Vraag

• Ktistes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-08 19:46
Dag allemaal,

Ik zoek een vervanger voor mijn Samsung Galaxy A52s. Na vijf jaar begint de batterij wel erg onbetrouwbaar te worden. Dagelijks gebruik gaat nog prima, altijd wel een lader in de buurt. Maar bijvoorbeeld de laatste vakantie was het wel eens spannend of ik een dag door kwam. Verder voldoet de telefoon eigenlijk best goed voor wat ik er mee doe. Browsen, social media, fotos maken, ik game niet op de telefoon. Wel vind ik dat de opvolger een betere camera mag hebben dan deze. En eigenlijk wil ik wel een iets kleinere telefoon, ik vond deze al groot toen ik hem kreeg, 6,7" is daar weer een stap bovenop.

Nu heb ik al redelijk wat rond gezocht de laatste weken, en ik kon niet echt een ideale kandidaat vinden. Na wat reviews gezien te hebben viel mijn oog op de Motorola Edge 70, omdat deze relatief dun is en nog best fatsoenlijke camera's zou hebben (maar geen telelens). Deze heb ik nu een paar dagen in huis en ja, hij is me toch wat te groot. Technisch gezien is hij kleiner dan mijn a52s, maar het scherm is net zichtbaar groter. Dat hij wat dun is benadrukt het formaat op een of andere manier een beetje. Bezwaarlijk is ook dat de camera software wat bijzondere keuzes maakt. Met name mijn vriendin probeert hij een stuk blanker te maken dan ze werkelijk is, en geeft haar ook knal roze lippen die er echt storend uit springen. Op een ander apparaat zien de foto's er dan weer ietsje dichter richting de werkelijkheid uit (maar nog steeds afwijkend), dus het is ligt ook deels aan het scherm. Voordat ik nu een keuze maak om deze te houden of terug te sturen wil ik toch mijn opties wat verder verkennen.

TL;DR
Samengevat zoek ik:
- Compact
- Bovengemiddelde cameras (maar hoeft niet de top te zijn)
- Fatsoenlijke batterij
- Fijn OS (gebruik Smart Launcher, samen met samsung een prima ervaring)
- Midrange telefoon voldoen voor mij prima qua prestaties. Ik game bijvoorbeeld niet op de telefoon, gebruik verder ook geen veeleisende apps.
- 3-5 jaar bruikbaar.
- budget flexibel, als ik voor 300 klaar ben prima, wordt het 800 voor zo'n beetje alle checkmarks dan ook goed. Ik probeer wel een eindje van de 1000 weg te blijven.
- Geen iphones, geen foldables.

Zelf al een short mediumlist gemaakt, kunnen jullie meekijken of ik een telefoon of een overweging mis? Of misschien heb je ervaring met een merk/telefoon die nuttig is.

Samsung S26 (evt S25) (niet de plus of ultra varianten)
Meerdere Samsung telefoons gehad, goed bevallen. Blijven nu wel een beetje achter op gebied van accu en camera's zo te zien. En volgens mij bieden andere merken meer voor dezelfde prijs.

Xiaomi 15 (of 17)
Aanrader uit de best buy guide. Lijkt een prima telefoon, overal goede reviews. Zie wel veel gebruikers klagen over dat de batterij in de praktijk tegen valt. Grootste bezwaar lijkt me hyperOS, wat blijkbaar nog steeds rare issues heeft met bijvoorbeeld meldingen, agressief apps afsluit om batterij en ram te besparen, en niet lekker gaat met alternatieve launchers.

Pixel 10/10a/10pro
Blijkbaar goede camera ervaring, verder tegenvallende batterij en prestaties (al is dat laatste minder van belang voor mijn gebruik). Wel enorm duur voor wat je krijgt, zeker als je wat meer opslag geheugen wil. Look en feel wordt ik ook niet heel enthousiast van.

