Vaatwasser waar ik kookplaat op kan zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tech_SSD
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:53
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een vaatwasser waar ik een kookplaat op kan zetten. De vaatwasser moet zo min mogelijk kosten, mijn budget is ongeveer 350 euro. De vaatwasser mag maximaal 60 cm breed zijn en maximaal 60 cm diep. Ik heb een zeer kleine keuken, dat is de reden dat ik hem onder mijn kookplaat wil plaatsen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Kleine kookplaat van 40 * 18 cm

In de toekomst ga ik misschien een 4-pits kookplaat kopen, ik heb nu een 2-pits kookplaat. Ik ga binnen 1 - 2 jaar waarschijnlijk een grotere kookplaat kopen dan wat ik nu heb.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Etna VWV144WIT

Volgens Google's AI kun je op die ETNA vaatwasser geen kookplaat plaatsen, hij zou niet tegen de hitte kunnen.

Ik heb Google's AI nogmaals geraadpleegd en het blijkt dat je op geen enkele vaatwasser direct een kookplaat kunt plaatsen. Hoe los ik dit probleem dan op?

Update:

uitvoering: Etna VWV147SWIT

uitvoering: Inventum VVW4530AW

[ Voor 23% gewijzigd door Tech_SSD op 28-07-2026 22:17 ]

Alle reacties

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:26
Dikke plank bovenop de vaatwasser, en daar dan weer de kookplaat op? Moet je wel de lengte hebben dat je dan nog fijn in n pan kan roeren.

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:11
Mijn ouders hadden destijds een inductiekookplaat op een Bosch vaatwasser staan. Dus ik snap het probleem niet.

• Tech_SSD
T_knoop schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:11:
Dikke plank bovenop de vaatwasser, en daar dan weer de kookplaat op? Moet je wel de lengte hebben dat je dan nog fijn in n pan kan roeren.
Ik ga wel kijken voor een plank die gemaakt is van metaal. Hout is brandbaar. Ik gebruik momenteel een metalen bijzettafel onder de kookplaat.

Wat bedoel je met "Moet je wel de lengte hebben dat je dan nog fijn in n pan kan roeren"? Bedoel je dat de plank niet te lang moet zijn of bedoel je dat de vaatwasser hoog genoeg moet zijn?

• Tech_SSD
Frappuccino schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:12:
Mijn ouders hadden destijds een inductiekookplaat op een Bosch vaatwasser staan. Dus ik snap het probleem niet.
Mijn ouders hebben hun kookplaat op een wasmachine gezet. Het moet haast wel kunnen.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:41
Hier ook 25 jaar een 4 pits elektrische kookplaat op de vaatwasser gehad.
De eerste 15 jaar zelfs zo'n ouderwetse met gietstalen platen.
Nooit wat mee gebeurd en ook niets aan de plastic bovenkant van de vaatwasser te zien.

Als je het niet vertrouwd, dan helpt alleen een metalen plaat ook niet. Die geeft de warmte net zo goed door. Dan kan je beter een een stuk Fermacell plaat er tussen leggen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-07 15:08
Waar ben je bang voor? Die kookplaat wordt toch niet heet aan de onderkant, gewoon er op zetten. Je hete pannen uiteraard niet.

En anders inderdaad een mooie houten plank er onder, staat beter en geen reden waarom die in de fik zou gaan.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heel veel aanrechtbladen zijn van hout (nu ja, spaanplaat of multiplex, met een fineerlaag). Daar kan ook een inbouw-kookplaat in (niet op). De onderkant van een inbouwkookplaat moet volgens mij vrij zijn (zie de montagehandleiding van de kookplaat), o.a. voor ventilatie en - gok ik - warmteafgifte. Maar meestal zal het aan de onderkant niet zo heel heet zijn.

Een vrijstaande kookplaat lijkt me al zo ontworpen te zijn dat dit wel moet kunnen. Bij Coolblue zie ik iig een plaatje wat lijkt op wat je wilt: https://www.coolblue.nl/advies/kookplaat-plaatsen.html

• JukeboxBill
Meten is weten!
Net even een pannetje met ca 1,5 liter water gekookt op mijn Pelgrim keramische kookplaat.
Tijdens het aan de kook brengen loopt de temperatuur onder de plaat 0,4 graden op en na 5 minuten door laten koken is de totale temperatuurverhoging 1 graad.

Kookplaat zou wel uiterst inefficiënt zijn als er zo veel warmte naar de onderkant ontsnapt, dat die een houten plaat in brand zou kunnen steken.

