Mijn pc valt uit

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views

Onderwerpen

Vraag

• TheExodoss
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 29-07 09:07
Mijn vraag
Mijn pc valt om de zoveel tijd uit, maar ik weet niet waar het aan ligt. Ik ben dan een spel aan het spelen en dan worden mijn monitoren zwart en blijft mijn pc nog even draaien en daarna valt ie uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn grafische kaart is een Nvidia Geforce RTX 3070. Mijn moederbord is een MSI B550 gaming plus en mijn processor is een AMD Ryzen 5600X.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb val alles al geprobeerd wat erop het internet staat, maar ik kan het probleem niet vastleggen.

Hierbij vraag ik dus hulp aan.

Alle reacties

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:26
Welke voeding heb je? En wat heb je precies allemaal geprobeerd? Want "ik heb van alles geprobeerd" zegt voor ons natuurlijk niks. Anders gaan we straks allemaal dingen aanraden om naar te kijken terwijl je dat al hebt gedaan ;)

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
TheExodoss schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:26:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb val alles al geprobeerd wat erop het internet staat, maar ik kan het probleem niet vastleggen.
Definieer vanalles?

Temperatuur?
Logboek?

[ Voor 5% gewijzigd door jack zomer op 28-07-2026 20:33 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• TheExodoss
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 29-07 09:07
Ik heb gezocht in de logboeken om het probleem te vinden. Ik kom alleen niet verder met de foutmeldingen die ze allemaal aangeven. Want ik krijg veel foutmeldingen van DistributedCOM 10016. Het geeft ook een foutmelding aan van Eventlog 6008. Ik heb zelfs de bios geupdate na 2/3 jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door TheExodoss op 28-07-2026 20:40 ]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
dus vanalles is: ik heb in de log boeken gekeken? dat is vrij weinig...

goed. begin maar met controleren hoe warm je cpu wordt. Misschien werkt je koeling niet.
Als je koeling werkt, probeer de pc stabiel te krijgen met zo min mogelijk aangesloten dingen.
bv gpu 1 stick ram keyboard en muis. en dan maar stress testen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit schiet niet op...

1) Videokaarten en Beeldschermen is voor hardwarevragen over die zaken - maar je hebt het alleen over foutmeldingen in je (Windows?) besturingssyteem.

2) "Ik heb val alles al geprobeerd wat erop het internet staat" - onze glazen bol is ook kapot. We willen je graag helpen, maar als je geen informatie geeft weten we ook niet waar te beginnen.

Mogelijk zou dit topic naar Windows Clients moeten, mogelijk naar Processors, Moederborden en Geheugen, maar bij gebrek aan informatie rest er weinig anders dan het te sluiten.

Voor tips hoe zelf verder te zoeken, zie:
review: Help, mijn nieuwe pc gaat niet aan! - Troubleshoottips voor opstartpr...

Je mag rustig een topic openen, maar doe het gericht in een subforum dat relevant is voor je probleem en geef dan expliciet stap voor stap aan wat je al geprobeerd hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 29-07-2026 10:54 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.