Advies gevraagd. Mijn Sonos Connect (gen 1) is na ruim 12 jaar end-of-live. Dat merk ik omdat ie al niet meer met mijn NAS wilde verbinden (zitten samen op het bedraade thuisnetwerk). Nu heb ik een plex server draaien op de NAS. Daarmee kan ik wel weer FLAC bestanden van mijn NAS afspelen via Sonos, alleen het is buggy. Na het tweede of derde liedje stopt ie.
Mijn wens is om een nieuwe streamer te kopen die zowel streamingsdiensten als mijn lokale FLAC bibliotheek makkelijk en soepel afspeelt. Mijn wensen zijn top bedieningsgemak (via apps) en goede kwaliteit. Wie heeft goede ervaringen met zo een streamer? En welke? In mijn onderzoek kwam ik de volgende opties tegen (budget tot rond 500 euro):
Wiim Ultra
Bluesound Node Nano
Cambridge Audio MXN10
Mijn setup verder:
En kan een upgrade van mijn NAS (naar een DS225+) ook zinnig zijn in deze context? En waarom?
Mijn wens is om een nieuwe streamer te kopen die zowel streamingsdiensten als mijn lokale FLAC bibliotheek makkelijk en soepel afspeelt. Mijn wensen zijn top bedieningsgemak (via apps) en goede kwaliteit. Wie heeft goede ervaringen met zo een streamer? En welke? In mijn onderzoek kwam ik de volgende opties tegen (budget tot rond 500 euro):
Wiim Ultra
Bluesound Node Nano
Cambridge Audio MXN10
Mijn setup verder:
- Yamaha versterker + monitor audio speakers
- Synology DS216j NAS via bedraad netwerk
- Apple ecosysteem: iphone, ipad, Apple TV 4k
- Ik kijk TV via een beamer (audio gaat afgetakt van HDMI naar versterker)
En kan een upgrade van mijn NAS (naar een DS225+) ook zinnig zijn in deze context? En waarom?