Vraag

• Fifagek
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-07 23:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Helaas heeft afgelopen weekend mijn Samsung Galaxy S21 FE het begeven. Halsoverkop (afgelopen vrijdag was het nog niet het plan een nieuwe telefoon te kopen) een nieuwe telefoon nodig dus...

Ik zoek een?
Smartphone voor een 36-jarige om onder andere ook Youtube filmpjes te kijken. Rest zie hieronder.

Wat is je budget?
Max. € 500,00 afgerond.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsapp te gebruiken. Youtube filmpjes te kijken/luisteren. Onder andere Rob Scheepers week in oneliners (hoewel die net gestopt is), Peter Heerschop, Vloggers als bergers/wegenwachten etc.
Nieuwsapps als de Gelderlander (onderdeel AD)/NOS/Omroep Gelderland te raadplegen. Facebook door te scrollen etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb de laatste tijd veel Samsung gehad. Achtereenvolgens de S4 mini, S7, S21 FE de afgelopen 11 á 12 jaar. Samsung heeft dan ook wel mijn voorkeur.
Afgelopen weekend een aanbieding voor de A57 gezien die fors goedkoper is dan de S-lijn. S24 of hoger denk ik eventueel ook aan. Eventueel een FE versie vind ik ook prima.

Welke vragen heb je hier nog over?
Vanaf de S24 heb ik zaterdag of gisteren gelezen over een 7-jaars updatebeleid in plaats van 5-jaars updatebeleid. Geldt dit alleen voor de S-lijn of zou dit eventueel ook voor de A57 gelden?

Hebben jullie genoeg informatie? Of ontbreekt er nog iets?

Alle reacties

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12:32
De Samsung A57 krijgt 6 Android Updates en 6 jaar lang beveiligingsupdates. Dit is dus niet gelijk aan de S-lijn, maar nog steeds langer dan bij de meeste merken.

Je zou ook nog naar een Google Pixel kijken. De Google Pixel 9a past in je budget en die krijgt 7 jaar beveiligings- en OS-updates, maar die is al een jaar geleden uitgekomen

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:10
De updates bij Samsung zijn vanaf de release datum. Inderdaad 7 jaar op de S serie vanaf de S24 (dus nu nog 4,5 jaar).

Wat de A57 betreft, die is met 6,7 inch scherm iets groter dan de S21FE met 6,4 inch scherm. Terwijl de S24 iets kleiner is met 6,1 inch scherm.

Verder bij de A57 zul je vooral bij processor zwaardere taken snelheidsbeperking merken, denk aan de herstart na een beveiligingsupdate, of handmatig app updates.

Mijn mening, als je ermee kunt leven dat de A57 telefoon iets groter is en wat trager bij zware taken, dan is het een prima telefoon.

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07 21:02
Ik ben overgestapt van de 20FE naar de 25FE, die valt binnen budget. Tot nu toe geen spijt van. Bij sommige abo's is hij flink goedkoper dan 500 euro.