Ik ben 13 jaar heb het plan opgevat om zelf een gamePC te bouwen. Ik heb vriendje ChatGTP gevraagd om een lijstje te maken met componenten.
Mijn vader heeft hier ook even naar gekeken, maar aangezien hij al even niks gezelfbouwd heeft weet hij ook niet (meer) alles.
Ik heb bij bol nog een case gevonden: https://www.bol.com/nl/nl/p/gamdias-atlas-m1-aquarium-gaming-case-met-temperatuur-display-game-pc-computer-behuizing-argb-rgb-led-verlichting-zwart/9300000194816048/ en elders nog een tweedehans geheugen: 16GB Corsair Dominator Platinum DDR4
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er vooral mee gaan Minecraften en (later ook) GTA5.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik moet hem zelf betalen, dus limiet is zo goedkoop mogelijk max 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, ssd en monitor zijn er al.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van dit lijstje? Zijn er componenten die beter of goedkoper moeten of kunnen?
Mijn vader heeft hier ook even naar gekeken, maar aangezien hij al even niks gezelfbouwd heeft weet hij ook niet (meer) alles.
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 130,99 | € 130,99 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550M DS3H AC R2 | € 94,32 | € 94,32 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 5060 GAMING OC 8G | € 339,- | € 339,- |
| 1 | Voedingen | Corsair CX750 (2023) | € 68,69 | € 68,69 |
| Totaal | € 633,- | |||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er vooral mee gaan Minecraften en (later ook) GTA5.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik moet hem zelf betalen, dus limiet is zo goedkoop mogelijk max 800 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, ssd en monitor zijn er al.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Wat vinden jullie van dit lijstje? Zijn er componenten die beter of goedkoper moeten of kunnen?