Netgear Orbi mesh RBR350 satellite connectie problemen

Pagina: 1
Acties:

• barrie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:20
Hallo, Ik heb een 'Netgear Orbi mesh RBR350' wifi systeem waarvan regelmatig de satellite uitvalt en mijn smartphone alle data tegoed opeet. Heb hem al in veel posities geplaatst en dichter bij het basis station gezet niets lijkt te helpen. Bij uitval reboot ik het systeem en connect hij weer met de satellite maar na een tijdje verliest hij opnieuw de connectie. Het basisstation staat beneden op een kast en de satellite staat boven op de slaapkamer. Heeft iemand een idee of oplossing voor dit probleem?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26

lier

MikroTik nerd

Is de verbinding tussen de Netgears goed? Misschien het meshpoint dichter bij het basisstation plaatsen?

Nog beter, kabel leggen. Niemand wil het doen, iedereen wil het hebben.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• barrie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:20
Kabel leggen idd dat is ook wat ik graag wil maar de mogelijkheid is er niet helaas...

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:11
Is de Netgear Orbi ingesteld als router(default) of AP mode?
Indien router mode probeer het eens in AP mode met wel/niet WiFi van je ISP.
Als de satellite zonder reden uitvalt/onbereikbaar wordt moet je de oorzaak proberen te achterhalen
Bedraad testen of deze dan ook uitvalt?
Laatste firmwares geinstalleerd?
barrie schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 21:04:
Kabel leggen idd dat is ook wat ik graag wil maar de mogelijkheid is er niet helaas...
Je hebt inderdaad situaties dat je kabels niet kan/wil/mag boren/leggen.
Ik gebruik voor zulke plekken zoals zolder/garage/schuur regelmatig Powerline verbindingen

[ Voor 6% gewijzigd door The_Doman op 31-07-2026 22:26 ]

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:47
barrie schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:39:
Het basisstation staat beneden op een kast en de satellite staat boven op de slaapkamer. Heeft iemand een idee of oplossing voor dit probleem?
De eenvoudigste oplossing is het zoeken van een andere plek voor de satellite boven. Probeer hem eens tijdelijk dichter bij het trapgat om te kijken of het dan beter werkt.

Spel en typfouten voorbehouden

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:11
barrie schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:39:
Bij uitval reboot ik het systeem en connect hij weer met de satellite maar na een tijdje verliest hij opnieuw de connectie.
Reboot je dan zowel basis en/of satellite?
Anders testen of alleen basis/satellite herstarten ook het systeem herstelt.
Pagina: 1