Vraag

• JuSa
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11:32
Hallo,

Eergisteren heb ik een Marstek batterij gekocht. Gisterenavond alles geïnstalleerd, P1 meter (HomeWizard) geconnecteerd en vandaag gemerkt dat de batterij niet oplaadt. Als ik in de Marstek app op CT klik, lijkt de P1 meter de juiste waarden te registreren. Ik lees af:

Phase A: -784

Phase B: -1018

Phase C: 157

Total phase: -1644

Toch blijft in hetzelfde scherm de Venus E op 17 staan. Zowel de Marstek als de P1 meter staan op het centraal WiFi netwerk (thuisnetwerk BASE) maar aangezien de P1 meter correct wordt geregistreerd in de Marstek app vermoed ik niet dat dit het probleem is. Mis ik iets bij de instellingen van de thuisbatterij?

Hopelijk kan iemand van jullie mij verder helpen.

Alvast bedankt!

Jürgen

Alle reacties

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:36

Tazzios

..

Al in dit topic gezocht wat je kan doen op het op te lossen?
Lazora in "Hame / Marstek Venus E - 5.12kWh plug en play thuisaccu #2"

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:32
JuSa schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:14:
Hallo,

Eergisteren heb ik een Marstek batterij gekocht. Gisterenavond alles geïnstalleerd, P1 meter (HomeWizard) geconnecteerd en vandaag gemerkt dat de batterij niet oplaadt. Als ik in de Marstek app op CT klik, lijkt de P1 meter de juiste waarden te registreren. Ik lees af:

Phase A: -784

Phase B: -1018

Phase C: 157

Total phase: -1644

Toch blijft in hetzelfde scherm de Venus E op 17 staan. Zowel de Marstek als de P1 meter staan op het centraal WiFi netwerk (thuisnetwerk BASE) maar aangezien de P1 meter correct wordt geregistreerd in de Marstek app vermoed ik niet dat dit het probleem is. Mis ik iets bij de instellingen van de thuisbatterij?

Hopelijk kan iemand van jullie mij verder helpen.

Alvast bedankt!

Jürgen
Zie je in de Marstek app dat de CT knop groen is?

Ik heb ook al een keer gehad dat ik ondanks dat alles gewoon goed stond, toch de batterij niet deed wat ik verwachte. Zeker toen het allemaal net nieuw was. Dit heb ik toen op kunnen lossen door de batterij gewoon uit te zetten voor 5 minuten. (Knop indrukken tot de ring van de power knop uitgaat) En dan gewoon weer aan en dan even 3 minuten niet kijken (Bij mij gaat dat ding allemaal rare dingen doen, zoals ineens volgas laden met 2500W voor een paar seconden, maar heb ook al volgas terugleveren met 2500W gezien terwijl er geen / amper stroomvraag is, net na het opnieuw opstarten :+ ). Ik verdenk hier de koppeling met HW die er niet is / niet goed is, waar door de batterij raar gedrag laat zien. Zolang het maar binnen een minuut weer weg is, vind ik het prima.

Verder is de hardware top, maar ik word wel verdrietig van de software. Ik krijg mijn batterij nu ook niet geupdate naar de laatste FW bijvoorbeeld, er staat al 2 weken een update naar v115 open. Maar die heb ik nu al 3 keer geinstalleerd en dan komt de update gewoon weer terug, dat heb ik dus ook losgelaten. Verder stuur ik de baterij nu aan over Modbus met Omnibattery via HACS in Home Assistant, en dat draait een heel stuk beter. En hoef ik dat stuk verdriet van een Marstek app niet te gebruiken. :+

[ Voor 42% gewijzigd door dehardstyler op 30-07-2026 10:32 ]

• JuSa
Ja, CT knop is groen.

• JuSa
@Tazzios: ik ben al even aan het zoeken (ook op dat topic) maar mijn probleem lijkt er niet echt beschreven.

Zoals gezegd lijkt alles goed te werken: er is correcte gegevensuitwisseling van de P1 meter in de Marstek app maar toch laadt hij niet op. De batterij blijft de hele tijd hangen op 17W.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:32
Ahh oke top, ik had mijn reactie nog even uitgebreid. Misschien dat je daar nog iets mee kan?

• JuSa
dehardstyler schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:31:
[...]

Ahh oke top, ik had mijn reactie nog even uitgebreid. Misschien dat je daar nog iets mee kan?
Daarnet geprobeerd met Restart uitgezet gedurende 10 minuten maar hij weigert nog steeds op te laden :-(
Pagina: 1