Vraag: ons nieuwe huis (oude maar gerenoveerde boerderij) mist vlak boven de fundering her en der wat stenen. De fundering is recentelijk (paar jaar terug) hersteld en is nu van gewapend beton op palen. Dus dat zit wel goed. Ik wil de border en de onderkant van het huis wel zo droog mogelijk houden, daarom overweeg ik een laagje bitumen. Ook dan moet alles waarschijnlijk echt droog zijn. Alle aarde en planten heb ik inmiddels verwijderd, dus toen ik alles vrij had gemaakt, zag ik dit (zie foto's). Ik wil hier een metselaar naar laten kijken, maar zou het voldoende zijn om de onderste laag te herstellen en dicht te maken? Ik heb geen idee hoe lang een gevel mee zou moeten gaan. De voegen zijn slecht, dus moeten op een gegeven moment wel vervangen worden. Ik ben benieuwd naar jullie tips of ervaringen. Ook eventueel andere manieren om dit droog te houden (het liefst zou ik weer planten rondom het huis zetten, maar dan wordt het natuurlijk zeker nat). Binnen hebben we overigens geen vocht op de muur. Wel pissebedden trouwens..