Vivo X300 (of de FE variant)
Krijgen ook goede reviews qua camera en prestaties. Wel dezelfde klachten over het OS al bij Xiaomi, met nog wat extra bloat. En de telefoons worden blijkbaar makkelijk heet.

Motorola Edge 60 Neo
Kleinere broertje van de Edge 70. Goedkoopste in dit lijstje. Kan weinig reviews vinden om de camera kwaliteit te beoordelen. En natuurlijk kans dat deze dezelfde storende bewerking doet als de edge 70.

OPPO Reno 15 pro
Lijkt qua prestaties en camera overal een beetje tussen in te hangen, maar overal best goed. ColorOS is wat ik hoor ook een vrij goede android skin, zeker vergeleken met bv Xiaomi.

Honor 600 pro
Nog niet in verdiept. Amper kleiner dan de a52s, technisch gezien ook een marginaal groter scherm. Lijkt prima camera's te hebben, en verder aardige prestaties. MagicOS heeft mogelijk wel weer de issues met late notificaties en agressief afsluiten van achtergrond apps.

Beste antwoord (via Ktistes op 05-08-2026 18:48)

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:12

Steeffoon

Smartphone-nerd

Wat betreft de batterij is de Xiaomi 15 geen hoogvlieger. De Pixel-toestellen zijn hierin ook niet bijster bijzonder. De Xiaomi 17 of de Oppo Reno 15 Pro zou ik kiezen uit dit lijstje. Goede camera, fijne accuduur en prima toestellen met goede specificaties en ook in de praktijk goede ervaringen.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:54
Gezien je 3 tot 5 jaar wil doen met je telefoon zou zelfs de Samsung S24 nog kunnen gezien de S serie tegenwoordig 7 jaar updates krijgt.

Wat achterlopen op accu ontwikkeling betreft, klopt helemaal, Samsung en Apple blijven nog weg van de nieuwste accu techniek en op een bewezen techniek. Maar of dat je moet beperken is de vraag, want die techniek zit in je huidige telefoon waar je al 5 jaar plezier van hebt.

En meeste hardware voor je geld met dan software als beperking. Ik vertaal het naar auto's en zie dat veel mensen een Volkswagen kopen terwijl een Dacia ook je van A naar B brengt. Het totaal plaatje doet ook wat.

Zelf zou ik bij Samsung blijven, want je kent het, en het bevalt.

Wil je wat anders, kijk naar Sony, de 10 VII. Schone software en lange accuduur.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zou kijken of je een S25(/S26) voor een leuke prijs op de kop kan tikken. Vaak kan je deze toestellen al voor rond de €600,- vinden.

Het toestel is op alle fronten in een flinke verbetering ten opzichte van jouw huidige A52s. En de basis S serie zijn zo'n beetje de kleinste toestellen die je kan krijgen.

Ja het is de Volkswagen onder de telefoons maar het zijn dan ook prima toestellen met zeer lange support en goede software (zelf vindt ik OneUI fijner werken dan standaard Android).

Ben zeer tevreden over mijn huidige S23 en het formaat ervan. Had nog een slag kleiner gemogen maar dat bestaat helaas niet, exoten zonder support als Unihertz niet meegerekend. De batterij gaat bij mij, drie jaar later, nog steeds een dag mee.

Edit: ik vindt zelf de visuele vergelijker van phonearena prettig werken om het formaat van telefoons te vergelijken.

https://www.phonearena.co.../phones/11801,12340,12892

[ Voor 36% gewijzigd door Caayn op 30-07-2026 15:04 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Wat betreft de batterij is de Xiaomi 15 geen hoogvlieger. De Pixel-toestellen zijn hierin ook niet bijster bijzonder. De Xiaomi 17 of de Oppo Reno 15 Pro zou ik kiezen uit dit lijstje. Goede camera, fijne accuduur en prima toestellen met goede specificaties en ook in de praktijk goede ervaringen.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-08 11:24

