• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vraagje.

Hoeveel gaat de prijs van de Canon G2 en Minolta Dimage 7 in 4 weken ongeveer omlaag ?

Wie weet hoe ik dat goed kan voorspellen ?

• Fairy
  • Niet online
Niemand :?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De prijzen dalen niet zo hard. Na de introductie van een nieuw model zal de prijs zich stabiliseren, waarna de camera naar verloop van tijd wordt opgevolgd door een nieuw model met een andere prijs. Je mag blij zijn als er in een maand een paar tientjes vanaf gaan.

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Ja, de prijs gaat dalen wanneer er nieuwe modellen op de markt komen, dan zou je deze camera's voor een opruimings prijs kunnen kopen misschien... :)

• Fairy
  • Niet online
Hmm ja, en tegen die tijd wil je dat nieuwe model weer |:(

Tis ook nooooit goed :)

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:00

knakworst

Get more sats!

[oude koeien uit de sloot halen modus]

De Minolta Dimage 7 kost nu anders 2825 bij een shop, terwijl hij eerst standaard >3000 piek was. Bij de Mycom nog steeds 3499 bijvoorbeeld. Ze dalen soms dus wel hard in prijs...

[/oude koeien uit de sloot halen modus]

Overigens lijkt me dat een leuk prijsje voor een Dimage 7, maar altijd nog 700 piek duurder dan een G2.

Verwijderd

Misschien kun je ook eens in Duitsland kijken? Bij deze pricewatch kun je de dimage 7 vinden voor 1175 euro (=fl. 2590,-), en de G2 voor fl. 2080,-. Nadeel is natuurlijk wel dat het in Duitsland is, hetgeen het wat lastiger maakt met garantie enzo.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:00

knakworst

Get more sats!

En bij http://www.photoshoppingcenter.de/iindex10.htm kost de Dimage 7 maar DM 2025 (NLG 2268). Internationale verzendkosten zijn wel DM 49,00. Waarom is er zo'n groot prijsverschil tussen Duitsland en Nederland? ;(

Verwijderd

Nadeel is natuurlijk wel dat het in Duitsland is, hetgeen het wat lastiger maakt met garantie enzo.
*schop*

Bij Canon is dat niet zo'n probleem in ieder geval.. M'n in Duitsland gekochte powershot kon ik gewoon ter reparatie in Nederland aanbieden. Tegenwoordig zitten er op veel merken ook een Europese of zelfs wereldwijde garantie.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:16
Volgens mij dalen digicam's idd niet zo snel in prijs, niet zo snel als computerondelen tenminste!!! :P

Verwijderd

In Februari worden op de PMA (http://www.pmai.org/) beurs vaak een hoop nieuwe camera's geïntroduceert. Misschien kun je daar op w88

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
THank You Very Much ik wilde namelijk net een digicam gaan kopen (digital ixus V) maar nu w8 ik nog ff.

Die ixus V is inmiddels ook alweer een tijdje uit maybe komt er wel weer wat ander leuk spul van Canon uit dan :?

Verwijderd

Toen ik onlangs informeerde bij de plaatselijke fotograaf, vertelde hij mij dat het verstandig was tot eind februari begin maart te wachten. Dan zijn de fotobeursen geweest waarin duidelijk word wat de nieuwe collectie is. Vlak daarna worden veel oude modellen gedumpt.

Dit jaar is voor mij de eerste keer dat ik er met aandacht op ga letten, want sinds 1 maand heb ik besloten een digitale camera te kopen. 1 mooie aanbieding was uitverkocht (Nikon 880), dus kijk nu wat er 'gedumpt' gaat worden :)

• Fairy
  • Niet online
Op vrijdag 25 januari 2002 18:49 schreef P.C.Simonis het volgende:

[..]

*schop*

Bij Canon is dat niet zo'n probleem in ieder geval.. M'n in Duitsland gekochte powershot kon ik gewoon ter reparatie in Nederland aanbieden. Tegenwoordig zitten er op veel merken ook een Europese of zelfs wereldwijde garantie.
Halloo!!

Dit topiccie van mij is van vorig jaar hoor :Z

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Op vrijdag 25 januari 2002 22:18 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Halloo!!

Dit topiccie van mij is van vorig jaar hoor :Z
dus ?