KVM switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jixepo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:27
Dag iedereen!

Ik zoek een KVM switch maar kan door het bos de bomen niet meer zien dus vandaar even hulp inroepen. Momenteel heb ik een gaming pc met 1 scherm, toetsenbord en muis. In de toekomst wil ik vermoedelijk wel een tweede scherm toevoegen. Aan de andere kant heb ik een laptop voor het werk. Tot op heden wissel ik elke dag de kabels maar begint echt vervelend te worden dus vandaar dat ik een KVM switch wil kopen zodat ik met een click op de knop kan switchen tussen pc en laptop.

Budget: liefst zo goedkoop mogelijk maar wil tot €150 geven.

Hebben jullie persoonlijk advies?

Alle reacties

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:53
Zelf heb ik een USB switch genomen, stuk goedkoper en geen gezeur met max bandbreedte van videopoorten. Zelf heb ik een 4k scherm met 144Hz, dus dat vereist gelijk al een duurdere KVM switch. Vandaar dat ik dus maar gekozen heb voor een USB switch.

Vaak hebben monitors al meerdere poorten, dus je kan de monitor zelf laten switchen (of handmatig als er geen automatisch switch naar actieve signaal in zit).

Misschien dat dat ook interessant kan zijn?

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:24
Ik heb ook bewust geen KVM switch maar een goede USB switch (die heeft zoveel poorten dat ik niet eens weet hoeveel). Daar kan ik tot 8 computers aan hangen en het beste is; Ik kan met mijn toetsenbord omschakelen. Scroll-lock scroll-lock en dan 1 tot 8 en hij schakelt om. Verder heb ik gewoon meerdere PCs aan 1 monitor en ik heb er twee, dus daar gaan moeiteloos 6 devices aan als nodig.

Je kunt voor het video deel overigens ook aparte kastjes krijgen. Die kosten meer, maar werken wel veel beter. Die kunnen dan uit bijvoorbeeld 4x FHD een 4K signaal maken, picture-in-picture, etc.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-07 23:16
Ik heb een switch van 3 tientje gekocht ooit - met een knop aan een kabel om te switchen :)
nadeel: hij heeft enkel 2x hdmi en 4x gewone usb (A).

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb ook een USB switch, want ik heb twee 4K schermen en KVM switches die dat goed kunnen (en ook de aansluitingen hebben die ik nodig heb) kosten een arm en een been.

Nog een tip: wat me ook enorm helpt zijn utilities die via DDC de actieve input op je monitor kunnen schakelen. Zo heb ik op m'n beide PC's een scriptje dat uitgevoerd wordt wanneer de PC opstart, die schakelt de HDMI / DisplayPort inputs op mijn twee monitors naar de juiste PC. Bestaat voor linux (ddcutil), Windows (ControlMyMonitor) en Mac (BetterDisplay).

Android developer & dürüm-liefhebber

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 19:42
Met welke USB-swtiches hebben jullie die positieve ervaringen vraag ik mij dan af?

• jixepo
Ik hang zeker niet vast een een KVM, maar met een usb switch zou je wel nog altijd de HDMI kabels opnieuw moeten oversteken hé? Op zich als je alle HDMI kabels dubbel voorziet is het nog wel te doen natuurlijk maar kwa cable management/clean desk is dat een doorn in mijn oog :p

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:52

Jorissie87

No diggity

Zelfde situatie, zelfde zoektocht en ook gesettled met een (U-Green USB-Switch).
- Toetsenbord, Headset en Muis aan de switch en die gekoppeld aan zowel PC als Laptop
- Laptop in de standaard en verbonden met HDMI aan main-monitor
- PC via DP verbonden met main-monitor en 2e monitor

Als ik thuiswerk dan zet ik mn laptop in de standaard met netwerkkabel, HDMI kabel en USB naar de switch. 1 druk op de knop om mn perhiphials naar laptop om te zetten en monitor op input HDMI (3 knopjes).

Als ik savonds wil gamen dan druk ik weer op de switch en zet mn monitor op input DP.

Switchen van situatie (werk/prive) is letterlijk 3 seconden werk en geen gezeur met inputlag, kwaliteitsverlies of omhangen van kabels.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 240Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

• jixepo
Jorissie87 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 13:38:
Zelfde situatie, zelfde zoektocht en ook gesettled met een (U-Green USB-Switch).
- Toetsenbord, Headset en Muis aan de switch en die gekoppeld aan zowel PC
Merci voor de illustratieve beschrijving! Dat zou op zich zeker een goede piste zijn. Op zich zou ik dan gesteld zijn met een USB hub en een HDMI kabel voor 40EUR.

ZElf nog een verder zitten kijken en toen kwam ik deze tegen: https://eu.ugreen.com/en-be/products/kvm-switch-2pcs-4k60hz-5gbps. Kost 90EUR maar dan zou de switch maar met 1 knop zijn en kan ik de kabels wat deftiger wegwerken. 50EUR meer is me dat wel waard denk ik.

Mis ik iets of lijkt dat een goede piste?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:09

lasharor

7 december 2004

Het is een beetje afhankelijk van de resolutie en refresh rate van je monitor. Daarnaast is het belangrijk om te kijken wat wat de verbinding is tussen laptop en KVM.

Kijken op: https://www.tesmart.com/ Maar, dit is wel premium segment. Stukje duurder dan 150 EUR.

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15:52

Jorissie87

No diggity

jixepo schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 14:41:
[...]

Merci voor de illustratieve beschrijving! Dat zou op zich zeker een goede piste zijn. Op zich zou ik dan gesteld zijn met een USB hub en een HDMI kabel voor 40EUR.

ZElf nog een verder zitten kijken en toen kwam ik deze tegen: https://eu.ugreen.com/en-be/products/kvm-switch-2pcs-4k60hz-5gbps. Kost 90EUR maar dan zou de switch maar met 1 knop zijn en kan ik de kabels wat deftiger wegwerken. 50EUR meer is me dat wel waard denk ik.

Mis ik iets of lijkt dat een goede piste?
Je link werkt bij mij niet. De reden waarom ik mn monitor niet via KVM wilde hebben was omdat de prijs toen fors duurder was (voor een switch die 1440P op 240hz aankon) en je altijd te maken gaat krijgen met enige vorm van latency. Ik game competitief dus wilde daarin geen consessies doen

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 240Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Pagina: 1