@mod in topic

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
1. Welk probleem ervaar je?
> ken niet de username van de mods van ieder (sub)fora. Staat wel benoemd op topic list)

2. Waarom is dat een probleem?
> ik ben lui :+ minder klikken altijd beter
> topic report is achter de schermen. Soms is feedback direct in topic/reactie wenselijk

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
> incidenteel, afhankelijk van onderwerp/discussie dat een moderator aangeroepen kan worden (zonder terug naar hoofdpagina te moeten , om daar de desbetreffende usernames van moderator te vinden)

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
> @mod typen en dan “lijst met moderators” van specifiek (sub)forum zien

Of

> @mod typen, en dat desbetreffende reactie als DM/Notificatie naar de topic/forum specifieke moderators gaat

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 29-07-2026 18:01 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het idee is toch juist dat dergelijke dingen niet in het topic thuis horen en daarom via TR of een topic in het 'schop een mod' subforum/DM naar de betreffende mods van het subforum?
Bij het subforum zie je al de lijst van mods, hier bijv. CSA:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_P1lbecSwqQtyMbSiE4hHmdaeA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/XkjOuiCc5CtZ4hsmcG98SRiU.png?f=user_large

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:07
Als je iets kwijt wil aan een moderator kan je het topic of een bepaalde post rapporteren.
Is maar 1 klik, luier kunnen ze het niet maken ;)

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:46

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Inderdaad, topicreport of het lokale feedback topic zijn doorgaans toch echt de beste optie. Iets melden/vragen aan de mods is zo’n beetje per definitie off-topic.

Neemt niet weg dat team-tags ook zeker op mijn verlanglijstje staan, maar dat is nog niet zo simpel geloof ik :)

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 29-07-2026 18:11 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Oon schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 18:02:
Het idee is toch juist dat dergelijke dingen niet in het topic thuis horen en daarom via TR of een topic in het 'schop een mod' subforum/DM naar de betreffende mods van het subforum?
[Afbeelding]
begrijp wat je schrijft, en dat is opzich prima systeem. Echter incidenteel(!), is een TR juist niet wenselijk. En is het praktisch om een modderator direct in een reactie/vraag/discussie te kunnen aanschrijven.
klopt, prima info. dat een 'lijst' van de mods vermeld wordt benoem ik ook in mijn TS.
JukeboxBill schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 18:07:
Als je iets kwijt wil aan een moderator kan je het topic of een bepaalde post rapporteren.
Is maar 1 klik, luier kunnen ze het niet maken ;)
Is een prima en plezierige functie, edoch is het (soms) handig om juist niet 'achter de schermen' te werken, en beter publiekelijk betrekken.

zoals hierboven ook schrijf; ben bekend met de mogelijkheden (TR/Mod list/Tweakers feedback fora)

het is dan ook een 'nice to have' verzoek, een feature die de 'gebruikersbeleving' nog verder verbeterd.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
himlims_ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 00:01:
[...]

begrijp wat je schrijft, en dat is opzich prima systeem. Echter incidenteel(!), is een TR juist niet wenselijk. En is het praktisch om een modderator direct in een reactie/vraag/discussie te kunnen aanschrijven.

[...]
Waarom zou het incidenteel nuttig kunnen zijn? Het in algemeen aanspreken van crew in een topic is per definitie offtopic. Sowieso, iets wat incidenteel goed gebruikt kan worden, zal in de meeste gevallen dus niet goed gebruikt worden, er zit tenslotte geen gebruiksaanwijzing met beperkingen aan de functie gekoppeld.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:35

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Maar wat als je gebruiker MoD wilt citeren?
Ik denk dat het zinvoller is dat er in het @-menuutje dat de moderators van dienst juist bovenaan staan, en de eerste selectie zich richt op de eerste normale gebruiker in het topic.
Maar zelf gooi ik gewoon een TR als ik het niet vertrouw

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 02-08-2026 09:01 ]

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
@himlims_ doe eens wat voorbeelden dan, waarvan jij vindt dat ze beter in het topic zouden kunnen, in plaats van in een TR of het feedbacktopic.

Voorlopig ben ik van mening dat die bestaande opties voldoende zijn.

iRacing Profiel

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik geloof dat het incidenteel handig en constructief kan zijn, maar vrees voor (onbewust) misbruik. Voor mij hoeft het niet.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
vragen voor direct feedback/discussie omtrent inhoud of richting topic

wat kan wel, wat kan niet? een TR is opzich prima een optie, maar dat maakt het een 1:1 tussen mij en moderator.

soms is praktisch om dat juist in topic te besprken, met de gebruikers inhoudelijk over discussie

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:31

Patriot

Fulltime #whatpulsert

himlims_ schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:56:
vragen voor direct feedback/discussie omtrent inhoud of richting topic

wat kan wel, wat kan niet? een TR is opzich prima een optie, maar dat maakt het een 1:1 tussen mij en moderator.

soms is praktisch om dat juist in topic te besprken, met de gebruikers inhoudelijk over discussie
Zo'n meta-discussie hoort toch nog steeds niet in het topic zelf? Júist niet, zou ik zelfs zeggen.

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-08 14:40

3_s

Daarvoor dienen toch de moderatie-topics?
Pagina: 1