Waarom een hoge refreshrate op een monitor beter is voor…

Pagina: 1
Acties:

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:07

jdh009

FP PowerMod
Topicstarter
Artikel: Informatie: Waarom een hoge refreshrate op een monitor beter is voor gaming
Auteur: @deepvreezo
Tof dat er een explainer is gemaakt die jullie hebben gelinkt bij het artikel over hoge Hz beeldschermen. Ik post al sinds zeker 2022 een reactie die door mijn eigen nieuwsgierigheid en input van anderen in die discussies steeds verder is uitgegroeid. Mogelijk zijn daar nog zaken uit te halen om aan de explainer toe te voegen, of kan het als inspiratie voor andere aan-/toevoegingen (zoals het advies "kies voor een andere videokaart, cpu of ander type internet i.p.v. voor een sneller scherm") of een totaalbeeld van de volledige latencyketen (als een losstaand artikel), waar ik zelfs mogelijkheden zie om een koppeling te maken met de best buy en/of pricewatch.

Een paar mooie grafieken of tabellen zijn met zulke data altijd een zeer goede aanvulling.

jdh009 in 'Sneller en feller dan oled: lcd slaat terug met 1000Hz en Pulsar'

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-07 21:21
Het herhaaldelijk posten van dezelfde reactie in een serie artikelen en daarmee steeds +3 oogsten lijkt me ook weer niet de bedoeling. Waarom niet gewoon een linkje naar een pastebin ofzo waar je dit organisch kan laten groeien? Werk je alle oude versies van die reactie in voorgaande artikelen ook bij?

[ Voor 4% gewijzigd door TV_NERD op 28-07-2026 19:26 ]

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:07

jdh009

FP PowerMod
Topicstarter
TV_NERD schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 19:25:
Het herhaaldelijk posten van dezelfde reactie in een serie artikelen en daarmee steeds +3 oogsten lijkt me ook weer niet de bedoeling. Waarom niet gewoon een linkje naar een pastebin ofzo waar je dit organisch kan laten groeien? Werk je alle oude versies van die reactie in voorgaande artikelen ook bij?
Waarom denk je dat ik dit topic ook heb geopend? Als er meer informatie in dat achtergrondartikel staat, waar deze melding over gaat, is die herhaaldelijke discussie over de zin en onzin van zulke schermen een stuk minder relevant. Het is totaal niet de bedoeling om hiermee "+3's te oogsten"...

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 28-07 21:21
Sorry! Niet zo bedoeld, waarschijnlijk te vluchtig gelezen en in een opwelling gereageerd. Ik begrijp je nu.

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-07 19:21

deepvreezo

Redacteur
Mooie reactie in elk geval! Ik ga kijken wat ik nog kan toevoegen aan de explainer. Zo'n artikel is wel bedoeld als een snelle/kernachtig geschreven introductie op het onderwerp, ik heb helaas niet zoveel ruimte om uit te wijden als jij :D