Zorro

Z

Ik zit zelf ook in die categorie te zoeken en heb daar de Xiami 17T Pro, Motorola Signature en de Honor Magic 7 of 8 Pro ook in de lijst staan. Wel allemaal aan de hoge kant van je budget.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:48
Je zou nog kunnen kijken naar de Oppo Find X9. Wel 6,6 inch dus aan de grote kant, maar heeft fatsoenlijke camera's en een grote accu (7025mAh). Daarnaast krijg je 5 Android Updates en 6 jaar lang beveiligingsupdates

• Ktistes
swhnld schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 07:44:
...

Wat achterlopen op accu ontwikkeling betreft, klopt helemaal, Samsung en Apple blijven nog weg van de nieuwste accu techniek en op een bewezen techniek. Maar of dat je moet beperken is de vraag, want die techniek zit in je huidige telefoon waar je al 5 jaar plezier van hebt.

...

Zelf zou ik bij Samsung blijven, want je kent het, en het bevalt.

Wil je wat anders, kijk naar Sony, de 10 VII. Schone software en lange accuduur.
Qua accus met je eens, ik heb de ontwikkeling niet echt gevolgd maar het is inderdaad een nieuwere techniek die misschien ook wat nadelen heeft. We gaan het zien hoe zich dat ontwikkeld.
Waar ze minder goede redenen voor kunnen geven is waarom de camera's van de basis modellen in de S-serie al 5 jaar hetzelfde zijn gebleven. Ontwikkeling staat bij de concurrent niet stil. Neemt niet weg dat de telefoon nog steeds een kanshebber is, het is zeker geen slechte optie.

Poeh de Xperia, vorige keer dat ik een telefoon zocht nog wel serieus overwogen. Deze ziet er nu wel erg retro uit. Went vast wel. Maar de camera's zijn zo te zien wel vrij matig.
Caayn schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:51:
...

Ben zeer tevreden over mijn huidige S23 en het formaat ervan. Had nog een slag kleiner gemogen maar dat bestaat helaas niet, exoten zonder support als Unihertz niet meegerekend. De batterij gaat bij mij, drie jaar later, nog steeds een dag mee.

....
Hoe bevallen de camera's? Hoor en zie vaak dat Samsung's echt moeite hebben met bewegende voorwerpen/mensen/dieren.

• Ktistes
Steeffoon schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:54:
Wel bijzonder dat alle reviews de batterijduur van de 15 zo prijzen. Benieuwd of er dan iets veranderd is met de 17, of dat mensen hier ook over gaan klagen de komende maanden.

De Reno 15 Pro is inderdaad een goede kanshebber, voldoet vrijwel op alle punten.
Jotyjo schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:17:
Je zou nog kunnen kijken naar de Oppo Find X9. Wel 6,6 inch dus aan de grote kant, maar heeft fatsoenlijke camera's en een grote accu (7025mAh). Daarnaast krijg je 5 Android Updates en 6 jaar lang beveiligingsupdates
Hmm ik zal deze ook eens bekijken. Eerste indruk is wel dat hij inderdaad aan de grote kant is, practisch hetzelfde formaat als de edge 70. Zou deze telefoon enorm verschillen van de Reno 15 pro?

• Ktistes
Zorro schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:16:
Ik zit zelf ook in die categorie te zoeken en heb daar de Xiami 17T Pro, Motorola Signature en de Honor Magic 7 of 8 Pro ook in de lijst staan. Wel allemaal aan de hoge kant van je budget.
En aan de hoge kant van het formaat budget, 6,8" dus nog juist een stap groter in plaats van kleiner.

