Windows 11 Pro wachtwoord onjuist

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 08:20
Mijn vraag
Ik heb een wat oudere PC mbv Rufus voorzien van een schone Windows 11 Pro en heb daarbij, omdat ik de PC wil verkopen, als gebruikersnaam 'Computer' gebruikt en dat zelfde als wachtwoord. Tevens heb ik bij de drie vragen dusdanige vragen uitgekozen waarop steevast het antwoord 'Computer'is. Dus; Wat is de naam van je eerste huisdier? Dan is het antwoord 'Computer'. Allemaal zonder quotes uiteraard.

Omdat ik dus de PC wil verkopen heb ik hem vanmorgen weer even opgestart en moest ik dus een nieuw wachtwoord invoeren. De gebruikersnaam staat onder de afbeelding van het poppetje ('Computer' dus) maar het wachtwoord pakt hij niet en ik krijg telkens de melding dat de gebruikersnaam of wachtwoord niet juist is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11 Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de PC met Shift ingedrukt gehouden opnieuw opgestart en laten herstellen maar kom uiteindelijk in dezelfde situatie uit (nieuw wachtwoord instellen).

Ik heb de optie geprobeerd met een wachtwoordherstelsleutel, zoals aangegeven op het scherm, maar ook die vraagt om het huidige wachtwoord en dat pakt-ie dus niet.

Ik ben even kwijt hoe ik dit nu moet oplossen dus wie stuurt me de goede kant op?

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Is een reinstall dan niet veel makkelijker/sneller? En ww gewoon leeg laten als je hem toch gaat verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 01-08-2026 12:09 ]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:19

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Heb je via Rufus optie local account gedaan dan is het wachtwoord leeg.
Zo niet herinstalleer met een lokaal account optie.

Si vis pacem, para bellum

• Ferret
Ah, ik snap het al door jullie. Ik heb bij die Rufus install inderdaad een lokaal wachtwoord aangevinkt en dat had ik niet moeten doen. Ik ga een re-install doen!

Ik laat het weten of het gelukt is!

• Ferret
Nou, bij deze poging kom ik zover in de installatie dat-ie vraagt om een MS account aan te maken en dat terwijl dat in de setup van de ISO in Rufus nadrukkelijk had uitgeschakeld. Ook in de rufus.log staat • Bypass online account requirement

Ik kan ook niet kiezen voor Overslaan oid. Ik snap er niks van....

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09
Heb je de laatste versie van Rufus? En welke W11 iso gebruik je, de laatste? Pak anders eens de 24H2.

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-08 20:53
Bypass online account werkt niet altijd even lekker. Aangezien je aangeeft dat het om een Win11 Pro gaat, heb je dan wel de keuze "doorgaan met domein" (klein blauw regeltje onderin)

Krijg je alsnog wat vragen, maar kan je wel een lokaal account aanmaken

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Een klein beetje verstandige koper gooit toch jouw installatie er af en installeert zelf. Dus waarom die moeite doen?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:05
Ferret schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 14:52:
Nou, bij deze poging kom ik zover in de installatie dat-ie vraagt om een MS account aan te maken en dat terwijl dat in de setup van de ISO in Rufus nadrukkelijk had uitgeschakeld. Ook in de rufus.log staat • Bypass online account requirement

Ik kan ook niet kiezen voor Overslaan oid. Ik snap er niks van....
Doe je de installatie dan wel offline/zonder internet verbinding?
Anders werkt de Rufus (en andere) bypass optie niet bij een schone installatie.
Maar anders de bekende workarounds gebruiken:
Deze werken allebei momenteel (weer) ook met de laatste 25H2 ISO:
Google: Windows 11 "oobe\bypassnro"
Google: Windows 11 "start ms-cxh:localonly"

