:strip_exif()/f/image/r7nqHYHf2mSvz5LK0LHs93sW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/osl63ABms00vRJSSIjicTHWu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xAjlPgRnURn1LtVIALKJcUkm.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoi,
We zijn bezig met het aanleggen van vloerverwarming in mijn appartement. hiervoor hebben we gebruik gemaakt van noppenplaten waarover we Kreisel 419 2-100mm egaline hebben gestort. tijdens het storten werd het duidelijk dat we de gewenste laagdikte (30mm) niet in een keer konden verwerken omdat de egaline te snel uithardde. toen hebben we besloten dit dus in twee keer te doen. eerste keer gieten tot de noppenplaten gevuld waren, tweede keer tot gewenste laagdikte. dit is als volgt gegaan;
noppenplaten geplaatst, leidingen gelegd en aangesloten, waar nodig bij hoeken en bochten aan de vloer bevestigd.
1e laag egaline gegoten, dit toen ca 60 uur laten drogen.
toen 1e egalinelaag geprimerd en na dit 2 uur te hebben laten drogen de 2e laag gegoten. deze tweede laag, deze vervolgens weer 60 uur laten drogen voor deze te belopen.
deze tweede laag zag er goed uit en is redelijk vlak geworden, niet meer dan 2mm hoogteverschil per strekkende meter. Wat ons wel opviel was dat er overal kleine luchtbelletjes zitten.
Nu zijn we een week verder en wou ik eigenlijk gaan beginnen met het leggen van de click pvc vloer, alleen blijkt uit vochtmetingen dat de vloer nog veel te nat is om dit te kunnen doen; ik meet tussen de 3.0 en 4.5%. door ongeduld besloten een bouwdroger te huren. na deze een kleine 4 uur aan te hebben gehad lijkt de vloer volgens de meting nauwelijks droger te zijn geworden maar heb ik wel een hele fijne haarscheur ontdekt. toen ben ik verder op zoek gegaan en heb ik op meerdere plekken door het huis haarscheuren ontdekt, voornamelijk plaatsen met veel lichtinval.
TLDR: haarscheurtjes in dikke laag egaline die redelijk wat tijd heeft gehad om te drogen.
Wat moet ik met deze scheuren aan? Zijn deze schadelijk voor de vloer of gaat dit op lange termijn problemen opleveren? Of kan ik deze gewoon laten zitten en de ondervloer/pvc erop leggen?
ik hoor graag van jullie