Ik heb een erg ambitieus (en prijzig) project voor ogen...
Ik wil als reactie op mijn groeiende afhankelijkheid als developer (mijn eerste) PC bouwen en deze als hypervisor opzetten met de volgende doeleinde:
Ik heb deze lijst al eerder aan collega's laten zien maar omdat het om zoveel geld gaat blijf ik het spannend vinden de aankoop te maken... Ik hoop dat ik met het advies wat ik hier ontvang ik een beter overwogen beslissing kan maken.
Ik besef mij dat de lijst hardware in deze tijd duurder is dan voorheen maar ik denk dat dat een probleem is wat niet zomaar stopt en de nerd in mij kan niet langer wachten.
Denken jullie dat de selectie hardware voldoet aan deze wensen?
Hier is mijn wenslijst die ik gaande weg zal updaten n.a.v. het advies wat ik krijg: wenslijst: VR Gaming/Local AI Hypervisor?
Ik zoek een?
Geheel nieuwe PC/Hypervisor "from scratch"
Wat is je budget?
7000~ euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Ik zoek vooral een functioneel en betrouwbaar systeem voor mijn wensen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Proxmox met GPU passthrough op beide kaarten.
Ik waardeer al het advies enorm!
Ik wil als reactie op mijn groeiende afhankelijkheid als developer (mijn eerste) PC bouwen en deze als hypervisor opzetten met de volgende doeleinde:
- Een hypervisor waar ik veel kleine virtuele machines op uit kan rollen als sandbox/selfhosted projectjes
- Binnen de hypervisor een AI VM die graphic pass-through heeft zodat hij direct op zijn eigen grafische kaart kan kletsen (de ASRock AMD Radeon AI PRO R9700 Creator 32GB)
- Een eigen gaming VM waar ik op goede kwaliteit kan videogamen. mijn plan is de zelfde graphische kaart pass-through als de AI VM alleen dan op zijn eigen graphische kaart (de MSI GeForce RTX 5080 16G GAMING TRIO OC). Deze grafische kaart zou ik direct op mijn monitor willen aansluiten zodat ik zonder vertragingen zou kunnen spelen
- Op diezelfde gaming VM zou ik uiteindelijk via de steam frame VR games streamen. het liefst is dat van enige kwaliteit zonder haperingen
Ik heb deze lijst al eerder aan collega's laten zien maar omdat het om zoveel geld gaat blijf ik het spannend vinden de aankoop te maken... Ik hoop dat ik met het advies wat ik hier ontvang ik een beter overwogen beslissing kan maken.
Ik besef mij dat de lijst hardware in deze tijd duurder is dan voorheen maar ik denk dat dat een probleem is wat niet zomaar stopt en de nerd in mij kan niet langer wachten.
Denken jullie dat de selectie hardware voldoet aan deze wensen?
Hier is mijn wenslijst die ik gaande weg zal updaten n.a.v. het advies wat ik krijg: wenslijst: VR Gaming/Local AI Hypervisor?
Ik zoek een?
Geheel nieuwe PC/Hypervisor "from scratch"
Wat is je budget?
7000~ euro
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Ik zoek vooral een functioneel en betrouwbaar systeem voor mijn wensen.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Proxmox met GPU passthrough op beide kaarten.
Ik waardeer al het advies enorm!