Beter je gezond verstand gebruiken dan AI raadplegen.
Dat fabrikanten het afraden is omdat ze totaal geen verantwoordelijkheid willen hebben. Net als dat er in de handleiding van b.v.b. elektrisch gereedschap 3/4 van de inhoud gaat over veiligheidswaarschuwingen en wat je er vooral niet mee mag doen.

• Tech_SSD
Ik heb verder nog een andere vraag: Mijn huishouden bestaat uit 1 persoon. Ik gebruik tijdens het koken van de avondmaaltijd 3 pannen. En servies voor ontbijt, lunch en 3 tussendoortjes moeten in de vaatwasser passen. Is een 9 couverts vaatwasser dan groot genoeg?

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:02
Wanneer je een eenpersoons huishouden hebt en weinig ruimte dan zou ik ervoor kiezen om met de hand af te wassen en een keukenkastje onder de kookplaat te maken.
Je bordje en bestek wat je voor het ontbijt gebruikt kun je ook makkelijk voor de lunch gebruiken en 's avonds afwassen.
Scheelt je een hoop geld en ruimte....

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• sjoerddebruin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:17
Yaksa schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:50:
Wanneer je een eenpersoons huishouden hebt en weinig ruimte dan zou ik ervoor kiezen om met de hand af te wassen en een keukenkastje onder de kookplaat te maken.
Je bordje en bestek wat je voor het ontbijt gebruikt kun je ook makkelijk voor de lunch gebruiken en 's avonds afwassen.
Of je hebt dankzij de vaatwasser veel meer tijd over, het was altijd iets waar ik tegenop zat. De tijd kan ik besteden aan meer tijd met mijn partner, ontspanning of koken zonder "oh, dan moet ik dat ook nog afwassen". Hier al jaren bovenop een vaatwasser en daarvoor een koelkast aan het koken op een vrijstaande kookplaat.

Volgens mij is de gemiddelde persoon met een baan trouwens op diens werk tijdens de lunch.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20
Dit moet geen probleem zijn, als je al bang bent voor de hitte van de kookplaat, plaats er dan een plaat tussen van 1-2 cm hout. Zo zit bijna elk aanrecht ook in elkaar (de kookplaat in een uitsparing in een blad van leuk gelamineerd spaanplaat, bedoel ik dan).

Bv Mediamarkt heeft een Indeshit vaatwasser voor €300 in de aanbieding, de kans is groot dat deze een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. En voor dat bedrag komen ze 'm ook nog thuis brengen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wilke op 28-07-2026 21:13 ]

• JukeboxBill
Tech_SSD schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:36:
Ik heb verder nog een andere vraag: Mijn huishouden bestaat uit 1 persoon. Ik gebruik tijdens het koken van de avondmaaltijd 3 pannen. En servies voor ontbijt, lunch en 3 tussendoortjes moeten in de vaatwasser passen. Is een 9 couverts vaatwasser dan groot genoeg?
Voor 1 persoon is een standaard vaatwasser meer dan groot genoeg voor borden, kopjes, glazen en bestek. Als je daarvan genoeg hebt, dan hoef je hem maar 1 keer in de week aan te zetten.
Ik had daarvoor alleen niet genoeg pannen, dus die moest ik of handmatig doen of de vaatwasser draaide half leeg.
Ga anders eens kijken bij Mediamarkt of zo. Krijg je een beetje een idee wat je er allemaal in kwijt kan.

• Tech_SSD
JukeboxBill schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 21:15:
[...]

Voor 1 persoon is een standaard vaatwasser meer dan groot genoeg voor borden, kopjes, glazen en bestek. Als je daarvan genoeg hebt, dan hoef je hem maar 1 keer in de week aan te zetten.
Ik had daarvoor alleen niet genoeg pannen, dus die moest ik of handmatig doen of de vaatwasser draaide half leeg.
Ga anders eens kijken bij Mediamarkt of zo. Krijg je een beetje een idee wat je er allemaal in kwijt kan.
Maar is een iets kleinere vaatwasser dan ook groot genoeg voor pannen? 9 couverts is kleiner dan een standaard vaatwasser. Een standaard vaatwasser is rond de 13 couvert.

Ik ga nog in de winkel kijken wat ik er in kwijt kan.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:36

Metalfreak

Hoije woh!

Tech_SSD schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 21:17:
[...]