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:48
Ktistes schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:00:
Hmm ik zal deze ook eens bekijken. Eerste indruk is wel dat hij inderdaad aan de grote kant is, practisch hetzelfde formaat als de edge 70. Zou deze telefoon enorm verschillen van de Reno 15 pro?
Qua performance en camera's is de Oppo Find X9 een stuk beter. Daarnaast heeft de Oppo Find X9 een LTPO scherm en een grotere accu

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Poco X8 Pro heeft een grotere batterij. De grootte valt mee, maar HyperOS is een smaakje dat niet iedereen zal bevallen. En je moet een hoop adware handmatig uitschakelen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ktistes
gambieter schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:23:
Poco X8 Pro heeft een grotere batterij. De grootte valt mee, maar HyperOS is een smaakje dat niet iedereen zal bevallen. En je moet een hoop adware handmatig uitschakelen.
Inderdaad voor het geld een mooie telefoon zo te zien. Maar vrij matige camera's. En alle adware sla ik graag over.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ktistes schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 20:27:
[...]

Hoe bevallen de camera's? Hoor en zie vaak dat Samsung's echt moeite hebben met bewegende voorwerpen/mensen/dieren.
Mijn iphone gaat beter overweg met beweging. Maar ik vind het geen wereld van verschil.

Beweging blijft altijd lastig voor zo'n kleine sensor. Maarja, zeg maar eens tegen kinderen om stil te blijven of je wilt een leuke actie foto maken dat kan soms best een uitdaging zijn. Over het algemeen lukt het aardig en het is niet alsof de camera enkel in perfecte stilstand werkt.

Met de camera assistant (losse Samsung app) en Pro mode kan je meer camera instellingen wijzigen. Waaronder ook de sluitertijd waardoor hij beter overweg kan met beweging.

Wil je hoofdzakelijk bewegende beelden fotograferen is een Samsung misschien niet de beste keuze.

Edit: Voor wat het waard is. Ik heb jonge Kids en mijn volgende toestel wordt weer een Samsung (reeds al besteld). Met mijn huidige S23 heeft vrouwlief al een aantal fotoboeken gemaakt die voor een aanzienlijk deel gevuld zijn door foto's van dat toestel. Op groot formaat afdrukken is het niet geschikt voor maar een gewoon fotoboek of bijvoorbeeld losse foto's (22~25cm) zijn ze prima. Voor groot formaat gebruiken we een Canon systeemcamera ipv een telefoon camera.

[ Voor 27% gewijzigd door Caayn op 31-07-2026 10:17 ]

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 25-08 11:24

Zorro

Z

Ktistes schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:02:
[...]

En aan de hoge kant van het formaat budget, 6,8" dus nog juist een stap groter in plaats van kleiner.
Oeps, overheen gelezen.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ktistes schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:00:
[...]

Wel bijzonder dat alle reviews de batterijduur van de 15 zo prijzen. Benieuwd of er dan iets veranderd is met de 17, of dat mensen hier ook over gaan klagen de komende maanden.

De Reno 15 Pro is inderdaad een goede kanshebber, voldoet vrijwel op alle punten.

[...]

Excuus, je hebt gelijk. Ik haalde de 15 en 15 Ultra even door elkaar. De batterijduur van de 15 is goed inderdaad. Heb hem zelf ook een paar weken getest, en erg leuk toestel! Maar mocht je die overwegen, kan wellicht de Xiaomi 17T ook het overwegen waard zijn. Goede camera, 5x optische zoom.

[ Voor 7% gewijzigd door Steeffoon op 31-07-2026 17:10 ]

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:38
Ktistes schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 23:51:
Vivo X300 (of de FE variant)
Krijgen ook goede reviews qua camera en prestaties. Wel dezelfde klachten over het OS al bij Xiaomi, met nog wat extra bloat. En de telefoons worden blijkbaar makkelijk heet.

OPPO Reno 15 pro
Lijkt qua prestaties en camera overal een beetje tussen in te hangen, maar overal best goed. ColorOS is wat ik hoor ook een vrij goede android skin, zeker vergeleken met bv Xiaomi.
Vivo's OriginOS heeft weinig bloatware in Europa. Van de Android OEMs is dit een van de merken met de minste vooraf geïnstalleerde apps, zeker als je het gaat vergelijken met Samsung, Xiaomi, OPPO en Honor. Die komen met écht veel meer rommel.

