Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een nieuwe PC voor gaming en productiviteit. Wat betreft gaming speel ik nu Dayz en wat lichtere games ivm PS5 waar ik de rest op speel. Maar kan dit systeem dan ook gebruiken ter vervanging van de Playstation.
Daarnaast wil ik het gebruiken productiviteit (kantoorwerk) en wil deze in de toekomst ook gebruiken voor AI toepassingen (bijv. Claude Code of lokale LLM)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mag zo rond de 2000 zijn, geen vast budget, maar wil een goede prijs-kwaliteit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de LG 40 inch UltraWide met 5120x2160 resolutie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet zo van alle RGB kasten, vandaar mijn keuze voor onderstaande behuizing. Dus, hij moet er minimalistisch uitzien, goed genoeg om mee te gamen op mijn LG monitor en toekomst gericht om kantoor / AI toepassingen op te doen.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb vooral gekeken naar de BestBuy guide 1440p en allerlei forum adviezen. Graag wil ik dat jullie meekijken of alles op elkaar past en werkt. Daarnaast eventuele aanpassingen op mijn eisen en sta open voor alle adviezen. Past bijvoorbeeld alles wel in de behuizing of kan ik beter een 7800X3D processor kopen?
Het is een lange tijd geleden dat ik een PC heb gebouwd.
Ik ben op zoek naar een nieuwe PC voor gaming en productiviteit. Wat betreft gaming speel ik nu Dayz en wat lichtere games ivm PS5 waar ik de rest op speel. Maar kan dit systeem dan ook gebruiken ter vervanging van de Playstation.
Daarnaast wil ik het gebruiken productiviteit (kantoorwerk) en wil deze in de toekomst ook gebruiken voor AI toepassingen (bijv. Claude Code of lokale LLM)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mag zo rond de 2000 zijn, geen vast budget, maar wil een goede prijs-kwaliteit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de LG 40 inch UltraWide met 5120x2160 resolutie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben niet zo van alle RGB kasten, vandaar mijn keuze voor onderstaande behuizing. Dus, hij moet er minimalistisch uitzien, goed genoeg om mee te gamen op mijn LG monitor en toekomst gericht om kantoor / AI toepassingen op te doen.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb vooral gekeken naar de BestBuy guide 1440p en allerlei forum adviezen. Graag wil ik dat jullie meekijken of alles op elkaar past en werkt. Daarnaast eventuele aanpassingen op mijn eisen en sta open voor alle adviezen. Past bijvoorbeeld alles wel in de behuizing of kan ik beter een 7800X3D processor kopen?
Het is een lange tijd geleden dat ik een PC heb gebouwd.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 174,07 | € 174,07 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS Prime Radeon RX 9070 XT OC Edition 16GB GDDR6 | € 689,- | € 689,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Chalk White | € 111,90 | € 111,90 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 (Black) | € 26,05 | € 26,05 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Pro Overclocking CP2K16G64C38U5B | € 429,- | € 429,- |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2024) | € 148,06 | € 148,06 |
| 1 | Interne ssd's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB | € 166,90 | € 166,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.883,98 | ||