Maar is een iets kleinere vaatwasser dan ook groot genoeg voor pannen? 9 couverts is kleiner dan een standaard vaatwasser. Een standaard vaatwasser is rond de 13 couvert.

Ik ga nog in de winkel kijken wat ik er in kwijt kan.
Ik heb jarenlang een eenpersoons huishouden gerund en zou alsnog niets kleiners willen dan een standaard vaatwasser. En ik zou echt niet meer zonder vaatwasser kunnen/willen. Handmatig afwassen is iets waar ik zo'n enorme hekel aan heb.

Budgetvriendelijke tip: kijk ook eens op Marktplaats. Heb er ooit een keer een prima Bosch losstaande vaatwasser kunnen kopen voor 125 euro, die ik uiteindelijk voor hetzelfde geld weer heb kunnen verkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Metalfreak op 28-07-2026 21:36 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Tech_SSD
Metalfreak schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 21:35:
[...]

Ik heb jarenlang een eenpersoons huishouden gerund en zou alsnog niets kleiners willen dan een standaard vaatwasser. En ik zou echt niet meer zonder vaatwasser kunnen/willen. Handmatig afwassen is iets waar ik zo'n enorme hekel aan heb.

Budgetvriendelijke tip: kijk ook eens op Marktplaats. Heb er ooit een keer een prima Bosch losstaande vaatwasser kunnen kopen voor 125 euro, die ik uiteindelijk voor hetzelfde geld weer heb kunnen verkopen.
Een tweedehandse vaatwasser kopen vind ik onhygiënisch.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:36

Metalfreak

Hoije woh!

Tech_SSD schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 21:37:
[...]

Een tweedehandse vaatwasser kopen vind ik onhygiënisch.
Daar heb je schoonmaakmiddelen voor. En dat ding wordt elke keer als 'ie aan gaat gereinigd, veel schoner ga je het niet krijgen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Tech_SSD
Yaksa schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:50:
Het scheelt een hoop tijd als ik niet af hoef te wassen. De laatste tijd doe ik de afwas vaak maar voor de helft en soms doe ik het zelfs een dag niet. Ik doe ook lang over de afwas (ik wil het grondig doen) dus dan scheelt een vaatwasser een hoop.

[ Voor 8% gewijzigd door Tech_SSD op 28-07-2026 21:39 ]

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:41

_nethack

We're all MAD here

Tech_SSD schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:01: Hoe los ik dit probleem dan op?
Door niet naar zo'n onbetrouwbaar, ellendig stuk AI te luisteren?

Als je gewoon een vrijstaande vaatwasser hebt met een normaal bovenblad (dus geen inbouwmachine) dan kun je daar prima een vrijstaande kookplaat bovenop zetten. Zo'n kookplaat wordt normaal gesproken niet of nauwelijks warm aan de onderkant. Die zijn juist gemaakt om in een keuken op een aanrechtblad, of koelkast, of vaatwasser neer te zetten.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:58
Tech_SSD schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:01:
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een vaatwasser waar ik een kookplaat op kan zetten. De vaatwasser moet zo min mogelijk kosten, mijn budget is ongeveer 350 euro. De vaatwasser mag maximaal 60 cm breed zijn en maximaal 60 cm diep. Ik heb een zeer kleine keuken, dat is de reden dat ik hem onder mijn kookplaat wil plaatsen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Kleine kookplaat van 40 * 18 cm

In de toekomst ga ik misschien een 4-pits kookplaat kopen, ik heb nu een 2-pits kookplaat. Ik ga binnen 1 - 2 jaar waarschijnlijk een grotere kookplaat kopen dan wat ik nu heb.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Etna VWV144WIT
Volgens Google's AI kun je op die ETNA vaatwasser geen kookplaat plaatsen, hij zou niet tegen de hitte kunnen.

Ik heb Google's AI nogmaals geraadpleegd en het blijkt dat je op geen enkele vaatwasser direct een kookplaat kunt plaatsen. Hoe los ik dit probleem dan op?
tsjongejonge. 'AI zegt kan niet dus help...' wat een onzin. Je geeft niet genoeg informatie om een antwoord te geven en verwacht blijkbaar veel van een AI. Het helpt om dingen zelf te bedenken.

hier een voorzet:
wat voor kookplaat?
waarom zou het niet kunnen volgens jou?

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:51

DropjesLover

Dit dus ->

FSSF schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 10:37:
Waar ben je bang voor? Die kookplaat wordt toch niet heet aan de onderkant, gewoon er op zetten. Je hete pannen uiteraard niet.

