mm gaan toepassen. en stel het verschil tussen links en rechts is 15mm dan moet je idd een shitload aan egaline gaan gebruiken.. wat niet goedkoop is
2 schuren. huur een beton schuurmachine bij een verhuurbedrijf. liefst met afzuiging.
3. handwerk.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Aan de foto te zien is het een paar m2
Gewoon weghalen met hamer + beitel of zo'n schuine beitel op een sds boorhamer
Gewoon weghalen met hamer + beitel of zo'n schuine beitel op een sds boorhamer
Ik heb zelf veel succes gehad met een soortgelijk klusje door een oscillerende multitool met zo’n spateltje erop. Sommige stukken gingen goed met alleen een plamuurmesachtig hulpstuk en andere stukken moest ik met een spatel met groffe korrels op de rand (denk diamant ofzo)
Een betonslijper is je vriend. Huur er meteen een bouwstofzuiger bij.
Wise enough to play the fool
Hiervoor gebruik je een komfrees. Je hebt die ook in een andere vorm met een soort schuur. Dat is heel hard en werkt ook goed.
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/tKsqClaYA3vNfJycfCCuGSVt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F9XomaP8d9G6p5D7yOd92rIV.jpg?f=fotoalbum_large)