Klacht over Vraag & Aanbod op Tweakers
Het Vraag & Aanbod-platform van Tweakers wordt de laatste tijd steeds meer overspoeld door handelaren die dagelijks grote aantallen advertenties plaatsen, zoals bijvoorbeeld JJCP Trading. (heb overigens niets tegen deze handelaar)(dient enkel als voorbeeld.)Daardoor verdwijnt een advertentie van een particuliere verkoper vaak al binnen enkele minuten naar pagina 3 of verder. Hierdoor zijn particuliere advertenties veel minder zichtbaar en moeten bezoekers zich eerst door een groot aantal commerciële advertenties heen werken of handmatig filteren op particuliere verkopers.
Ik begrijp dat Tweakers er bewust voor heeft gekozen om handelaren toe te laten, maar naar mijn mening is de balans inmiddels zoek. Vraag & Aanbod was ooit een platform voor Tweakers, door Tweakers, waar particulieren eenvoudig hun hardware konden kopen en verkopen. Tegenwoordig wordt het aanbod deels gedomineerd door commerciële partijen, waardoor particuliere advertenties steeds verder naar de achtergrond verdwijnen.
Het zou goed zijn als Tweakers maatregelen neemt om particuliere advertenties weer beter zichtbaar te maken. Denk bijvoorbeeld aan een limiet op het aantal gelijktijdige advertenties dat handelaren mogen plaatsen, of aan een duidelijkere scheiding tussen particuliere en commerciële advertenties waarbij particulier de norm is bv.
Daarnaast zou het prettig zijn als handelaren die meerdere identieke of vergelijkbare producten aanbieden, deze kunnen bundelen in één advertentie. Dat houdt Vraag & Aanbod overzichtelijker en geeft particuliere verkopers weer een eerlijkere kans om zichtbaar te blijven.
edit:
Als voorbeeld mijn advertentie van 55min geleden staat inmiddels op pagina 3....
Als voorbeeld mijn advertentie van 55min geleden staat inmiddels op pagina 3....
[ Voor 3% gewijzigd door Nessuno op 26-07-2026 22:48 ]
Na rose e cient spin