En anders inderdaad een mooie houten plank er onder, staat beter en geen reden waarom die in de fik zou gaan.
Ons bestek in de lade onder de (inbouw)inductiekookplaat wordt na een kook-sessie met 3 à 4 pitten toch behoorlijk flink voorverwarmd hoor :P

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Tech_SSD schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:14:
[...]

Ik ga wel kijken voor een plank die gemaakt is van metaal. Hout is brandbaar. Ik gebruik momenteel een metalen bijzettafel onder de kookplaat.

Wat bedoel je met "Moet je wel de lengte hebben dat je dan nog fijn in n pan kan roeren"? Bedoel je dat de plank niet te lang moet zijn of bedoel je dat de vaatwasser hoog genoeg moet zijn?
Brand is zuurstof + brandstof + temperatuur.
Hout gaat pas vanzelf ontbranden wanneer de temperatuur 400+°C is.
Het is wel brandbaar als je er dus een vlam (van 400°C) bij houdt. Maar dat gebeurt bij een kookplaat niet.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Tech_SSD
Fr33z schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 21:43:
[...]

tsjongejonge. 'AI zegt kan niet dus help...' wat een onzin. Je geeft niet genoeg informatie om een antwoord te geven en verwacht blijkbaar veel van een AI. Het helpt om dingen zelf te bedenken.

hier een voorzet:
wat voor kookplaat?
waarom zou het niet kunnen volgens jou?
Ik heb een vrijstaande elektrische kookplaat, het is geen inductiekookplaat. Ik denk dat het een keramische kookplaat is. Het is een zeer goedkope kookplaat. In de toekomst ga ik misschien overstappen op een 4-pits 2-fase kookplaat, ik gebruik nu een 2-pits 1-fase kookplaat.

Het plastic van de vaatwasser kan smelten en dat kan kanker veroorzaken. Er kan ook brand komen, de vaatwasser kan in brand vliegen als je er boven op kookt. Maar het lijkt erop dat die problemen niet zullen ontstaan.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Tech_SSD schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 21:51:
[...]

Ik heb een vrijstaande elektrische kookplaat, het is geen inductiekookplaat. Ik denk dat het een keramische kookplaat is. Het is een zeer goedkope kookplaat. In de toekomst ga ik misschien overstappen op een 4-pits 2-fase kookplaat, ik gebruik nu een 2-pits 1-fase kookplaat.

Het plastic van de vaatwasser kan smelten en dat kan kanker veroorzaken. Er kan ook brand komen, de vaatwasser kan in brand vliegen als je er boven op kookt. Maar het lijkt erop dat die problemen niet zullen ontstaan.
Pas als de temperaturen echt hoog genoeg zijn. Dat zijn ze echt niet zo snel.
Plastic kan smelten, maar gaat pas bij fors hogere temperaturen vanzelf branden. Tot die tijd, zonder vonk / open vlam er bij, gebeurt er helemaal niks.
Plastic kan smelten, vervormen. De weekmakers dampen er uit. Het wordt hard en verkleurt wat. Dat is het wel.

Ik zou er een stuk gefineerd aanrecht tussen leggen. Ziet het net wat beter uit, kan je net wat breder maken dan de vaatwasser zodat het gaten/kieren aan de zijkant enigszins opvult.
Zat woningen met goedkoop fineer-aanrechtblad waar een losse kookplaat op staat, elektrisch, keramisch of inductie. Warm wordt het sowieso.

BThGvNeOA

• Tech_SSD
DropjesLover schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 21:56:
[...]

Pas als de temperaturen echt hoog genoeg zijn. Dat zijn ze echt niet zo snel.
Plastic kan smelten, maar gaat pas bij fors hogere temperaturen vanzelf branden. Tot die tijd, zonder vonk / open vlam er bij, gebeurt er helemaal niks.
Plastic kan smelten, vervormen. De weekmakers dampen er uit. Het wordt hard en verkleurt wat. Dat is het wel.

Ik zou er een stuk gefineerd aanrecht tussen leggen. Ziet het net wat beter uit, kan je net wat breder maken dan de vaatwasser zodat het gaten/kieren aan de zijkant enigszins opvult.
Zat woningen met goedkoop fineer-aanrechtblad waar een losse kookplaat op staat, elektrisch, keramisch of inductie. Warm wordt het sowieso.
Ik was een tijdje geleden al aan het kijken voor een hittebestendige plaat en ik heb de maker van een paar hittebestendige platen geraadpleegd en ze bleken niet geschikt te zijn om een kookplaat op te plaatsen. Een stuk aanrecht op de vaatwasser leggen kan wel, eventueel zou een aanrecht van beton of aluminium beter zijn. Maar het lijkt erop dat je de kookplaat ook direct op de vaatwasser kunt plaatsen.

