Het is gelukt. Het heeft een dag en een heleboel problemen gekost, maar het is gelukt.
Hier een beschrijving van wat ik gedaan heb en wat er mis ging. Lees dit
voor je ergens aan begint. Je hebt nodig:
- een bootdisk met fdisk en format
- een bootdisk met Ghost
- een netwerk
- een 2e PC met Windows 2000
Eerst nog even het probleem. Ik heb mijn primaire Windows partitie met Windows 2000 Pro op schijf A staan en die moet naar (de grotere) schijf B.
1. Ik heb een grote lege primary partitie gemaakt op schijf B.
Dat gaf 2 problemen:
A. Windows houdt niet van 2 primary partities dus alles wat op nog op schijf B stond moest eraf.
B. Partition Magic hing tot 2 maal toe bij het creeeren van de partitie uiteindelijk heb ik het met een Win98 bootdisk moeten doen met fdisk en format.
PM kan geen partities van schijf naar schijf kopieren.
2. Gebruik een bootdisk met Symantec Ghost. Kiezen voor Partition -> Partition. 18 GB binnen een half uur overgepompt. Dat ging dus allemaal nog wel goed.
Windows 2000 staat nu op de B schijf maar die schijf is nog niet bootable, dus bootable maken.
3. De makelijkste manier is om Windows nog een keer te installeren in een
ander directory en dan bij het opnieuw opstarten te kiezen voor je oude Windows.
Toen kwam het grootste probleem. Windows begon te zeuren over dat zijn Page File niet goed was. Na veel zoeken vond ik
hier de probleem beschrijving. Het probleem is dus dat Windows nu op een HD staat met een ander serie nummer. Ik heb voor oplossing 3 gekozen.
Dit kan alleen als je een andere PC met Windows 2000 hebt op hetzelfde netwerk en de schijf B oorspronkelijk al in je PC zat.
4. Zorg ervoor dat je eigen PC geboot is met network support. Dus
niet in gewone Safe Mode.
5. Gebruik regedit.exe om van de 2e PC om in de registry van PC 1 nummer 1 te komen. En volg instructies
hier.
6. Reboot je PC en alles zou het moeten doen.
Laat even weten dat als dit je helpt. Dan weet ik dat ik dit niet voor niks heb getikt.