~[Windows 11] Ervaringen & Discussie
The_Doman schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 20:40:
Het SHIFT+F10 en "start ms-cxh:localonly" voer je pas uit als er gevraagd wordt om een internetverbinding of een online account aan te maken.
Wachtwoord kan/mag je ook leeg laten tijdens aanmaken van een lokaal account.
Zie ook uitleg/voorbeeld deze site:
PeteNetLive: Windows 11 Bypass Microsoft Account Requirement

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

inderdaad gewoon de netwerk/internet verbinding uitschakelen. En pas na de installatie afgerond te hebben, opstarten etc en daarna pas internet toegang.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ferret
Ik zal de internetverbinding verbreken en kijken wat er gebeurt.

edit:/ Nope dat werkt niet. Ik begin weer opnieuw maar dan zonder internetverbinding.

Ik zet er juist een werkende OS op zodat een eventuele koper kan zien dat alles werkt. Wat hij of zij er daarna mee doet maakt me niet uit. Ik zou zelf ok niks kopen als ik niet kan controleren of alles ok is.

[ Voor 69% gewijzigd door Ferret op 01-08-2026 15:44 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ferret schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 15:37:
Ik zal de internetverbinding verbreken en kijken wat er gebeurt.

edit:/ Nope dat werkt niet. Ik begin weer opnieuw maar dan zonder internetverbinding.

Ik zet er juist een werkende OS op zodat een eventuele koper kan zien dat alles werkt. Wat hij of zij er daarna mee doet maakt me niet uit. Ik zou zelf ok niks kopen als ik niet kan controleren of alles ok is.
Internet moet inderdaad uitstaan voor de installatie. Netwerkkabel eruit trekken en geen wifi gegevens ingeven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:50

franssie

Save the albatross

<>
Kan je dan niet beter een dummy Windows Account aanmaken met een gmail accountje oid?
Als koper ziet dat alles werkt kan je aanbieden om samen een nieuwe install te doen of je geeft de USB stick met de installer mee en dan kan ie het thuis zelf doen.
Maar wellicht zet de koper er ook wel Linux oid op.
edit: en om WiFi te demonstreren maak je even een tijdelijk gastnetwerk aan - of als je dat al hebt pas je voor dat uurtje even het wachtwoord aan naar Welkom#01#01 :P

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 01-08-2026 16:15 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:54

Umbrah

The Incredible MapMan

Verkoop hem dan zonder os, en demo de hardware met een of andere live fedora/cachy. Win11 licenties zijn niet gratis, als ik persoonlijk al een tweedehands OEM zal accepteren met Windows, zal ik hem in sysprep/pre config willen. Je weet wel, zodat ik zelf kan kiezen hoe ik Windows wil.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:05
Gewoon Windows (offline) installeren met behulp van de bekende tools/workarounds/aanwijzingen zou toch echt geen enkel probleem moeten zijn.

Dit dus.
En dan natuurlijk ook een lokaal account zonder wachtwoord.

• Ferret
Umbrah schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 16:33:
Verkoop hem dan zonder os, en demo de hardware met een of andere live fedora/cachy. Win11 licenties zijn niet gratis, als ik persoonlijk al een tweedehands OEM zal accepteren met Windows, zal ik hem in sysprep/pre config willen. Je weet wel, zodat ik zelf kan kiezen hoe ik Windows wil.
Er stond al een W10 versie op met digitale licentie dus de W11 neemt deze over. Dat sysprep/pre config zal ik eens naar kijken. Thanx!

Ik zie dat-ie klaar is en ga nu even restarten om te zien of alles nu vanzelf doorstart zonder ww oid.

• Ferret
Zo te zien werkt alles zoals ik het voor ogen had. Merk wel dat ik dit al heel lang niet meer gedaan heb, haha. Vroeger bouwde ik zelf PC's en zette er Windows op (op verschillende manieren, kuch) en nu koop ik een PC waar Windows al op staat maar dit was mijn eerste keer met Rufus.

Afijn, weer veel geleerd! Thanks luitjes!!!
Pagina: 1