• Tech_SSD
Bedankt maar ik heb inmiddels meer gevonden dan die Etna vaatwasser. Is de reden dat je die aanraad omdat ik daar zelf mee kwam of omdat het de beste keuze is? Ik heb ook een smallere Etna vaatwasser gevonden en concurrerende vaatwassers van bijvoorbeeld Inventum en Exquisit.

Ik heb momenteel al een kookplaat die ik kan gebruiken, ik ga op den duur misschien een nieuwe kopen maar dat is nu nog niet nodig.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Toen wij begonnen in een kleiner appartement met ditto keuken hadden wij een vriezer met hier op een vierkant gezaagd keukenblad van de Ikea bijv: iets uit dit lijstje: https://www.ikea.com/nl/n...00&sort=PRICE_LOW_TO_HIGH

Dan heb je ook nog eens een stuk buffer tussen je vaatwasser en kookplaat als je hier echt zo bang voor bent én het aanrechtblad is altijd bestand tegen wat hitte - ook zal een kookplaat onderop niet heel warm worden. In het ergste geval zie je naar maanden of jaren gebruik wat gebruikssporen op het blad van €45 wat je er tussen had liggen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• phoney870
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23:16
Ik las net bij de nieuwsberichten (over apple en klarna) dat iemand een 2e hands vaatwasser op marktplaats gekocht had voor 20 euro, werkt prima en beter dan zijn vorige. Ik zou voor die optie gaan, koop je ook een 2e hands kookplaat en heb je 250 euro van je budget over.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:02
Tsja, een gebruikte vaatwasser is onhygiënisch, maar je vindt het wel hygiënisch om je vuile vaat een week lang op te sparen in de vaatwasser?
Met deze temperaturen staat na 7 dagen de schimmel er dik op.
Tenzij je alles eerst afspoelt voordat je het in de vaatwasser zet, maar dan had je net zo goed met de hand af kunnen wassen...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Tech_SSD
Yaksa schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 22:40:
Tsja, een gebruikte vaatwasser is onhygiënisch, maar je vindt het wel hygiënisch om je vuile vaat een week lang op te sparen in de vaatwasser?
Met deze temperaturen staat na 7 dagen de schimmel er dik op.
Tenzij je alles eerst afspoelt voordat je het in de vaatwasser zet, maar dan had je net zo goed met de hand af kunnen wassen...
Kan je niet gewoon de vaatwasser draaien met minder servies er in? (Dus halfvol draaien.) Ik ben van plan hem elke dag te draaien of iig 1 keer in de 2 dagen.

Update: Vaatwassers hebben gewoon een halfprogramma dus je hoeft je vaat niet een week op te sparen. Ik kook met 3 pannen, denk niet dat het een week duurt voordat de vaatwasser vol is. Vaatwassers hebben verder ook een eco programma.

[ Voor 17% gewijzigd door Tech_SSD op 28-07-2026 23:03 ]

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Tech_SSD schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 22:11:
[...]

Ik was een tijdje geleden al aan het kijken voor een hittebestendige plaat en ik heb de maker van een paar hittebestendige platen geraadpleegd en ze bleken niet geschikt te zijn om een kookplaat op te plaatsen. Een stuk aanrecht op de vaatwasser leggen kan wel, eventueel zou een aanrecht van beton of aluminium beter zijn. Maar het lijkt erop dat je de kookplaat ook direct op de vaatwasser kunt plaatsen.
Definieer hittebestendig.
Welke temperatuur, welke/geen vonk/vlam...
Bottomline is, zat werkbladen hebben een kookplaat er op staan.
Desnoods leg je er wat aluminium folie onder, glimmende kant boven. Dat verspreidt over een groter opppervlak en weerkaatst de warmte enorm. Wanneer het vies is, vervangen.

Je kan ook bij een sierbestratingzaak een keramische / betonnen tuintegel van 60x60cm halen van een restpartij.
Ding weegt wel een kilo of 35 O-)

[ Voor 14% gewijzigd door DropjesLover op 28-07-2026 23:32 ]

BThGvNeOA

Pagina: 1