Ik zou trouwens ook wegblijven van de OPPO Reno 15 Pro. De OPPO Find X9 is een betere optie voor een vergelijkbare prijs.

Yaha!

• Ktistes
Fettel schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 08:39:
[...]

Ik zou trouwens ook wegblijven van de OPPO Reno 15 Pro. De OPPO Find X9 is een betere optie voor een vergelijkbare prijs.
Heb je specifieke redenen om weg te blijven bij de reno? De X9 is zeker een betere telefoon dan de reno, maar ook ruim 200 euro duurder. En maar marginaal kleiner dan mijn huidige telefoon.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Het is dat de camera-software nog steeds verre van top is, want anders had de Fairphone 6 ook wel op je lijst gepast. Prijs is gezakt naar €500, updates tot 2033, de accu kun je halverwege de rit (na een paar jaar) zelf een keer vervangen voor €40, zo nodig, en het formaat is 6,3". En schoon OS zonder crapware, je kunt ook gewoon alle Google apps uitschakelen of eraf gooien als je daar zin in hebt.

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Fettel schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 08:39:
[...]

Vivo's OriginOS heeft weinig bloatware in Europa. Van de Android OEMs is dit een van de merken met de minste vooraf geïnstalleerde apps, zeker als je het gaat vergelijken met Samsung, Xiaomi, OPPO en Honor. Die komen met écht veel meer rommel.

Wegblijven van die Oppo is onzin. Ken meerdere mensen met dat toestel, en zijn er allen stuk voor stuk blij mee...

• Marsmillo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:05
Ktistes schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 23:51:
TL;DR
Samengevat zoek ik:
- Compact
- Bovengemiddelde cameras (maar hoeft niet de top te zijn)
- Fatsoenlijke batterij
- Fijn OS (gebruik Smart Launcher, samen met samsung een prima ervaring)
- Midrange telefoon voldoen voor mij prima qua prestaties. Ik game bijvoorbeeld niet op de telefoon, gebruik verder ook geen veeleisende apps.
- 3-5 jaar bruikbaar.
- budget flexibel, als ik voor 300 klaar ben prima, wordt het 800 voor zo'n beetje alle checkmarks dan ook goed. Ik probeer wel een eindje van de 1000 weg te blijven.
- Geen iphones, geen foldables.
Ik heb laatst ongeveer dezelfde zoektocht gehad met vrijwel eenzelfde eisenlijstje. Compacte allround smartphones zijn tegenwoordig verrassend lastig te vinden. Uiteindelijk ben ik toch bij de gewone S25 uitgekomen, vooral omdat ik een erg goede deal tegenkwam.

Qua prestaties is de S25 een flinke stap vooruit. Zelfs in de energiebesparingsstand voelt hij duidelijk sneller aan dan mijn vorige telefoon. Verder ben ik minder onder de indruk. De camera is een hit-or-mis en ik was eerlijk gezegd verbaasd hoe goed mijn oude toestel op dat punt nog meekwam. De batterij is prima, maar ook daar had ik stiekem op wat meer vooruitgang gehoopt.

Dat klinkt misschien negatiever dan ik het bedoel, want de S25 is zeker geen slechte smartphone. Ik ben er tevreden mee en dankzij het lange updatebeleid verwacht ik hem nog jaren te kunnen gebruiken. Alleen zou ik er zelf geen volledige flagship prijs voor betalen. Daarvoor mist hij wat teveel wauw-factor.

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:38
Ktistes schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 11:43:
[...]

