Mega spam handelaren in v / a

Pagina: 1
Acties:

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:19

Nessuno

io sono nessuno

Topicstarter

Klacht over Vraag & Aanbod op Tweakers

Het Vraag & Aanbod-platform van Tweakers wordt de laatste tijd steeds meer overspoeld door handelaren die dagelijks grote aantallen advertenties plaatsen, zoals bijvoorbeeld JJCP Trading. (heb overigens niets tegen deze handelaar)(dient enkel als voorbeeld.)

Daardoor verdwijnt een advertentie van een particuliere verkoper vaak al binnen enkele minuten naar pagina 3 of verder. Hierdoor zijn particuliere advertenties veel minder zichtbaar en moeten bezoekers zich eerst door een groot aantal commerciële advertenties heen werken of handmatig filteren op particuliere verkopers.

Ik begrijp dat Tweakers er bewust voor heeft gekozen om handelaren toe te laten, maar naar mijn mening is de balans inmiddels zoek. Vraag & Aanbod was ooit een platform voor Tweakers, door Tweakers, waar particulieren eenvoudig hun hardware konden kopen en verkopen. Tegenwoordig wordt het aanbod deels gedomineerd door commerciële partijen, waardoor particuliere advertenties steeds verder naar de achtergrond verdwijnen.

Het zou goed zijn als Tweakers maatregelen neemt om particuliere advertenties weer beter zichtbaar te maken. Denk bijvoorbeeld aan een limiet op het aantal gelijktijdige advertenties dat handelaren mogen plaatsen, of aan een duidelijkere scheiding tussen particuliere en commerciële advertenties waarbij particulier de norm is bv.

Daarnaast zou het prettig zijn als handelaren die meerdere identieke of vergelijkbare producten aanbieden, deze kunnen bundelen in één advertentie. Dat houdt Vraag & Aanbod overzichtelijker en geeft particuliere verkopers weer een eerlijkere kans om zichtbaar te blijven.
edit:
Als voorbeeld mijn advertentie van 55min geleden staat inmiddels op pagina 3.... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Nessuno op 26-07-2026 22:48 ]

Na rose e cient spin

• sigio
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tja... vind 't zelf niet zo'n probleem... ik zoek op artikelen... en dan is het toch stukken handiger als 1 advertentie 1 artikel is... en dan boeit 't ook niet of het op pagina 1 of 100 staat.

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Topicstarter
sigio schreef op zondag 26 juli 2026 @ 22:48:
Tja... vind 't zelf niet zo'n probleem... ik zoek op artikelen... en dan is het toch stukken handiger als 1 advertentie 1 artikel is... en dan boeit 't ook niet of het op pagina 1 of 100 staat.
Ik brows vaak lekker v/a en dan zit ik niet te wachten op 3 pagina's aan nassen bv.
Goed daar kan je op filteren, Maar daarbij ben ik nu zelf aan het opruimen en maak wat advertenties en zie die gewoon buiten beeld stuiteren zeg maar.
Das best wel jammer.

Na rose e cient spin

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tja, het voorbeeld in @JJCP Trading dat je aanhaalt herplaatst elke zondag (denk ik tenminste). Dat valt nog wel mee, is even vervelend maar zolang je er niet precies voor zit heb je er weinig last van lijkt me.

Ik browse zelf ook graag (stoor me op Marktplaats bijvoorbeeld altijd aan de grote aantallen zakelijke ads die wel in mijn weg zitten :p), maar op V&A klik ik meestal wel op een aantal categorieën die ik interessant vind. En dan heb je er weinig last van denk ik?

Verdient Tweakers eigenlijk per zakelijke ad of per aanbieder? Of liggen de verdiensten puur in extra clicks?

• JJCP Trading
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01:36

JJCP Trading

JJCP Trading

Excuses als mijn advertenties als vervelend worden ervaren, maar tegelijkertijd doe ik er ook vele medetweakers plezier mee (zie beoordelingen). Er is een filter op tweakers om zakelijke aanbieders zoals ikzelf weg te filteren. Wellicht een idee als je je er aan stoort! Dan mis je wel vele mooie kansjes bij mij, maar dat is een keuze!

