83 inch TV verhuizen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 1992Mark
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:39
Mijn vraag
Over een aantal weken ga ik verhuizen, en ik kijk op tegen het verhuizen van mijn TV. Dit is een 83 inch G3 dat aan de muur hangt. Ik heb de originele doos/piepschuim niet meer.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht naar TV-verhuisdozen, die zijn er, maar alleen af te halen (vanwege het formaat) in het westen van het land. Verder zie ik aardig wat zaken online staan qua bubbelplastic, verhuisdekens, het staand moeten vervoeren etc.

Heeft iemand advies op welke wijze ik deze TV zo netjes mogelijk kan verhuizen? De rit is ongeveer ~ 15 minuten van mijn huidige woning. Ik hoor graag tips van Tweakers die dit eerder hebben gedaan.

Alle reacties

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:09

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Matras/bed busje/aanhanger, tv vlak leggen en rustig rijden.

Si vis pacem, para bellum

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15:16
Houten frame (laten) maken waar je de tv met wat beschermingsmiddelen (karton, bubbelplastic, oid) in kunt zetten en vervoeren?

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Bakwagen huren, piepschuim om de hoeken van de TV aan beide kanten (met een microvezel doek ertussen aan de scherm kant), goed vastzetten en dan geluk hebben?
Of een frame om de TV heen bouwen met hetzelfde principe en dat frame in een bakwagen zetten.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Youtube staat vol met filmpjes hoe je dat kan doen (en hoe het niet moet).

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:45
Plat transporteren in een busje en zorgen voor genoeg dekens. Zeker omdat het geen glasplaat meer is zoals bij plasma tv's vroeger is dat geen probleem. Zorg dat je onder en aan de zijkanten genoeg dekens of opvulmateriaal hebt.

Eventueel in een stationwagen vervoeren waar de bank plat kan en rustig rijden.

Zucht...

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:43
Hier een 77 inch in een Panda vervoert. Ingepakt in dekens, achterbank plat en op kussens, rijden maar. Werkt nog steeds 3 jaar na de verhuizing

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

1992Mark schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:02:
Mijn vraag
Over een aantal weken ga ik verhuizen, en ik kijk op tegen het verhuizen van mijn TV. Dit is een 83 inch G3 dat aan de muur hangt. Ik heb de originele doos/piepschuim niet meer.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht naar TV-verhuisdozen, die zijn er, maar alleen af te halen (vanwege het formaat) in het westen van het land. Verder zie ik aardig wat zaken online staan qua bubbelplastic, verhuisdekens, het staand moeten vervoeren etc.

Heeft iemand advies op welke wijze ik deze TV zo netjes mogelijk kan verhuizen? De rit is ongeveer ~ 15 minuten van mijn huidige woning. Ik hoor graag tips van Tweakers die dit eerder hebben gedaan.
grote plank met wat deken zodat de achterzijde vol ondersteund wordt.

plat in een geschikte (station)wagen leggen en mak aan.

je kunt de plank even voorzien van 2 opstaande randjes zodat je de plank met TV wat schuin kunt houden om de deur door te komen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Verhuisbedrijf de opdracht gunnen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:05
jack zomer schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:25:
Ja want die zijn allemaal kundig en voorzichtiger met jouw spullen dan dat jij zelf zou zijn, als je al helemaal een topic opent voor verhuizen van je tv

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024 / Peblar business laadpaal / 25kw plugin hybride

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
pentaw1nz schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:41:
[...]

Ja want die zijn allemaal kundig en voorzichtiger met jouw spullen dan dat jij zelf zou zijn, als je al helemaal een topic opent voor verhuizen van je tv
nee, maar die hoeven ook geen busje of aanhanger te huren.
ik zou er zelf een bus voor huren (liever bus dan aanhanger)
En idd met dekens en voorzichtigheid het ding vervoeren. Maar dat was al aangegeven.

en het is een optie om het uit te besteden, of dat een gewenste optie is dat is aan ts

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 15:33

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

jack zomer schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:25:
Dit is de veiligste manier, dan ben je verzekerd.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 15:33

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

pentaw1nz schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:41:
[...]

Dat is het punt niet, als je een verhuisbedrijf inhuurt is het spul gewoon verzekerd.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:49
CrankyGamerOG schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:52:
[...]

Dat is het punt niet, als je een verhuisbedrijf inhuurt is het spul gewoon verzekerd.
Dan krijg je, als je geluk hebt, de dagwaarde terug na een hoop gesteggel en zit je een paar dagen zonder tv. Met de genoemde opties, slechts 15 minuten rijden, zou ik het liever ook zelf doen zonder al te veel risico.

• RappeDoper
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-07 19:39
Of eens aanpappen met de lokale TV boer, of die de komende weken bij het plaatsen van een soortgelijk apparaat, het verpakkingsmateriaal voor jou bewaart?

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:02

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik zou een advertentie zetten, er zijn genoeg mensen die een 83 inch tv kopen en die doos weggooien. Allicht iemand die hem voor een klein bedrag of gratis zo meegeeft.

Op pas maken van het piepschuim lijkt mij niet zo moeilijk hopelijk.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zou zeggen rechtop in een busje, op kussens, deken eroverheen en (met spanband niet strak) vastmaken aan de zijkant. Vlak vervoeren is bijna nooit een goed idee (zie ook glasplaten vervoer).

[ Voor 4% gewijzigd door [Roland] op 29-07-2026 13:11 ]

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

[Roland] schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:09:
[...]

Ik zou zeggen rechtop in een busje, op kussens, deken eroverheen en (met spanband niet strak) vastmaken aan de zijkant. Vlak vervoeren is bijna nooit een goed idee (zie ook glasplaten vervoer).
Dit dus. Met het werk staan wij weleens op beurzen verspreid door het land en nemen dan ook een 85" TV mee, die wikkelen we dan in een aantal van die dikke verhuisdekens, zetten deze rechtovereind tegen de wand in een busje en zetten 'm vervolgens (niet te strak) vast met een paar bandjes. Vervolgens de bus verder volladen met spullen en de TV feitelijk inbouwen, zodat deze geen kant op kan mocht deze halsoverkop toch wat loskomen of willen gaan schuiven.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:27
[...]

Dit is de veiligste manier, dan ben je verzekerd.
[...]

Zelf verhuizen is vaak ook verzekerd via de inboedelverzekering.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Deze tv moet je rechtop vervoeren, zéker niet plat!

Ga je deze plat leggen, dan is de kans aanzienlijk groot dat deze onder zijn eigen gewicht doorbuigt. En de druk op het scherm, ook bij schokken is schadelijk voor de tv.

Huur een busje waar deze in past, met de mogelijkheid de tv met spanbanden vast te zetten. En doe er iets van een matras tussen, of hele dikke doeken.

[ Voor 25% gewijzigd door Nyarlathotep op 29-07-2026 14:19 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

• 1992Mark
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:39
Bedankt voor alle reacties! Ik neem alle tips mee en zal waarschijnlijk voor het goed verpakken met verhuisdekens + rechtop vervoeren in een busje.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 22:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En bel / check even je inboedelverzekering. De laatste keer dat ik verhuisde werd door de mijne aangegeven dat zaken tijdens een verhuizing gewoon verzekerd zijn :)

If so is het een kwestie van goed inpakken en vooral niet te druk om of moeilijk maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1