Heb je specifieke redenen om weg te blijven bij de reno? De X9 is zeker een betere telefoon dan de reno, maar ook ruim 200 euro duurder. En maar marginaal kleiner dan mijn huidige telefoon.
Op de lange termijn ben je beter af met de OPPO Find X9. Dan heb ik het niet enkel over de dingen die Jotyjo eerder al aanhaalde, maar ook een jaar langer beveiligingsupdates, UFS 4.1-opslag, WiFi 7, Bluetooth 6.0 en de ondersteuning voor draadloos laden (wat misschien ook nuttig kan zijn).

Ik vind de OPPO Reno 15 Pro een vrij duur toestel voor wat het te bieden heeft, zeker voor €699 en al helemaal voor €799. Belsimpel verkoopt de OPPO Find X9 voor €858 en dat lijkt me een correcte prijs. De OPPO Reno 15 Pro blijft een midranger. Meer dan €600 zou ik er niet voor betalen.

Yaha!

• Ktistes
Marsmillo schreef op zondag 2 augustus 2026 @ 23:52:
[...]

Ik heb laatst ongeveer dezelfde zoektocht gehad met vrijwel eenzelfde eisenlijstje. Compacte allround smartphones zijn tegenwoordig verrassend lastig te vinden. Uiteindelijk ben ik toch bij de gewone S25 uitgekomen, vooral omdat ik een erg goede deal tegenkwam.

Qua prestaties is de S25 een flinke stap vooruit. Zelfs in de energiebesparingsstand voelt hij duidelijk sneller aan dan mijn vorige telefoon. Verder ben ik minder onder de indruk. De camera is een hit-or-mis en ik was eerlijk gezegd verbaasd hoe goed mijn oude toestel op dat punt nog meekwam. De batterij is prima, maar ook daar had ik stiekem op wat meer vooruitgang gehoopt.

Dat klinkt misschien negatiever dan ik het bedoel, want de S25 is zeker geen slechte smartphone. Ik ben er tevreden mee en dankzij het lange updatebeleid verwacht ik hem nog jaren te kunnen gebruiken. Alleen zou ik er zelf geen volledige flagship prijs voor betalen. Daarvoor mist hij wat teveel wauw-factor.
Zo'n beetje mijn indruk van de S25/S26. Vast een prima telefoon, maar ik denk dat anderen op een paar vlakken wat meer kunnen bieden. De nadruk bij de S26 ligt meer op een goede chipset, terwijl ik daar juist het minst om geef en meer een leuke camera en goede batterij zoek.

• Ktistes
Fettel schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 06:40:
[...]

Op de lange termijn ben je beter af met de OPPO Find X9. Dan heb ik het niet enkel over de dingen die Jotyjo eerder al aanhaalde, maar ook een jaar langer beveiligingsupdates, UFS 4.1-opslag, WiFi 7, Bluetooth 6.0 en de ondersteuning voor draadloos laden (wat misschien ook nuttig kan zijn).

Ik vind de OPPO Reno 15 Pro een vrij duur toestel voor wat het te bieden heeft, zeker voor €699 en al helemaal voor €799. Belsimpel verkoopt de OPPO Find X9 voor €858 en dat lijkt me een correcte prijs. De OPPO Reno 15 Pro blijft een midranger. Meer dan €600 zou ik er niet voor betalen.
Je hebt denk ik gelijk, maar het formaat van de X9 is net wat groter dan wat ik zoek. Ik ga nu voor de Reno 15 pro, mocht die toch tegenvallen is de X9 wel een sterke kanshebber als ik dan toch net een stapje groter accepteer. Kan de Reno nu voor 600 euro krijgen, de X9 is toch al snel 250 duurder.

[ Voor 4% gewijzigd door Ktistes op 05-08-2026 18:45 ]

• Ktistes
Bedankt voor de input allen, ik ga de Oppo Reno 15 pro proberen. Formaat, batterij, en camera zijn volgens mij wat ik zoek, OS zo te zien ook wel ok. Dat de chipset wat minder krachtig is maakt mij niet zo uit.
Pagina: 1