JJCP Trading

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:32
JJCP Trading schreef op zondag 26 juli 2026 @ 23:49:
Er is een filter op tweakers om zakelijke aanbieders zoals ikzelf weg te filteren.
Ik erger me ook aan de advertentiekots van sommige handelaren en had al een heel epistel geschreven. Bijna geplaatst, totdat ik dit las. Die filter was me nog niet eerder opgevallen. Scheelt een hoop.

• Nessuno

Nessuno

io sono nessuno

Topicstarter
JJCP Trading schreef op zondag 26 juli 2026 @ 23:49:
Excuses als mijn advertenties als vervelend worden ervaren, maar tegelijkertijd doe ik er ook vele medetweakers plezier mee (zie beoordelingen). Er is een filter op tweakers om zakelijke aanbieders zoals ikzelf weg te filteren. Wellicht een idee als je je er aan stoort! Dan mis je wel vele mooie kansjes bij mij, maar dat is een keuze!
Ik nam u even als voorbeeld, zoals ik eerder aangaf heb ik niets tegen u of de advertenties.
Er zijn er meerdere die dit op deze manier doen.
Maar ben van mening dat Tweakers er misschien wel anders mee om kan gaan, standaard filteren op particulier bv of de handelaren een eigen stukje kunnen geven of iets dergelijks (roep ook maar wat)

Maar het is absoluut geen aanval richting u @JJCP Trading

Na rose e cient spin

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Joep schreef op zondag 26 juli 2026 @ 23:56:
[...]

Ik erger me ook aan de advertentiekots van sommige handelaren en had al een heel epistel geschreven. Bijna geplaatst, totdat ik dit las. Die filter was me nog niet eerder opgevallen. Scheelt een hoop.
Er zijn heel veel mogelijkheden op tweakers. Soms is het verstandig eerst even te kijken naar filters en mogelijkheden voordat er gesproken word over "advertentiekots". Het filter is al jaren geleden mogelijk gemaakt door tweakers omdat een aantal mensen zoals u zich stoorde aan zakelijke adverteerder zoals mijzelf. Met het filter heeft u er geen last van. en dan kunnen mensen die wel de optie willen hebben om zakelijke adverteerders te zien ze wel zien. het beste van twee werelden dus. Het enige wat u hoeft te doen is dus het filter aan zetten. Hopelijk stoort u zich dan niet meer en blijft het leuk voor iedereen op tweakers.

JJCP Trading

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tja, volgens mij heb je hier gewoon de Pricewatch voor? Daar kun je gewoon een refurbished product op zetten.

Zodra er bedrijfsmatig spullen aangeboden worden op dit soort platformen ben ik er snel weg.
Soms is er een bedrijf die een grappige niche heeft, dan kan er best een advertentie van staan. Maar de producten van @JJCP Trading horen imho gewoon in de Pricewatch. Kan iemand die zoiets zoekt gewoon bedenken of hij de korting prima vind.

En bij @JJCP Trading zie je eigenlijk ook precies dat het wringt. Want zijn hele profiel staat vol met uitleg over zijn bedrijfsmatige activiteiten, dingen die normaal in de Pricewatch bij de shop staan.
Maar KvK, BTW, adres e.d. staan er niet, maar die vind je direct als je de website van het bedrijf opent.

En een zakelijke partij kan prima een keer wat spul op V&A zetten. Stel dat Azerty z'n serverruimte op ruimt en wat oude switches, racks e.d. heeft, prima om erop te zetten.

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Nessuno schreef op zondag 26 juli 2026 @ 23:58:
[...]

Ik nam u even als voorbeeld, zoals ik eerder aangaf heb ik niets tegen u of de advertenties.
Er zijn er meerdere die dit op deze manier doen.
Maar ben van mening dat Tweakers er misschien wel anders mee om kan gaan, standaard filteren op particulier bv of de handelaren een eigen stukje kunnen geven of iets dergelijks (roep ook maar wat)

Maar het is absoluut geen aanval richting u @JJCP Trading
Dank voor de uitleg!

JJCP Trading

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

TheGhostInc schreef op maandag 27 juli 2026 @ 00:19:
Tja, volgens mij heb je hier gewoon de Pricewatch voor? Daar kun je gewoon een refurbished product op zetten.

Zodra er bedrijfsmatig spullen aangeboden worden op dit soort platformen ben ik er snel weg.
Soms is er een bedrijf die een grappige niche heeft, dan kan er best een advertentie van staan. Maar de producten van @JJCP Trading horen imho gewoon in de Pricewatch. Kan iemand die zoiets zoekt gewoon bedenken of hij de korting prima vind.

En bij @JJCP Trading zie je eigenlijk ook precies dat het wringt. Want zijn hele profiel staat vol met uitleg over zijn bedrijfsmatige activiteiten, dingen die normaal in de Pricewatch bij de shop staan.
Maar KvK, BTW, adres e.d. staan er niet, maar die vind je direct als je de website van het bedrijf opent.

En een zakelijke partij kan prima een keer wat spul op V&A zetten. Stel dat Azerty z'n serverruimte op ruimte en wat oude switches, racks e.d. heeft, prima om erop te zetten.
Helaas klopt uw verhaal niet. Als zakelijke adverteerder staat mijn KVK gewoon naast mijn advertenties. Wellicht heeft u dat gemist? Verder mag ik als zakelijke adverteerder enkel gebruikte hardware adverteren (wat ik dus ook doe) en gebruikte hardware hoort juist weer niet thuis in pricewatch. Tja, lastig. En ik kies bewust ervoor geen webshop te nemen aangezien ik vaak maar een of een paar artikelen per advertentie heb en geen onbeperkte voorraad in kan kopen of aan kan bieden zoals de aanbieders op pricewatch doen. Verder ben ik ooit hobbymatig hiermee begonnen, en is het uitgegroeid tot een bedrijf. Juist omdat ik me keurig aan de wet wens te houden en netjes belasting betaal. Verder durf ik te stellen dat mijn klanten erg tevreden zijn over mij (zie beoordelingen) en dat ik netjes handel en mij dus keurig aan alle regels en wetten houd. Stoort het u nog steeds? Dan kunt u het filter aanzetten wat hiervoor is gemaakt (zakelijke aanbieders niet zien).

JJCP Trading

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:50

Bad Brains

<(0.o)>

Gebruik gewoon het filter, heb jaren geleden ooit een 8GB van Joost gekocht.
Ken hem verder niet (weet dat hij Joost heet?), het is geen plug maar hij kon hem later brengen omdat ik geen haast had voor levering.
Snap de verontwaardiging niet.

Wellicht had je beter een TS kunnen starten over 0-day verkopers die de boel belazeren.

First they take the words, then they take the meaning.

• JJCP Trading

JJCP Trading

JJCP Trading

Dank aan Bad Brains hierboven. Ook ik begrijp het probleem niet helemaal wellicht. dank zij het filter hoeven alle tweakers die zich storen aan zakelijke adverteerders deze niet te zien. Problem solved zou ik zeggen. Ik denk dat het inderdaad stukken beter zou zijn een topic te starten over oneerlijke en oplichtende handelaren (0 day verkopers) Dat is pass echt storend inderdaad.

Laten we het gezellig en leuk houden op tweakers. Vele tweakers zijn gelukkig tevreden met mij en de verkopen die ik doe. En indien u dat niet wilt, of u wilt niet kopen? Even goede vrienden.

Een andere toch wel onderscheidende factor naar mijn mening is dat ik daadwerkelijk een tweaker ben en ook zelf veel met de hard en software doe. Ik me ook verdiep in wat ik verkoop en ik mensen ook gewoon een net en goed advies probeer te geven. In tegenstelling tot vele dozenschuivers op pricewatch. Wel eens geprobeerd technisch advies in te winnen bij bol.com of amazon? Succes daarmee ;-)

JJCP Trading

Pagina: 1